De bedrijfswagen topic

Welk type bedrijfswagen heb jij (besteld)?

• Diesel

Stemmen: 46 13,0%
  • Benzine

Stemmen: 33 9,3%
  • Plug-in hybride (PHEV)

Stemmen: 103 29,0%
  • Elektrisch (EV)

Stemmen: 173 48,7%

• Totaal aantal stemmers
    355
Zowat elk merk heeft dat op een aparte hendel gehad, ik heb er eigenlijk nooit problemen mee gehad.
Wel heeft VW die nog eens op dezelfde pook gehad als de richtingaanwijzer, dat was pas irritant.

Zeker dat die airco in je BMW goed werkt? In de BMW's waarmee ik reed (zowel low-end als high-end) heb ik altijd zeer goeie klimatisering gehad in de zomer, waardoor ik echt nooit aan die airo hoefde te komen.
Enige reden dat ik die in de zomer wel eens verzet is om het verschil tussen buiten en binnen niet te gigantisch te maken.
Als het +30 graden is buiten, ga ik geen 21 graden instellen in de auto.
Ik heb dezelfde problematiek met mijn BMW. Op echt hete dagen koelt die naar mijn mening dus niet af naar pakweg 21 graden. Ik ben dan echt aan het zweten als ik rijd. Zelfs mijn vriendin die met een Mini rijdt, zegt vaak "uw airco koelt echt slechter dan de mijne". Nochtans is het gas al eens bijgevuld geweest.

Ik heb ook een BMW en absoluut geen problemen met de airco.

Dat wieltje staat toch op blauw bij jullie? :)

In de winter? Nope.
Daar zal dat regelmatig gewoon 21/22 graden zijn & er nauwelijks aan komen.

In de zomer? Regelmatig.
Al is dat bij mij voornamelijk de knop 'Max AC', niet de temperatuur zelf.

Gewoon de temperatuur instellen in de zomer is meestal nutteloos.
Zeker als je na een lange werkdag de wagen in stapt & het 500 graden is. Dan druk je op Max AC, laat dat wat doen tot je 'denkt' dat het ca va is.
Komt weliswaar regelmatig voor dat ge dan volle zon door de ramen krijgt & dat je na 10 minuten toch weer Max AC in gang steekt. :sneaky:

Anyway ... nu is dat een halve second aantikken zonder veel erg in te hebben. No way dat het 'safe' is om daar door 25 menuutjes te gaan scrollen.
Mijn BMW's gaan in een auto van 500 graden al altijd gewoon automatisch even hard blazen als de MAX AC hoor... Al moet ik zeggen dat de iX3 het ietsje anders doet. Hier moet ik zelf de blaassnelheid kiezen, ook al zet ik 'm op AUTO.

Slechtste dat ik al gehad heb bij BMW

Ik heb dezelfde problematiek met mijn BMW. Op echt hete dagen koelt die naar mijn mening dus niet af naar pakweg 21 graden. Ik ben dan echt aan het zweten als ik rijd. Zelfs mijn vriendin die met een Mini rijdt, zegt vaak "uw airco koelt echt slechter dan de mijne". Nochtans is het gas al eens bijgevuld geweest.
Ik vermoed dat het dan eerder aan je airco ligt dan aan het merk BMW. Ik reed met een X1 en heb daar nooit problemen mee ondervonden.

Da's niets nieuws. Heb nog geen enkele auto anders geweten. Noch m'n VW's, noch m'n beide BMW's, ...

Enige manier om een wagen van die 500 graden naar iets leefbaars te krijgen is Max AC.
En als de zon pal op u zit, maakt het niet uit dat uw climate control het in de wagen 21 graden denkt te hebben.

Technisch gezien heb ik de mogelijkheid tot pre-climitisatie (via den app), maar dat vergeet ik altijd, want daar moet je een uur op voorhand of zoiets aan denken. En dan moet je al weten dat je een uur later gaat vertrekken.
Is dat niet gewoon uw perceptie? Lijkt mij toch straf. Zeker als uw wagen een uur nodig heeft om op de gewenste temperatuur te komen.
Hier met VW, BMW en Ford nooit problemen. AC op auto en die blaast in het begin even koel als in de max AC stand.

Is dat niet gewoon uw perceptie? Lijkt mij toch straf. Zeker als uw wagen een uur nodig heeft om op de gewenste temperatuur te komen.
Hier met VW, BMW en Ford nooit problemen. AC op auto en die blaast in het begin even koel als in de max AC stand.
Jah, geen idee hoeveel tijd die pre-climatisatie 'echt' van doen heeft. Niet dat ik er mij ooit 'naast' heb gesteld, dan activeer & om de 5 minuten eens ga proberen of die ondertussen al op temperatuur is eh.

Da's niets nieuws. Heb nog geen enkele auto anders geweten. Noch m'n VW's, noch m'n beide BMW's, ...

Enige manier om een wagen van die 500 graden naar iets leefbaars te krijgen is Max AC.
En als de zon pal op u zit, maakt het niet uit dat uw climate control het in de wagen 21 graden denkt te hebben.

Technisch gezien heb ik de mogelijkheid tot pre-climitisatie (via den app), maar dat vergeet ik altijd, want daar moet je een uur op voorhand of zoiets aan denken. En dan moet je al weten dat je een uur later gaat vertrekken.
Ik vind dat bizar en ik ben duidelijk niet de enige.

Geen ervaring met BMW, maar bij de Volvo S80, Ford Fiësta, Volvo V60, VW Arteon en Volvo XC40 waar ik (frequent) mee heb gereden gingen die allemaal automatisch naar max AC als de wagen echt warm was en begonnen die stelselmatig zachter te blazen naarmate de reële temperatuur dichter bij de gewenste temperatuur kwam. Ik heb al helemaal nooit mid-ride plots nog eens max AC moeten indrukken.

Bij Volvo kan je de maximum stand van de automatische AC manueel regelen.
Als die laag staat duurt het idd eeuwen

Jah, geen idee hoeveel tijd die pre-climatisatie 'echt' van doen heeft. Niet dat ik er mij ooit 'naast' heb gesteld, dan activeer & om de 5 minuten eens ga proberen of die ondertussen al op temperatuur is eh.
Ik kan niet weten dat jij uw opties niet uittest he man? Ik heb het gevoel dat het uw perceptie is dat die AC niet goed werkt als je hem niet in max zet. Als het toch zo zou zijn, zit je toch met een defect.

Het probleem is dat uw lederen zetels niet ventileren en gloeiend heet staan ;).
In een auto met stoffen zetels heb je dat probleem helemaal niet.

Het probleem is dat uw lederen zetels niet ventileren en gloeiend heet staan ;).
In een auto met stoffen zetels heb je dat probleem helemaal niet.
Hoe snel koelt dat ventileren eigenlijk af?
De meer comfortabele stoelen zijn meestal automatisch de leren zetels, op zich ben ik wel blij dat die trend hier en daar wat aan het keren is en er toch soms nog goeie stoffen zetels worden aangeboden.

De meer comfortabele stoelen zijn meestal automatisch de leren zetels, op zich ben ik wel blij dat die trend hier en daar wat aan het keren is en er toch soms nog goeie stoffen zetels worden aangeboden.
Geventileerde zetels helpen imo best hard. Dat voelt niet plots "verfrissend" aan, maar uw rug begint niet zo te zweten.
Er bestaan ook merken met effectief gekoelde zetels, maar ik weet niet of dat nu zo goed aanvoelt...

In elk geval ga ik volgende keer toch terug op zoek naar geventileerde zetels want nu mis ik ze wel. Maar bij voorkeur kies ik absoluut voor Alcantara zetels.

En te bedenken dat vroeger leer de goedkope optie was en stoffen premium. Omdat leer makkelijk af te kuisen is, iets voor het plebs :p

In de winter? Nope.
Daar zal dat regelmatig gewoon 21/22 graden zijn & er nauwelijks aan komen.

In de zomer? Regelmatig.
Al is dat bij mij voornamelijk de knop 'Max AC', niet de temperatuur zelf.

Gewoon de temperatuur instellen in de zomer is meestal nutteloos.
Zeker als je na een lange werkdag de wagen in stapt & het 500 graden is. Dan druk je op Max AC, laat dat wat doen tot je 'denkt' dat het ca va is.
Komt weliswaar regelmatig voor dat ge dan volle zon door de ramen krijgt & dat je na 10 minuten toch weer Max AC in gang steekt. :sneaky:

Anyway ... nu is dat een halve second aantikken zonder veel erg in te hebben. No way dat het 'safe' is om daar door 25 menuutjes te gaan scrollen.
De mijn "Max AC'ed" dan automatisch naar de ingestelde temp.
Ik kom daar dus ook nooit aan.

EDIT: blijkbaar late to the party

Laatst bewerkt:
Ik ben alleszins blij nu ook Alcantara te hebben na al die jaren zetels. Voelt veel beter aan in warme/zonnige dagen.

Verder zet mijn auto altijd op 20 graden, zowel winter als zomer. Nooit last van gehad met mijn BMW, koelde altijd prima.

Kan je met een lege bmw X1 niet op vakantie gaan? Dat is toch een wagen met voldoende ruimte en een degelijke reisgenoot?

Ik vermoed dat op die lege bmw x1 116d nog wel het business pakket zal zitten? Zelfs als dat niet zo is, dan blijft dat gewoon een prima auto.
Ik zou die zelfs verkiezen boven een kia EV6, maar goed dat is een andere discussie en ik begrijp maar al te goed dat velen daar anders over zullen denken.

Blijkbaar is een bmw X1 onvoldoende voor een koppel met een baby om op vakantie te gaan :thinking: Een bmw is toch nog steeds een premium merk en in zo'n SUV is er voldoende ruimte om 1 baby met toebehoren mee te nemen. Waar gaan we toch naar toe :p

Oei sorry, dat is verkeerd overgekome/getypt.
Met de bmw x1 gaan we ook op verlof gaan, maar toch jammer als je weet dat de andere wagen onderweg is.

Al moet ik wel zeggen dat die x1 de auto is dat ik het minst graag mee heb gereden (wagen die van mij/voor mij is, en dat is toch zo'n 13 tal wagens)

Met de bmw x1 gaan we ook op verlof gaan, maar toch jammer als je weet dat de andere wagen onderweg is.

Al moet ik wel zeggen dat die x1 de auto is dat ik het minst graag mee heb gereden (wagen die van mij/voor mij is, en dat is toch zo'n 13 tal wagens)

Ben eigenlijk blij dat mijne na verlof geleverd wordt. Als ge dan iets aan de hand hebt is het niet met de 'nieuwe'.

Mijn vriendin net met de Megane weggestuurd. Is onderhand haar eigen auto komen ophalen, ze wil er niet mee rijden.
Denk wel dat die technisch niet 100% ok is ook niet...

Nog 110 dagen wachten op m'n Peugeot 308 volgens de Arval app (week van 14 oktober). De garage beweert nog steeds begin tot half september. Het zal me benieuwen wie gelijk heeft - ik hoop oprecht dat het niet langer dan oktober duurt :tongue:

Ook bijzonder dat als je nu een 308 bestelt deze een levertermijn heeft van een jaar. Bij Peugeot begint het dus ook verkeerd te lopen wat productie betreft precies. Hopelijk komt mijne nog tijdig van de band gerold.
Hier nog tot december volgens de dealer, besteld in december 2021 dus effectief een jaar wachttijd. Kreeg vorige week nog telefoon of de optie drive assist 2.0 moest blijven of er af mocht, als die er op bleef was het tot minstens maart '23 wachten :crazy:

Ik heb er ook al mee gereden. Sowieso rijden SUV's minder fijn (persoonlijke mening). En ik heb al met een 50tal verschillende wagens gereden (van een citroën C1 tot en met een Ferrari/Porsche en alles daartussen).

Een X1 is gewoon objectief gezien een prima auto. Al zou ik ook iets anders kiezen.

Kreeg vorige week nog telefoon of de optie drive assist 2.0 moest blijven of er af mocht, als die er op bleef was het tot minstens maart '23 wachten :crazy:
Ik kreeg 6 weken na mijn bestelling bericht van de leasing dat de dode hoek sensors helemaal niet mogelijk waren.
"bestel dan maar zonder" was geen optie: moest het bestelproces opnieuw beginnen :rolleyes:

Terug
Bovenaan