Chauffagist
Well-known member
Het is nog een serieuze kuip bedoel ik. We doen vaak bbq met 4, sporadisch met 6-8. Misschien is hij toch wat overkill?Hoe bedoel je te groot? Past hij niet in het tuinhuis of iets dergelijks?![]()
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Het is nog een serieuze kuip bedoel ik. We doen vaak bbq met 4, sporadisch met 6-8. Misschien is hij toch wat overkill?Hoe bedoel je te groot? Past hij niet in het tuinhuis of iets dergelijks?![]()
Voor die sporadische keer dat je het een keer nodig hebt voor 6-8 mensen is dat dan weer wel interessant. Ook zijn alle accessoires mogelijk.Het is nog een serieuze kuip bedoel ik. We doen vaak bbq met 4, sporadisch met 6-8. Misschien is hij toch wat overkill?
Voor die sporadische keer dat je het een keer nodig hebt voor 6-8 mensen is dat dan weer wel interessant. Ook zijn alle accessoires mogelijk.
![]()
The differences between a 47cm and 57 cm Weber Kettle
Compact 47 cm and 57 cm.The Compacts are both great beginners BBQ's. With their shallow lid and bowl, they will allow you to cook all the 'traditional' BBQ stuff like burgers, sausages and kebabs in no time. Thecompact 47cmis a perfect BBQ for couples having friendsover, as it will comfortably...www.riversidegardencentre.co.uk
47cm Compact:
47cm Kettle Plus:
- Goedkoop en draagbaar
- Ideaal voor het grillen van burgers, worstjes en kebabs
- Beperkt in kookmogelijkheden en ruimte
- Geen thermometer, GBS-rooster of dekselhouder
- Diepere kom en hoger deksel dan de Compact
- Geschikt voor indirect koken en sommige GBS-accessoires
- Heeft een dekselhouder
- Nog steeds vrij klein voor grote stukken vlees of veel gasten
- Geen thermometer of One Touch reinigingssysteem
Maar je hoeft de 57 toch niet altijd volledig te vullen met kolen? Je kan toch een deel vullen als je met niet zo veel bent. Ik denk dat je de 57 snel gaat missen als je de 47 gaat aanschaffen.Die kettle 47, ik kan daar toch een cote a l'os van 1.5 kg op smijten? Of is dat niet mogelijk. Als ik een 400 gr ribeye op een action bbq van 9 euro kan maken?
Idem. 600 gram pork belly burnt ends bijvoorbeeld.Ik maak soms een speciaal stukje voor alleen mezelf op de 57![]()

Volgende keer toch maar eens naar de lokale winkel gaan ipv onlineDie master touch 57 cm valt nog steeds groot uit. Kan die toch moeilijk weer retourneren en de kettle 47 cm bestellen? Afgelopen weekend weer gebruik gemaakt van de 10 euro action bbq ...

)Die gebruik ik ook soms wel, handig om te compartimenteren.Hier ook een 57'er die vaak wordt gebruikt voor twee man. Er zitten ook van die kolenmandjes bij om op een kleinere oppervlakte te grillen.
Ik had hetzelfde probleem met dat recept. Ik dacht dat bij mij misschien de fout net was dat ik geen specifiek broodmeel had gebruiktAfgelopen weekend mij eens aan de buns van Joshua Weissman gewaagd. Met de nodige problemen weliswaar.
De deeg bleef heel sticky waardoor die zo goed als onbewerkbaar was, ik kan onmogelijk een deftige bol maken en dan later onmogelijk deftige bolletjes.
Dan maar meer bloem toegevoegd tot het niet meer plakte. Resultaat was niet slecht, maar kan beter. Volgens mij de verkeerde bloem gekocht. Bloem was van het merk 'Soubry' --> om wit brood te maken. Ik had op de laatste knip beslist dat te maken en iets beters hadden ze niet in de lokale supermarkt.
Ook de patty's, mayonaise en frietjes vers gemaakt. Het was wel top, buiten dat de broodjes een te hoge densiteit hadden.
Foto buns in oven
Foto resultaat

Hoe lang heb je gekneed voor je extra bloem bent gaan toevoegen? Je mag/moet bij brooddeeg wel even gaan kneden voor de gluten gaan activeren en alles echt een samenhangend geheel wordt. Ik heb ze gemaakt en die waren echt wel goed (ook met broodbloem)Afgelopen weekend mij eens aan de buns van Joshua Weissman gewaagd. Met de nodige problemen weliswaar.
De deeg bleef heel sticky waardoor die zo goed als onbewerkbaar was, ik kan onmogelijk een deftige bol maken en dan later onmogelijk deftige bolletjes.
Dan maar meer bloem toegevoegd tot het niet meer plakte. Resultaat was niet slecht, maar kan beter. Volgens mij de verkeerde bloem gekocht. Bloem was van het merk 'Soubry' --> om wit brood te maken. Ik had op de laatste knip beslist dat te maken en iets beters hadden ze niet in de lokale supermarkt.
Ook de patty's, mayonaise en frietjes vers gemaakt. Het was wel top, buiten dat de broodjes een te hoge densiteit hadden.
Foto buns in oven
Foto resultaat
Er staat in zijn recept ook gewoon 'bread flour'. Geen specifiek type of gelijk wat.Ik had hetzelfde probleem met dat recept. Ik dacht dat bij mij misschien de fout net was dat ik geen specifiek broodmeel had gebruikt![]()
Bloem toevoegen lijkt een goeie piste, maar dat is het niet
Gewoon blijven kneden (10 min in de kneedmachine ongeveer) en nadien uitstorten en "stretch & fold" doen. Na de rijs zijn ze sowieso niet meer te sticky om tot in balletjes te kneden.
Probeer wel een bloem met +/- 12gr eiwit te vinden. Die van Soubry is maar 10 dacht ik, aan de lage kant.
Dan gaat het (hoogstwaarschijnlijk) omgekeerd zijn en is u deeg te ver gegaan. 20-30 minuten in een keukenrobot is echt een pak, zelfs met de hand zit ik meestal maar aan 10-15 minuten.Ik heb die deeg 20-30 minuten laten kneden in de keukenrobot. Bleef sticky. Na de eerste rijs, nog steeds sticky. Dan beginnen kneden met de hand, bleef sticky. Bloem toevoegen was de enige oplossing.
Als ik weer eens courage heb zal ik het herdoen met betere bloem.
Edit: @horste (was u ook vergeten te quoten)
los daarvan kan een hoger eiwitgehalte inderdaad wel helpen.Ah, dus dat zou te wijten kunnen zijn aan het te lang kneden?Dan gaat het (hoogstwaarschijnlijk) omgekeerd zijn en is u deeg te ver gegaan. 20-30 minuten in een keukenrobot is echt een pak, zelfs met de hand zit ik meestal maar aan 10-15 minuten.
Zie: https://broodsmakelijk.nl/overkneden
der komt veel bij kijkenlos daarvan kan een hoger eiwitgehalte inderdaad wel helpen.
Ah, dus dat zou te wijten kunnen zijn aan het te lang kneden?
Godver.