De bedrijfswagen topic

Welk type bedrijfswagen heb jij (besteld)?

• Diesel

Stemmen: 46 13,0%
  • Benzine

Stemmen: 33 9,3%
  • Plug-in hybride (PHEV)

Stemmen: 103 29,0%
  • Elektrisch (EV)

Stemmen: 173 48,7%

• Totaal aantal stemmers
    355
Soft-close is zo'n beetje show verkopen, maar écht ni van doen.
De automatische koffer klep is ook niet noodzakelijk, maar die vind ik wel handig. Dat bezig je toch regelmatig e.

Als je dat gewoon bent gebruik je die soft close wel. Ook het automatisch aanspannen van de gordel vind ik wel leuk.

Maar allemaal compleet overbodig he, daar niet van.

Als je dat gewoon bent gebruik je die soft close wel. Ook het automatisch aanspannen van de gordel vind ik wel leuk.

Maar allemaal compleet overbodig he, daar niet van.

Inderdaad overbodig, en volgens de mensen die ik ken die soft close hebben vooral ambetant als je dan eens meerijdt met een auto zonder soft close, dan lijkt het alsof je nog niet eens deftig een deur kan dicht doen :p

Dat automatisch aanspannen van de gordel merk ik niet meer, maar is altijd wel verschieten voor iemand die voor de eerste keer meerijdt - ben wel vergeten wat daar het praktische nut van was, als dat iets van invloed heeft op veiligheid, vind ik het ineens niet meer overbodig.

Automatische kofferklep vind ik wel ergonomisch, zeker als je met iets zwaars in je handen staat, scheelt toch een keer neerzetten en opheffen.

Dat automatisch aanspannen van de gordel merk ik niet meer, maar is altijd wel verschieten voor iemand die voor de eerste keer meerijdt - ben wel vergeten wat daar het praktische nut van was, als dat iets van invloed heeft op veiligheid, vind ik het ineens niet meer overbodig.

Ooit eens op een of andere expo bij de politiestand (ze hadden daar zo een wagen die overkop ging) meegekregen van een agent dat je bij het aandoen van de gordel eigenlijk nog eens moet aantrekken, zodat hij zeker goed zit om optimaal zijn werk te kunnen doen. Exact wat die functie dus doet.

Automatische kofferklep met voetbeweging vind ik echt nuttig.
Stoorde me er zelfs aan dat in de Q7 het kofferzeil niet mee opent met de kofferklep, zoals dat wel gebeurt in de A6.

First world problems. 😬

Best lullig als ge op de parking beetje met uwe voet staat zwieren.

Ik zal me er thuis nekeer met bezighouden om dit te oefenen.

Hier werkt dat toch ook iedere keer eigenlijk. En ik gebruik het want heb er hard voor moeten strijden :p

Werkt bij mij zelfs iets te goed, bij het inladen per ongeluk met een halve schoen onder de bumper en de kofferklep gaat terug dicht, zo al een paar keer de kofferklep op mijn kop gehad. Ja wel lachen als er iemand staat op te kijken natuurlijk :p

Werkt bij mij zelfs iets te goed, bij het inladen per ongeluk met een halve schoen onder de bumper en de kofferklep gaat terug dicht, zo al een paar keer de kofferklep op mijn kop gehad. Ja wel lachen als er iemand staat op te kijken natuurlijk :p
Lol ik wist ni eens dat je hem zo ook kon sluiten, maar logisch ook voor de keren dat je iets uit je koffer neemt natuurlijk ;p

Lol ik wist ni eens dat je hem zo ook kon sluiten, maar logisch ook voor de keren dat je iets uit je koffer neemt natuurlijk ;p
Werkt ook niet bij alle merken, maar bij BMW in elk geval wel ;) (en hij maakt eerst een geluidje voor hij dat doet :p)
Dat gordels aanspannen is om zeker te zijn dat de gordel goed aansluit, anders kan het zijn dat er een "luchtzak" in uw jas ofzo zit waardoor de effectiviteit van een gordel enorm achteruit gaat.

En ik vind het ook gewoon goed aanvoelen dat je zeker vast zit :p

Werkt ook niet bij alle merken, maar bij BMW in elk geval wel ;) (en hij maakt eerst een geluidje voor hij dat doet :p)
Dat gordels aanspannen is om zeker te zijn dat de gordel goed aansluit, anders kan het zijn dat er een "luchtzak" in uw jas ofzo zit waardoor de effectiviteit van een gordel enorm achteruit gaat.

Ik meen mij ook te herinneren dat de verkoper zei dat als je de M multifunctionele sportzetels hebt hij de zijsteunen een beetje dichtknijpt wanneer je de wagen in sport zet. Maar ik merk daar precies toch niks van. Broodje aap verhaal? Want die verkoper had wel meer onware zaken gezegd. (meneer was er van overtuigd dat de 545e ook een 25kwh batterij had bijvoorbeeld. Toch best een belangrijke..)

Tegenwoordig hebben ze dat bij BMW eruit gehaald eh. Dus dat kan niet meer per ongeluk sluiten.

Ik meen mij ook te herinneren dat de verkoper zei dat als je de M multifunctionele sportzetels hebt hij de zijsteunen een beetje dichtknijpt wanneer je de wagen in sport zet. Maar ik merk daar precies toch niks van. Broodje aap verhaal? Want die verkoper had wel meer onware zaken gezegd. (meneer was er van overtuigd dat de 545e ook een 25kwh batterij had bijvoorbeeld. Toch best een belangrijke..)
Ik heb daar toch nog nooit van gehoord. En het is ook wat "onlogisch" omdat in een échte M je niet de "sportstand" maar een configureerbare M-stand gebruikt...

Ook op die paar jaar tijd 2 keer gehad dat mijn kofferklep terug dicht ging tijdens het inladen, gelukkig snel genoeg gemerkt en niets tegen mijn hoofd gehad. En op parkings toch al vaker gezien bij andere mensen...

Ja dat gebeurt bij de mijne ook af en toe. Maar hij geeft eerst een heel hoorbare piep dus als ik dan even mijn hand tegen de kofferklep hou stopt die direct.

Dit is bij mij wel het geval, by default. Maar als ik mij nog goed herinner kan je dat instellen in de IDrive interface voor de individual sport stand.
Zijn bij mij wel de comfortzetels.
Zeker en vast. Die maakt dan idd een biepend geluid (op z'n camion's).
Dus hij waarschuwt u dat ge de koffer op uwe kop gaat krijgen. ;)

Die over-gevoeligheid toch nog nooit voor gehad. Heb over 't algemeen wel geen issue met die te openen met die beweging, tenzij je wat krap/dicht tegen de muur staat & het van de zijkant moet proberen of zoiets. In m'n ondergrondse bv. want ik zet me altijd met de kont naar de muur.

Terug
Bovenaan