ÉÉN De Campus Cup

Slyke

Well-known member
De spannende studentenquiz Campus cup is vanaf maandag 26 april terug - en voor het eerst te volgen op Eén.

Zes weken lang nemen 34 ploegen van Vlaamse hogescholen en universiteiten het tegen elkaar op. Elke aflevering ontvangt presentator Otto-Jan Ham acht slimme studenten - twee teams van vier studenten uit eenzelfde richting - die strijden voor de grootste onderscheiding van het academiejaar. In de plechtige finale op donderdag 10 juni spelen de twee allersterkste teams tegen elkaar en komen we te weten naar welke universiteit of hogeschool de felbegeerde Campus cup een academiejaar lang verhuist.

campus%20cup%20team.jpg



Zeer blij dat deze terugkeert.
Bijzonder vermakelijk en bij Woestijnvis weten ze echt wel hoe ze een quiz in elkaar moeten steken die blijft boeien!

Hopelijk blijft het scherp randje nog over, nu ze braaf op Eén zitten...
 
Elke aflevering ontvangt presentator Otto-Jan Ham twee teams van vier studenten uit eenzelfde richting van een Vlaamse of Brusselse hogeschool of universiteit. De beste acht teams stoten door naar de kwartfinales, daarna volgen de halve finales en de prijzen worden uiteraard uitgedeeld in de plechtige finale. Na zes weken quizplezier weten we op 30 juni welke faculteit een academiejaar lang mag pronken met de wisselbeker.
Presentator Otto-Jan Ham: "De campus cup is het leukste programma dat ik ooit al heb mogen maken. Of toch zeker de leukste quiz die ik ooit heb mogen maken. Studenten hebben niet het hele jaar tijd om te quizzen, maar ik zou dit echt maanden aan een stuk kunnen doen."
Vorig jaar ging de overwinning in De campus cup naar de faculteit Rechten van de UAntwerpen. De winnaars van de eerste twee seizoenen komen uit Gent. In het eerste seizoen viel de opleiding Rechten van de UGent in de prijzen, in het tweede seizoen was de wisselbeker voor het Gentse Conservatorium. Verhuist de felbegeerde prijs eind juni naar nog een andere studentenstad?
De campus cup: vanaf 23 mei van maandag tot en met donderdag rond 22.00 uur op Eén en VRT NU.
 
  • Leuk
Waarderingen: 515
Ik zal de traditie maar verderzetten om het aan te kondigen:
Vanaf maandag 24 april mag Otto-Jan Ham opnieuw studenten uit heel Vlaanderen en Brussel verwelkomen in De campus cup. In dit gloednieuwe vijfde seizoen nemen 34 teams uit de meest diverse opleidingen het tegen elkaar op met als ultieme doel de felbegeerde trofee van de studentenquiz.
 
Zeker niet het beste team dat dit jaar gewonnen heeft, verre van zelfs...
Met de hakken over de sloot.
 
Amai, ik vond het nochtans wel. Het andere team heeft het twee keer weggegeven, maar zij zelf ook. Supersterk doorheen het hele seizoen, samen met de andere. Ik vond het twee verdiende finalisten in ieder geval. Die Nora was wel een machine, en aan de andere kant die ene jongen met z'n Pez ook. Fijn dat net zij twee de laatste vraag tegen elkaar mochten, maar jammer dat het niet de beslissende was. Blijft toch één van mijn favoriete programma's deze tijd van het jaar.
 
Enorm spannende finale wel.
Het was ze alle 2 gegund.

De ronde dat je moet bieden op foto's is enorm tof ,maar is een zot alles of niets spel eigenlijk voor veel punten.
 
Ik heb het ook weer gevolgd. Blijft toch altijd wel een leuk programma, vind ik. Zit goed ineen en er waren dit jaar wel veel spannende eindspellen in de finales. Otto-Jan Ham ook perfecte presentator hiervoor.
 
  • Leuk
Waarderingen: 515
De ronde dat je moet bieden op foto's is enorm tof ,maar is een zot alles of niets spel eigenlijk voor veel punten.
Gisteren was die laatste fotoronde met als thema 'vroeger of later' dan nog eens belachelijk simpel en leverde die de winnaar sowieso 2 vrijstellingen op. Dat was in mijn ogen een jammere ontknoping. Je kon daar de hele tijd gaan van het ene uiterste naar het andere.

Het volstond om te weten dat het Ardennenoffensief in 'een wereldoorlog' plaatsvond, dat Leterme en Di Rupo ergens deze eeuw premier waren, dat Sandra Kim tussen 1970 en 2000 het Songfestival won, allemaal zonder de precieze jaartallen te kennen. Zelfs als ze de jaartallen zouden vragen, denk ik dat een beetje serieus team daar al 8/10 moet kunnen halen.

Dat niemand daar direct 10 zei, snapte ik niet. 😅
 
Gisteren was die laatste fotoronde met als thema 'vroeger of later' dan nog eens belachelijk simpel en leverde die de winnaar sowieso 2 vrijstellingen op. Dat was in mijn ogen een jammere ontknoping.

Dat niemand daar direct 10 zei, snapte ik niet. 😅

Jup dat vond ik ook heel raar maar ik denk dat er wel wat stress aanwezig was bij beide ploegen wat helder denken moeilijk maakte.
 
Jup dat vond ik ook heel raar maar ik denk dat er wel wat stress aanwezig was bij beide ploegen wat helder denken moeilijk maakte.
Mij lijkt eerder dat de ronde niet helemaal duidelijk was voor de deelnemers. Nadat het team '8' had gezegd werd nog eens duidelijk gemaakt dat de 'vroeger of later' moest slaan op het vorige gegeven antwoord en niet op de voorgaande foto.
 
Het was een gemakkelijke ronde, zeker omdat Otto-Jan bij een goed antwoord het jaartal nog eens vermeldde, maar ik denk als je daar zit dat het toch niet zo evident is om je hoofd er bij te houden en denk dat je je al snel eens kan vergissen met vroeger/later te zeggen door te snel te willen zijn.

Vond het wel sneu dat de finale, beslissende vraag een simpele was met Biden. Was gewoon kwestie van wie eerst afdrukte.
 
Gisteren was die laatste fotoronde met als thema 'vroeger of later' dan nog eens belachelijk simpel en leverde die de winnaar sowieso 2 vrijstellingen op. Dat was in mijn ogen een jammere ontknoping. Je kon daar de hele tijd gaan van het ene uiterste naar het andere.

Het volstond om te weten dat het Ardennenoffensief in 'een wereldoorlog' plaatsvond, dat Leterme en Di Rupo ergens deze eeuw premier waren, dat Sandra Kim tussen 1970 en 2000 het Songfestival won, allemaal zonder de precieze jaartallen te kennen. Zelfs als ze de jaartallen zouden vragen, denk ik dat een beetje serieus team daar al 8/10 moet kunnen halen.

Dat niemand daar direct 10 zei, snapte ik niet. 😅
Als ze 10 hadden gezegd, was het nog knap lastig met het Ardennenoffensief en het Vredesverdrag in Compiègne. WOI of WOII? Die vroeger-later is altijd heel doenbaar als je strategisch kiest: Als je "Eerste Campus Cup" tussen Ardennenoffensief en Vredesverdrag zet, is het altijd juist en hoef je niet te weten welke onderling vroeger is. Daarom zou ik die pas tot laat gehouden hebben. Ik weet niet of ze er anders gekomen zouden zijn... Maar sowieso zou ik daar altijd spelen ipv de andere laten spelen voor de winst.
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan