De collega's van BG

Eland

Well-known member
Gezien regelmatig in verschillende topics posts gemaakt worden over collega's, lijkt een thread waarin geroddeld eerlijk verteld kan worden over collega's wel een goed idee. Kom je goed overeen met collega's, heb je verzuchtingen of een hoop sterke verhalen die je kwijt wilt? Shoot.

Mijn verzuchtingen post ik al in het ergernissen op het werk topic.

Dus dan maar een sterk verhaal van een ex-collega, enkele werkgevers geleden en daar was dat verhaal intern wel gekend dus ik maak me geen zorgen over eventuele collega's die meelezen: 1 van de (mannelijke) senior verkopers die regelmatig een jonge (vrouwelijke) collega meevroeg naar meetings met klanten in het buitenland. Bleek na een paar maanden dat ze meer deden dan alleen werken. Terwijl hij getrouwd was, met 2 kinderen, etc.
Maar omdat hij op een goed blaadje stond bij zijn baas en goeie verkoopscijfers kon voorleggen, kreeg hij niet meer dan een figuurlijke tik op de vingers en het jaar erna nog een promotie ook. Mooi voorbeeld van de waarden van het bedrijf uitdragen of zo zeker? :thinking:

Ik heb eigenlijk toffe rechtstreekse collega's en zit in een team met wederzijds respect en vlotte hulp indien je vast zit met iets. We werken ook vaak samen aan 1 project wat uiteindelijk moet samenkomen, dus samenwerken en/of samen een oplossing/API verzinnen ed is gewoon part of the job. Met sommige kom ik zelfs zeer goed overeen en heb ik al prive gezien/afgesproken. Maar dat gebeurd niet zo heel veel wegens tijdsgebrek.

Mijn verzuchtingen post ik al in het ergernissen op het werk topic.

Dus dan maar een sterk verhaal van een ex-collega, enkele werkgevers geleden en daar was dat verhaal intern wel gekend dus ik maak me geen zorgen over eventuele collega's die meelezen: 1 van de (mannelijke) senior verkopers die regelmatig een jonge (vrouwelijke) collega meevroeg naar meetings met klanten in het buitenland. Bleek na een paar maanden dat ze meer deden dan alleen werken. Terwijl hij getrouwd was, met 2 kinderen, etc.
Maar omdat hij op een goed blaadje stond bij zijn baas en goeie verkoopscijfers kon voorleggen, kreeg hij niet meer dan een figuurlijke tik op de vingers en het jaar erna nog een promotie ook. Mooi voorbeeld van de waarden van het bedrijf uitdragen of zo zeker? :thinking:

Als die vrouwen daar mee instemden en het bedrijf blijkbaar het niet erg vindt om 2 personen naar een meeting in het buitenland te sturen heeft het bedrijf daar verder geen zaken mee zolang het werk maar goed gebeurd. Wat 's avonds in de hotelkamer gebeurd heeft het bedrijf weinig zaken mee imo, getrouwd of niet. Wil niet zeggen dat ik het goedkeur eh.

Als die vrouwen daar mee instemden en het bedrijf blijkbaar het niet erg vindt om 2 personen naar een meeting in het buitenland te sturen heeft het bedrijf daar verder geen zaken mee zolang het werk maar goed gebeurd. Wat 's avonds in de hotelkamer gebeurd heeft het bedrijf weinig zaken mee imo, getrouwd of niet. Wil niet zeggen dat ik het goedkeur eh.

O ja, vergeten duidelijk te vermelden dat hij eigenlijk de baas van haar baas was. Anders is dat inderdaad hun zaak, maar in die situatie vond ik het toch maar een hele bedenkelijke zet van hem - en dat het bedrijf wel eens duidelijk had mogen maken dat dat not done is...

Ik begrijp wat je wil zeggen, bij mijn vorige werkgever zijn er gelijkaardig de twee betrokken personen buitengegooid omdat de tripjes gedaan werden zonder dat er een echte noodzaak was van het bedrijf, wat een vorm van diefstal is. Hier zit je imo op een flinterdunne lijn te balanceren.

Ik begrijp wat je wil zeggen, bij mijn vorige werkgever zijn er gelijkaardig de twee betrokken personen buitengegooid omdat de tripjes gedaan werden zonder dat er een echte noodzaak was van het bedrijf, wat een vorm van diefstal is. Hier zit je imo op een flinterdunne lijn te balanceren.

Dan gaat het over de tripjes, dat is dan niet meer dan logisch.

De meeste werkgevers kan het echt weinig boeien wie met wie de koffer in duikt, zolang er geen misbruik van macht is en het bedrijf geen imagoschade oploopt . Dus met uw n-1, n-2 de koffer induiken ligt wat gevoelig, maar voor de rest...

De mensen zijn echt niet zo braaf en al zeker niet als ze van huis zijn, heb hier een vrouwelijke collega die getrouwd is en dat vlakaf gevraagd heeft. Het is dat ik ook getrouwd ben, maar anders had ik ook wel eens indisch gegeten...

Ik kom er eigenlijk wel goed mee overeen. Op mijn dienst overwegend vrouwelijk en een gemiddelde leeftijd voorbij de 50, maar we werken samen met heel wat departementen en daar heb je wel een grotere verscheidenheid aan leeftijden en geslachten. Ik ben nu wel niet van het type dat "graag" moeilijk doet en de ruzie opzoekt. Er zullen wel mensen zijn die ik minder graag heb, maar ik ga daar wel professioneel mee om. Je moet niet beste vrienden worden met collega's maar je moet er wel mee samenwerken.

Terug
Bovenaan