De BG-Canon

shellshock

Well-known member
Crowdfunder FE
Na de Vlaemsche Canon kan BG uiteraard niet achterblijven.
Welke legendarische topics uit de rijke TNG/9L/BG-geschiedenis verdienen een plaats in het collectieve forumgeheugen?

Naast zowat elk topic van Elvis/Ribos/Jebac en TVGas The Boss die in het Gunk-Tijdperk geweldig de wind vanvoor kreeg op 9L nomineer alvast deze rasklassieker:


Foto's zijn intussen natuurlijk al lang verwijderd, maar TS heeft onlangs nog de meest bekende foto teruggepost.
 
FilmFabriek vote+1

Dingen die mij altijd gaan bijblijven:

- Pictuning contests
- Talloze avonden op mIRC
- Zwamverkiezingen en Zwamclans
- Setjescontest op het DJ forum
- Freaky Frank zijn mail die geleaked werd op het forum
 
Over de 9l en TNG periode bestaat die thread al +/-.
Mijn bijdrage:
Ja, dat is toch de #1 epic thread hoor. Die foto met zijn thumbsup voor het kot dat staat af te fikken vergeet ik nooit.


Ik bedenk er me opeens nog een paar:
  1. "Ge vindt me toch nooit":
    1. Aanloop:
      1. Kerel had strontzatte maat thuis gebracht en in bed gelegd. Ondertussen is hij in de living de madam van zijn maat gaan ploegen...
      2. ... Maandje later nieuwe thread: "Ik heb de vrouw van mijn madam zwanger gemaakt, allé denk ik toch. Maat & vrouw proberen al x jaar zonder succes, en hebben al even geen seks meer gehad, dus het moet wel van mij zijn. Wat moet ik doen?".
      3. Na veel 9lives discussie was zijn conclusie "ik ga zwijgen want ik ben hier anoniem, en madam zwijgt ook". Hij werd daarop gechallenged maar was nogal arrogant dat hij "echt wel maatregelen treft voor zijn online anonimiteit"
    2. Resultaat: Half uur later ging de bal aan het rollen. In een zeer korte tijd kwamen volgende posts
      1. "werkt gij bij x?"
      2. "beginnen uw voor & achternaam met letters x en y?"
      3. "ik heb em gevonden !" + Link naar Facebook
      4. "deze maat van u heeft net aangekondigd dat ze zwanger zijn, zijn ze dat?"
      5. "is dit de madam?"
      6. "ey mannen, als we nu es snel al die namen hier posten voordat google komt crawlen?"
      7. En dan ik-weet-niet-hoeveel-posts à la "naam", "naam maakt vrouw (naam) van naam zwanger", "ey naam zo anoniem zijt ge niet" met ne shitload aan tags.
      8. Dag later: 9lives account inactief, posts weg, facebook account weg, kerel nooit meer gezien
  2. Relatie met BV:
    Een lid (ik zit met Vincefoot of zoiets in mijn hoofd) had een relatie met een BV, type miss België of runner up (ik zit met Virginie Claes in mijn hoofd, maar niet zeker). Hij kwam regelmatig met verhalen genre "gisteren was ze zat, snachts is ze op het tapijt gaan pissen". Uiteraard veel sceptici, maar na vele correcte details en verhalen over een maand had hij toch de meesten overtuigd.
    Tot een ander lid die de BV echt kende de boel opmerkte. Opeens 2 additionele accounts van BV haar broer en vriend ofzo die onze Vince kwamen exposen als een zielige "nice guy" die de BV wel kende (vandaar de details), maar meer ook niet. Nooit meer van die kerel gehoord.

  3. Kinxton:
    ... die kent iedereen wel zeker? Met zijn verhalen als cassanova en dan fotos van afrikaanse hoeren.

  4. Stalker:
    Een (vrouwelijk) lid dat gestalkt werd door een onbekende over enkele weken. Meest scary was dat de stalker bij haar binnen is geweest toen ze thuis was of net even buiten was. De hele thread leefde mee en probeerde te helpen. Uiteindelijk is die stalker opgepakt kortbij haar huis met een mes op zak. Bij hem thuis hebben ze nog een klein altaar voor dat meiske gevonden. Dat was dus gewoon iemand die in de buurt woonde, maar waar ze eigenlijk geen band mee had 😮

  5. Heb-jij-een-lief-thread-drama:
    Veel, HEEL veel verhalen uit die thread genre "liefdesdriehoek" tussen 2 leden en 1 van de grotere 9lives trollen, dat publiek uitgevochten werd op het forum, gesteund door nog wat randvriendjes die constant olie op het vuur kwamen gooien. Of vrouwelijk lid dat furieus was op mannelijk lid omdat hij haar bedrogen had, aan het lijntje gehouden, ze echt wel iets hadden ... maar die 2 hadden elkaar nog maar enkel op 9lives gesproken ... . Een kerel die een affaire had met een dame en daar een hele blog over bijhield dat nogal toxisch gedachtengoed weergaf. Nen hoop gezeik en gezanik omdat de vrouwen een groepke hadden opgericht waar de mannen niet in mochten, en pogingen om dat te infiltreren :rolleyes:.
    Die thread was gewoon een non stop stream van epic threads.


De buren-afgebrand-thumbs-up foto blijft de beste, dus merci @mega_stihl om die te posten :love::love::love::love:. Maar mijn eerste verhaal uit die post vergeet ik ook nooit meer :laugh:.

Staan ook wat triestigere zaken in die thread, zoals dat kindje dat stierf of Spade.
 
Ik herinner mij nog Poekie95 (?) die een script had geschreven om al zijn posts te verwijderen of zoiets en wat later lag ook het forum plat. Weet de details niet meer maar een heel gedoe toen.
 
Terug
Bovenaan