Ieder zijn mening, Maar Ik blijf dat toch altijd rare argumenten vinden. Ik heb in heel mijn leven dat 3x moeten doen. 1x tijdens rondrit in USA, 1x bij rondrit in IJsland en 1x bij rondrit in Z-Afrika... Alle 3 met een verbrandingsmotor hoor. Wat ga je doen als benzinestations beginnen in te zien dat ze meer geld kunnen verdienen aan laadpalen dan aan benzinepompen? Want dan moet je alles doen wat jij hier zegt, maar dan nog veel vaker want thuis kan je niet tanken...
En voor je zegt "dat gebeurt nooit!", Probeer maar eens diesel te tanken in US
Die hebben dan ook een dieseltank waarmee ze wel kunnen inplannen om tot bij het volgende Dieseltankstation te geraken.
Maar het is zeker niet zo dat elk tankstation diesel aanbiedt.
Diesel is daar dan ook gewoon vrij zeldzaam eh. Althans, voor de personenwagens.
Dus elke 15km een dieselpomp zetten die nauwelijks gebezigd zal worden zal gewoon niet winstgevend zijn.
't Gros v/d wagens bolt daar op naft & je kan nu eenmaal niet ontkennen dat het momenteel véél lastiger is om 'opgeladen' te geraken dan het is om 'vol te tanken'. Zowel in de VS als hier in België (waar vrijwel elk tankstation, zoniet allemaal, sowieso diesel & naft aanbieden).
Kan het gebeuren dat (in BE) op een bepaald moment er nog zo weinig diesels rond tuffen dat er bepaalde aanbieders hun dieselpomp verwijderen?
-> Natuurlijk. Maar da's zeker nog niet voor de eerste 10/15/20j lijkt mij.
De LEZ in Brussel bv. zal diesels pas verbieden in 2030 of zoiets, maar dat zal niet betekenen dat niemand nog eentje heeft. 2035 zouden zelfs naft wagens in BXL ook geweerd worden. Dit zal weliswaar niet 'het onmiddelijke einde' v/d ICE wagen worden.
En vooraleer een EV echt 'leefbaar' wordt (voor de massa) ... moeten er nog grote stappen gezet worden.
Ze zijn nog lang niet aan de nief patatten daar. Zeker en vast in het 'charging' gedeelte dus.
Maar laat ons hopen dat het (hopelijk snel) beter wordt. Zeker aangezien 't staat de EV aan het verplichten is natuurlijk.
Zolang ik voor een brandstofwagen kan kiezen als leasewagen, komt er hier sowieso geen EV. Ik wil grote afstanden kunnen afleggen in 1x, bij reizen zeker niet hoeven te plannen waar ik moet gaan volladen (ook al geeft de auto dit zelf aan) of nog erger: een bepaalde route MOETEN volgen omdat daar meer laadstations zijn en ik wil ook kunnen parkeren zonder rekening te moeten houden met de locatie van laadplaatsen. Een auto betekent vrijheid voor mij en een elektrische auto kan dit (voorlopig?) nog niet bieden.
Ik deel dus dit zelfde sentiment, maar niet noodzakelijk voor het 'range' argument & om 'echt verre' afstanden in 1 keer te bollen.
M'n PHEV heeft nl. ook niet de grootste 'range' zonder laden. (Maar op 5 minuten ben je wel weer vol getankt.)