De bedrijfswagen topic

Welk type bedrijfswagen heb jij (besteld)?

• Diesel

Stemmen: 46 13,0%
  • Benzine

Stemmen: 33 9,3%
  • Plug-in hybride (PHEV)

Stemmen: 103 29,0%
  • Elektrisch (EV)

Stemmen: 173 48,7%

• Totaal aantal stemmers
    355

Qua comfort wel veruit het zaligste wat ik al gehad heb.
Vooral de zetels zijn fenomenaal.
Die comfort van de zetels is één van de belangrijkste argumenten om een stapje hoger te gaan, in vergelijking met de zetels in een 3 of X3 is dat toch een groot verschil.

Die comfort van de zetels is één van de belangrijkste argumenten om een stapje hoger te gaan, in vergelijking met de zetels in een 3 of X3 is dat toch een groot verschil.
Klopt, ik vind de zetels eigenlijk dé grote upgrade tussen 3 en 5 reeks. De rest is ook wat mooier afgewerkt, maar daar merk je toch minder van.

Nu, voorlopig op mijn jeugdige leeftijd, zit ik liever in een sportievere zetel :p maar je merkt wel direct als je in die hogere klasses gaat zitten dat die ergonomisch dik in orde zijn.

Klopt, ik vind de zetels eigenlijk dé grote upgrade tussen 3 en 5 reeks. De rest is ook wat mooier afgewerkt, maar daar merk je toch minder van.

Nu, voorlopig op mijn jeugdige leeftijd, zit ik liever in een sportievere zetel :p maar je merkt wel direct als je in die hogere klasses gaat zitten dat die ergonomisch dik in orde zijn.
Kunt ge niet gewoon dezelfde zetels in een 3/4/i4/iX3 nemen als in de 5?

Nope, die "comfortzetels" (of hoe noemen ze?) Met massagefunctie zijn volgens mij niet beschikbaar. Of toch niet toen ik 2 jaar geleden ging ervoor rondkeek.
Ik dacht eigenlijk dat die +/- hetzelfde waren als de sportzetels?
Ik ben vrij zeker dat ik nu de comfortzetels heb (zonder massage) op mijne 5, en hiervoor de sportzetels op de 4, en ik zie daar geen wezenlijk verschil is buiten dat de huidige zetels ook nog 2 extra instellingen heeft voor de helling aan de bovenkant van de zetel

Ik dacht eigenlijk dat die +/- hetzelfde waren als de sportzetels?
Ik ben vrij zeker dat ik nu de comfortzetels heb (zonder massage) op mijne 5, en hiervoor de sportzetels op de 4, en ik zie daar geen wezenlijk verschil is buiten dat de huidige zetels ook nog 2 extra instellingen heeft voor de helling aan de bovenkant van de zetel
Zijn echt wel ander type stoelen.
Comfort seat

attachment.php

Sport seat
_used_bmw_3_series_4_series_f3_1655316844_a298719f

Veel meer kuip en minder padding.

Ik heb de sportetels in mijne en die zien er toch wel anders uit?
GzmsMz6.jpeg
Hij had het over zijn 4, daarom dat ik die zetels nam :p

En dat zijn de M-zetels en niet de gewone sportzetels.
Maar ook de sportzetels van de 5 en de comforts zijn een verschil.
Zijn veel harder en ook meer omsloten rond het lichaam.
Dit zijn de sport seats
attachment.php

Vrijdag hem gaan ophalen.
Gelukkig heb ik geen buggy meer nodig. Zou nipt zijn anders!

Carbon black
M sport
Merino Tartufo
Comfort Plus

De buitenkant ben ik intussen bijna beugezien, maar dat interieur blijft echt een pareltje! Echt een heel mooie wagen, veel plezier!

Ik heb de sportetels in mijne en die zien er toch wel anders uit?
GzmsMz6.jpeg
Tja, als je heel de optielijst aanvinkt :D

Dit zijn de M multifunctionele zetels (of iets in dat genre). Volgens mij kan je die ondertussen wél op een 3-reeks krijgen. Ze zien er wel vet uit...
De middenconsole lijkt op die foto wel heel hoog te komen, niet?

Tja, als je heel de optielijst aanvinkt :D

Dit zijn de M multifunctionele zetels (of iets in dat genre). Volgens mij kan je die ondertussen wél op een 3-reeks krijgen. Ze zien er wel vet uit...
De middenconsole lijkt op die foto wel heel hoog te komen, niet?
Geen last van eigenlijk. Ja het zijn idd die multifunctionele. Ik vind ze wel knap en ze zitten heel fijn. De comfortzetels zitten nog beter maar ik voelde mij daar nog te jong voor :p

Ah good to know, dan had ik wrsch vroeger de M en nu de comfort. Beide zaten mij overigs zeer goed 👌

Ik heb vriijdag ook eindelijk mn bestelling door kunnen geven. Heb mn voorliefde voor Mercedes aan de kant geschoven en gegaan voor de mooie korting die we hebben bij BMW.

BMW 320e touring
Saphirzwart
sportzetels -sensatec
Travelpack

aftellen kan beginnen, zou (maar daar hopen we niet op) voor april/mei 2023 zijn
Gaat ge content mee zijn!

Levertijden vallen bij BMW heel goed mee, dus niet (te veel) vrezen. Zelfde model met +- zelfde opties werd bij mij geleverd op pal 6 maand. Besteld januari, geleverd juli.

Mooie wagen, hoe lang moeten wachten op levering?
In april besteld, dus was hier best snel.
Aanvankelijk zeiden ze januari februari...

De 330e blijft mijn daily driver. Rij daar liever mee en is zuiniger.
Die heeft alle M sport opties en ook die M sport zetels, dus het contrast is wel heel groot 🤣

Mijn vrouw (is ook zelfstandige) gaat vooral elektrisch met de x5 rijden en dat gaat wel onze gezinswagen zijn in het weekend en om mee op reis te gaan enzo. Bedoeling is dat we die wel zeker 10j houden. Ze is alvast dolgelukkig.

Op die manier kan ik qua daily driver (45k km per jaar) ook men plan trekken en me van haar niet normaal schuif ik na 3j de mijne door en moet ik daar ook rekening houden in mijn keuze.

De 330e ga ik ook oprijden nu (nog +-4j dus).
Beide wagens zijn 100% fiscaal dusja...

Wel decadent op de oprit nu... tjah...

ondertussen zijn we al een jaar verder en is mijn wagen nog steeds niet binnen :)
zou nu december zijn dat hij zou binnenkomen maar tis ondertussen al een paar keer veranderd...

Terug
Bovenaan