Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Modeljaar 2000+. Dat zijn dus enkel de recente in de search. De mijnen is nu 3,5j dus van 2019.
En volgens het 'mileage histogram' v/d 530i is het alles behalve 1 persoon die boven de 11l zit e.
11 liter & hoger == een goei 180 (v/d 375) reports.
Idem de 520i, 't gros zit zelfs nog boven de 8l als ik dat zo zie.
Zoals ik al aanhaalde, als je appelen met appelen vergelijkt & dus power gelijk ... is het 30e VS 30i, maar zelfs al kijk ik naar de 20i ... lijkt het gemiddelde verbruik mij nog steeds hoger dan m'n huidig verbruik.
Anekdotisch gezien sprak m'n dealer (verkoper) ook altijd van 'uw verbruik ligt nog lager dan het mijne & ge hebt nog nooit geladen'. Ook toen ik er ging de laatste keer voor de offerte v/d nieuwe kwam het kort even ter sprake.
Hier wel eigenlijk, terugdraaiende teller enzo. Zou eens moeten kijken maar denk dat m'n gemiddeld verbruik ondertussen serieus onder de 5l is gedoken.In gans deze (zinloze) discussie wordt er ook gedaan alsof elektriciteit bij die PHEV's gratis is![]()
Whoops. Ik merk het hier zelf net op ... dat krijgt ge dus van rap rap tussen de soep & de patatten op een forum te posten. Dan vergeet ge gelijk welk jaar het is als ge 't in ne filter typt.Vanaf 2000 dat zijn dus ook wagens van 22 jaar oud eh. Je weet toch dat dit betekent dat je ook nog de E39 mee in uw vergelijking neemt?
Je weet toch dat in die tijd de 520i en de 530i beide een zes in lijn hadden? De M54 in 2,2l en 3,0l om precies te zijn.
Je weet toch dat deze in fabrieksopgave hadden van 9 en 9,5l gecombineerd verbruik?
Daarna kwam de E60 met wederom 2.2l en 3.0l zes in lijn, tot de 520 in 2007 een 2.0l viercillinder kreeg.
Het is pas vanaf de de facelift E60 en introductie van de N43 dat de verbruiken en uitstoten steeds lager werden.
De F10 met de N20 deed ook al stukken beter, maar het is pas vanaf 2017 met de introductie van de G30 en de B-reeks motoren dat de uitstoten en verbruikscijfers echt laag zijn.
Ter info de G30 520i laat een verbruik van 5,6l gecombineerd noteren.
Ik hoef dan toch niet verder te vertellen dat je volledig verkeerd aan het kijken bent?
Je lijkt ook nog altijd niet door te hebben dat heel de clue van het verhaal net is dat het verbruik van benzine nog lager kan zijn als je elektrisch zou laden.
Dat is ook de opzet van een PHEV, en dat is ook waarom mensen die zelf hun brandstof moeten bekostigen zo een wagen kopen.
Dat het een werknemer met tankkaart geen zier boeit wat zijn verbruik is dat begrijp ik volledig, het enige contra-argument is dat je sneller moet gaan tanken maar zelfs dat.

Dat ontkende toch niemand.Je lijkt ook nog altijd niet door te hebben dat heel de clue van het verhaal net is dat het verbruik van benzine nog lager kan zijn als je elektrisch zou laden.
Dat is ook de opzet van een PHEV, en dat is ook waarom mensen die zelf hun brandstof moeten bekostigen zo een wagen kopen.
Dat het een werknemer met tankkaart geen zier boeit wat zijn verbruik is dat begrijp ik volledig, het enige contra-argument is dat je sneller moet gaan tanken maar zelfs dat.
Je zegt tot twee keer toe dat als die batterij niet is opgeladen dat het een mindere x20i is… Niet voor niets wordt je daar drie keer op gewezen. En van daaruit begint alles. En dat verbruik, zelfs al is het iets hoger zonder opladen maakt het nog steeds niet uit vanwege de aftrekbaarheid. Die wagen was dus gewoon op quasi alle vlak voordeliger en daar ging het ook om. Je stelling dat je met een mindere x20i rijdt is op elk vlak fout.Ik zeg trouwens toch nergens dat je een dode batterij zou meesleuren? Ik zie momenteel ook maar één iemand gekkigheid verkopen en dat ben jij zelf hoor. Jij bent degene die hier veronderstelling doet en dingen denken te lezen die er niet staan.
Begrijpelijk standpunt als je met een AMG rijdt, maar voor de modale mens is dat wel gewoon een raket.Lol een 530e een raket noemen
Is gewoon een auto die nooit had bestaan zonder de fiscale poespas. Niets mis mee. Maar daar stopt het dan ook.

Ja het is dat een C43 wel een echte raket is...Begrijpelijk standpunt als je met een AMG rijdt, maar voor de modale mens is dat wel gewoon een raket.![]()

Dat zegt hij nergens heJa het is dat een C43 wel een echte raket is...![]()
.Sure.We kunnen misschien de BG-lingo afstemmen zodat onze arbitraire termen overeenstemmen met elkaar!
Dat zeg ik nergens. Ondanks hij gechipt 420pk heeft en onder de 4.5sec aan de 100 zit. Tijdens de week rij ik met een peugeot partner(!!! Ftw) en daar kan ik ook vlot mee rijden hoor.Ja het is dat een C43 wel een echte raket is...![]()
Dat klopt niet helemaal heDe c43 is de best klinkende v6 op de markt. Als daily voor mijn vrouw idiaal.
Met wat voor speciaals rijd jij dan?

Ne 6 in lijn is maar 1 helft van ne V12.De best klinkende V6 is diegene waarbij de cilinders op een lijn zitten![]()

Euh nee. Elke generator heeft een bepaald vermogen nodig dat je erin moet stoppen om er terug vermogen ( onder een andere energievorm veelal) aan bepaald percentage van het oorspronkelijk er weer uit te krijgen.Die generator voor uw batterij te laden heeft koppel (Nm) nodig en geen vermogen (kW of pk). Vermogen is altijd een resultaat.
Je wilt deze discussie niet voeren denk ikEuh nee. Elke generator heeft een bepaald vermogen nodig dat je erin moet stoppen om er terug vermogen ( onder een andere energievorm veelal) aan bepaald percentage van het oorspronkelijk er weer uit te krijgen.
Je kan koppel niet afzonderen van vermogen want vermogen is het product van toerental en koppel.
--> Dus die generator van de batterij heeft zeker een bepaalde (mechanische) vermogen nodig om (elektrisch) vermogen op te slaan in functie van tijd als capaciteit (kWh).

al een bepaald koppel vragen of anders gezegd een tegengestelde kracht uitoefenen tegenover de draaiende aslijn.
Want wat zorgt ervoor dat je versnelt met uw wagen? Is dat het vermogen of de PK’s die u motor levert? Of is dat maar een resulterende en is het het wielkoppel dat ervoor zorgt dat je versnelt?
Je kan die 2 gewoon niet los koppelen van elkaar. Ik snap ook niet waarom mensen dat persé willen doen...Al vaak gevoerd, deze discussie. Bij deze een tegenvraag: als ik zeg dat je 400Nm aan koppel hebt, kan jij dan iets zeggen over de versnelling? Nee toch?
Dus de vraag:
Want wat zorgt ervoor dat je versnelt met uw wagen?
Heeft als antwoord: het toerental en het koppel bepalen dat. Niet het koppel op zich. En "toerental en koppel" is nu eenmaal vermogen.
Je mag nog 1000Nm aan koppel produceren, als dat bij een toerental van 500RPM is ga je niet al te hard accelereren in je wagen. Als dat bij een toerental van 5000RPM is zal het al wat harder gaan.
De enige raket op de mark waar ik graag mee zou vliegen is die van SpaceXDat zeg ik nergens. Ondanks hij gechipt 420pk heeft en onder de 4.5sec aan de 100 zit. Tijdens de week rij ik met een peugeot partner(!!! Ftw) en daar kan ik ook vlot mee rijden hoor.
Ik ben best tevreden vd bang for bucks (een 4.0 v8 kost jaar lijks aan taks +4000€ in tegenstelling tot nu een goede 1000€,wat jij daarvan vind kan me geen moer schelen.)
Als ik eens door wil rijden heb ik genoeg mogelijkheid tot het lenen van iets exotischer.
De c43 is de best klinkende v6 op de markt. Als daily voor mijn vrouw idiaal.
Met wat voor speciaals rijd jij dan?

In ieder geval zal je wagen zeker en vast leuk zijn om mee te rijden (op het tanken na), dus begrijp dat je er blij mee bent.