Nieuwe BBQ
Dus vorige week veel gebruikt en uitproberen natuurlijk:
- Als eerste heb ik het simpel gehouden met een reverse sear flat iron steak, indirect garen ging goed, sear was niet super, meer geduld nodig voor rooster op temp te laten komen maar wel lekker natuurlijk.
- Spatchcock chicken met patatjes & appelmoes. Kip de dag ervoor klaargemaakt en in de rub gezet + lookboter onder het vel gestoken bij de borst. BBQ op 180° en uurtje laten garen, patatjes gewoon in een drip pan onder de kip. Was heel lekker, krokante huid behalve bij de borst. Ik denk door de lookboter dus die laat ik volgende keer achterwege. Patatjes waren beetje aangebrand maar voor de rest wel lekker, volgende keer in een kom naast de kip zodat ik er gemakkelijker bij kan om te roeren en/of er later bij zetten.
- Oreo Bacon Whiskey koekjes (recept toevallig tegengekomen, leek wat raar maar sprak me toch aan. Resultaat was lekker en smaken gingen goed samen
- Pork Belly burnt ends met gebakken rijst. Dag voordien buikspek in dikke blokken gesneden + rub. Dag zelf eerst 2u30 indirect laten garen op 120° daarna bbq saus bij het vet in de drip pan gedaan. Vervolgens de blokjes buikspek erin gecoat, pan afgedekt en nog 2u laten verder garen. Botermals, heerlijk. Aan de kant gezet en dan de gebakken rijst gemaakt op de bbq in een skillet, ging vlotjes, ik heb alleen langere & betere bbq handschoenen nodig

Rest van het vlees (was 1.5kg) vacuum in de vriezer, gemakkelijk om snel en lekker eten op tafel te zetten.