De bedrijfswagen topic

Welk type bedrijfswagen heb jij (besteld)?

• Diesel

Stemmen: 46 13,0%
  • Benzine

Stemmen: 33 9,3%
  • Plug-in hybride (PHEV)

Stemmen: 103 29,0%
  • Elektrisch (EV)

Stemmen: 173 48,7%

• Totaal aantal stemmers
    355
Hier behoorlijk pissed op Leaseplan. Antwoorden totaal niet op vragen/mails, en vandaag zijn de leaseprijzen ineens 1.5% gestegen, wat toch ruwweg €1000 minder optiebudget betekent, en mijn vragen daardoor ineens ook irrelevant geworden zijn.

Terzijde, intern geven ze nu her en der een 508 SW Diesel GT-line Diesel aan sommige mensen. Cataloguswaarde van +- 45k incl.
Had toch graag een te hoge VAA vermeden. Stel dat ze mij zo'n voorstel doen... Is het financieel gezien voor hen +- zelfde als ik een directiewagen Tesla Model 3 SR als tegenvoorstel doe? 1jr oud met +-5000km zitten ze rond de 48k€

1. Kost mij veel minder VAA
2. Betere aftrekbaarheid voor de WG
3. Minder onderhoudskosten

Ps- Bij ons kopen ze de wagens aan.

Reken wel dat die Model 3 effectief 48K zal kosten, terwijl die 508 waarschijnlijk onder de 40K en misschien zelfs rond de 36-37K landt. Pak nu 38K, minus helft BTW is +- 34K.
Model 3 is 48K min helft BTW is +- 43K.

58.5% aftrek voor de 508 is 5557 euro minder belastingen. Kort door de bocht gerekend kost die 508 nog 28500 euro.
100% aftrek voor de Model 3 is 10750 euro minder belastingen. Model 3 kost dus nog 32250 euro.

Da's puur de autokost. Het gat verkleint doordat autokosten (onderhoud, verzekering, maar ook je diesel) ook maar voor 58.5% aftrekbaar zijn.

Even heel eerlijk? Uw werkgever heeft duidelijk nul komma nul kaas gegeten van autofiscaliteit. Niemand koopt nog diesels.

Reken wel dat die Model 3 effectief 48K zal kosten, terwijl die 508 waarschijnlijk onder de 40K en misschien zelfs rond de 36-37K landt. Pak nu 38K, minus helft BTW is +- 34K.

58.5% aftrek voor de 508 is 5557 euro minder belastingen. Kort door de bocht gerekend kost die 508 nog 28500 euro.
100% aftrek voor de Model 3 is 10750 euro minder belastingen. Model 3 kost dus nog 32250 euro.

Da's puur de autokost. Het gat verkleint doordat autokosten (onderhoud, verzekering, maar ook je diesel) ook maar voor 58.5% aftrekbaar zijn.

Even heel eerlijk? Uw werkgever heeft duidelijk nul komma nul kaas gegeten van autofiscaliteit. Niemand koopt nog diesels.
Het verschil op lange termijn is dus +-4k€.
Met mijn huidige diesel ga ik 2-3x/jr op onderhoud..en ik tank +-500€/mnd aan diesel. Das er dus redelijk rap uitgehaald.

Ma echt 0,0 inzicht in wagens. Ik zie kameraden van een 1-reeks/A-klasse naar een dikke elektrische wagen gaan, zonder sprong te maken qua functie.
En wij? Wij horen de CEO soms uitspraken maken als "eigenlijk hoeven mensen ni meer dan een Polo te hebben. Het is maar op van A naar B te rijden"
Of geven ze van die hybrides van Toyota die maar 2km elektrisch rijden, terwijl 90% van de mensen snelweg kilometers doen.
En mij maakt het niet uit of het een Model 3 is of een Enyac..of whatever.. ik wil geen 300-350€ aan VAA betalen (komende van 116€ VAA) omdat ze opt werk geen inzicht hebben. Dit heb ik in een gesprek met hogerop wel al eens aangehaald dat ik graag een ruimer model zou willen, maar ni 3x meer VAA wens te betalen.
Ding is dat we op het werk geen laadpalen hebben "omdat ons net het niet aankan". Lijkt me toch ni zo moeilijk om de gemeente aan te spreken om mee te helpen zoeken naar oplossingen zoals Alego palen.

Iemand die hier trouwens een ceramic coating gedaan heeft?
Aanraders? Wat kost dat eigenlijk?
Dat kost redelijk veel, en heeft een relatief beperkte waarde. Als je uw lak echt wil beschermen, moet je naar PPF, maar dat kost een arm en een been om heel uw wagen daarmee te laten wrappen.

Geeft Peugeot dan nog steeds zo'n stevige kortingen? Ik dacht dat ze nu toch al wat beter in de markt lagen en dus ook al met gigantische levertijden zouden zitten.

Geeft Peugeot dan nog steeds zo'n stevige kortingen? Ik dacht dat ze nu toch al wat beter in de markt lagen en dus ook al met gigantische levertijden zouden zitten.

Ik ga er wel wat van uit dat er nog standaard fleetkortingen spelen. Hoe groot die zijn weet ik niet, maar tussen 10 en 15% lijkt me haalbaar. Zeker voor diesels, die nu nauwelijks nog verkopen.

Nu, indien nog minder korting is het al helemaal een nobrainer natuurlijk :)

Even ter info, mogelijk interessant voor sommigen in deze thread: Land Rover heeft de nieuwe Range Rover Sport voorgesteld. 2 plug-in versies, P440e en P510e.

Per direct ook configureerbaar: https://buildyour.landrover.be/lr2/...284.1429717647.1652249880-80024589.1649672712

Op het eerste gezicht wel een 10K duurder dan een X5 45e met vergelijkbare uitrusting. Je moet weinig moeite doen om op 110K te landen en dan ben je nog braaf geweest in de optielijst.

Door 18g CO2 wel heel lang 'safe' op vlak van VAA. 110K icm 18g betekent 314 VAA, en zelfs wanneer de ref uitstoot ooit 0 wordt wordt het maximum 575 euro VAA. Dat is niet weinig, maar de kans dat dat tijdens de looptijd gebeurt is vrij miniem.

zou mijn dus verwonderen die 12 weken
Bwa, een Arteon hybride is minder dan een jaar. Dus niet alles van VAG is langer dan een jaar.
Ik heb een dikke maand geleden een ID.4 Pro Performance besteld, en werd gequote op ±10 maanden wachten. Wat mogelijk wel goed nieuws kan zijn, VW is bezig met de voorbereidingen om ID.4 productie in VS op te starten. Normaal zou die productie pas van start gaan in september/oktober, maar ik heb al meerdere berichten gelezen en gehoord dat ze voor staan op schema en mogelijk deze zomer al kunnen beginnen met productie. Van wat ik gegrepen hebben zal de productie van alle ID.4's die voor VS bestemd zijn, vanaf dat moment verhuizen naar de fabriek daar waardoor de productie voor alle Europese ID.4's naar voor zal schuiven.

Hier behoorlijk pissed op Leaseplan. Antwoorden totaal niet op vragen/mails, en vandaag zijn de leaseprijzen ineens 1.5% gestegen, wat toch ruwweg €1000 minder optiebudget betekent, en mijn vragen daardoor ineens ook irrelevant geworden zijn.
Story?

Je had een offerte verkregen en Leaseplan heeft die eenzijdig gewijzigd?

Even ter info, mogelijk interessant voor sommigen in deze thread: Land Rover heeft de nieuwe Range Rover Sport voorgesteld. 2 plug-in versies, P440e en P510e.

Per direct ook configureerbaar: https://buildyour.landrover.be/lr2/...284.1429717647.1652249880-80024589.1649672712

Op het eerste gezicht wel een 10K duurder dan een X5 45e met vergelijkbare uitrusting. Je moet weinig moeite doen om op 110K te landen en dan ben je nog braaf geweest in de optielijst.

Door 18g CO2 wel heel lang 'safe' op vlak van VAA. 110K icm 18g betekent 314 VAA, en zelfs wanneer de ref uitstoot ooit 0 wordt wordt het maximum 575 euro VAA. Dat is niet weinig, maar de kans dat dat tijdens de looptijd gebeurt is vrij miniem.
Miljaar die karren kosten geld. Maar zo een P510e in autobiography uitvoering zou ik wel zien zitten :D

23" velgen, de bandenboer ziet u graag komen :woohoo:

Miljaar die karren kosten geld. Maar zo een P510e in autobiography uitvoering zou ik wel zien zitten :D

Die P440e heeft ook meer dan genoeg vermogen lijkt me voor zo'n boot, die moet toch gewoon comfortabel zijn en dan is 400+ PK meer dan voldoende. Als het voor de leuk is pak ik de 4 wel...

En qua uitvoering, de S met pano dak, HUD, en nog een paar kleine dingen lijkt me ook proper uitgerust waardoor ik me afvraag waarom je 40K extra zou geven voor zo'n Autobiography. Zal wel het summum van luxe zijn, maar het is ook wel HEEL veel geld, en of dat nu nodig is :)

23" velgen, de bandenboer ziet u graag komen :woohoo:

Het gekke: bij een Audi Q8 mag je niet groter nemen dan de standaard 18" velgen, of je CO2 uitstoot stijgt.

Bij de RRS maakt het geen bal uit of je nu 20" of 23" neemt, uitstoot blijft 18g.

Dat kost redelijk veel, en heeft een relatief beperkte waarde. Als je uw lak echt wil beschermen, moet je naar PPF, maar dat kost een arm en een been om heel uw wagen daarmee te laten wrappen.

Klopt. Had mijn velgen laten doen en vond dat niet een heel groot verschil.
Het beschermt ook niets tegen bvb steenslag.

De Arteon is mijn eerste auto waar ik buiten PPF op de high gloss delen en deftig wassen niets aan gedaan heb. Nooit gekleid, wax oid gebruikt en die blinkt nog hard (4 jaar oud) en zo goed als geen waskrassen. Nu is zilver wel een goede kleur om niets op te zien natuurlijk.
Uiteindelijk blijft dat maar een leasekar en denk dat mijne bovengemiddeld goed behandelt wordt...

Story?
Je had een offerte verkregen en Leaseplan heeft die eenzijdig gewijzigd?

Neen, heb het over hun online tool die we moeten gebruiken om offertes te genereren. Daar kies je merk, model en uitvoering. Je krijgt dan te zien hoeveel die per maand kost, en kan dan opties aan- en uitvinken om te zien wat nog binnen budget past. Gisterenavond zie ik ineens dat de basis leasekost van de auto die ik op het oog heb ineens €16 hoger is, terwijl catalogusprijs dezelfde gebleven is. Effen verder rondklikken toont dat het van alle wagens is waarvan ik 2 weken geleden eens de basis leasekost genoteerd had, dus ik denk dat het across the board is.

Probleem is dat ik van de configuratie die ik geinteresseerd in ben, nog geen offerte heb, omdat ik wachtte op een antwoord van hen. Nu is die configuratie ineens buiten budget :mad: . Hopelijk willen ze handmatig nog iets regelen (want had wel al een offerte van de dealer). Maar er zullen nog een hoop collega's vloeken, denk ik.

EDIT: ik zie op de paar offertes die ik al gegenereerd heb ook staan : "Deze offerte blijft 15 dagen geldig behoudens prijs en/of tariefwijzigingen.". Dus zelfs met een offerte kunnen die gewoon eenzijdig nog de prijs veranderen... wat is dan het nut van een offerte...

Laatst bewerkt:
Die P440e heeft ook meer dan genoeg vermogen lijkt me voor zo'n boot, die moet toch gewoon comfortabel zijn en dan is 400+ PK meer dan voldoende. Als het voor de leuk is pak ik de 4 wel...

En qua uitvoering, de S met pano dak, HUD, en nog een paar kleine dingen lijkt me ook proper uitgerust waardoor ik me afvraag waarom je 40K extra zou geven voor zo'n Autobiography. Zal wel het summum van luxe zijn, maar het is ook wel HEEL veel geld, en of dat nu nodig is :)

Het gekke: bij een Audi Q8 mag je niet groter nemen dan de standaard 18" velgen, of je CO2 uitstoot stijgt.

Bij de RRS maakt het geen bal uit of je nu 20" of 23" neemt, uitstoot blijft 18g.
Voor de emblemen tiens! :unsure:

Nee ik heb het niet in detail bekeken, maar vind het wel erg mooie wagens.

Als ik tussen de lijnen lees ben je druk in de weer er eentje te configureren? :p

Ivm die velgen, misschien dat de configurator er geen rekening mee houdt, maar in realiteit zal het toch wel meestijgen zou ik denken?

De Arteon is mijn eerste auto waar ik buiten PPF op de high gloss delen en deftig wassen niets aan gedaan heb. Nooit gekleid, wax oid gebruikt en die blinkt nog hard (4 jaar oud) en zo goed als geen waskrassen. Nu is zilver wel een goede kleur om niets op te zien natuurlijk.
Uiteindelijk blijft dat maar een leasekar en denk dat mijne bovengemiddeld goed behandelt wordt...
Zilver is daar zeer vergevingsgezind in. Zwart is dan weer verschrikkelijk.

Voor de emblemen tiens! :unsure:

Nee ik heb het niet in detail bekeken, maar vind het wel erg mooie wagens.

Als ik tussen de lijnen lees ben je druk in de weer er eentje te configureren? :p

Ivm die velgen, misschien dat de configurator er geen rekening mee houdt, maar in realiteit zal het toch wel meestijgen zou ik denken?
Jij hebt een nieuwe auto, en je hebt ongetwijfeld ondertussen ook de land rover configurator open geklikt? :D

Zo veel vermogen is in principe ook niet eens nodig (relatief gezien) bij de RRS, gewoon omdat die auto niet echt uitnodigt voor hard te rijden.
Maar wel zalig om mee te rijden en even snel tussendoor kunnen schieten met zo'n boot omdat je het vermogen hebt :D

Ik weet niet meer precies wat autobiography inhoudt, maar bij Range Rovers kan je ook redelijk wat luxe op de achterbank voorzien. Dat zal misschien in die autobiography zitten. Maar dat is dan meer als je de auto eerder als taxi gebruikt dan voor af en toe eens volk mee te pakken op de achterbank.

Ik ben enorm benieuwd naar 2024, wanneer de elektrische RRS uitkomt. Ik denk dat veel RRS bezitters daarop zitten te wachten, naast de nieuwe hybride die nu net bekendgemaakt is.
En hopelijk kan ik die later ooit eens overkopen aan een goede prijs (al gaat dat sterk afhangen van wat de tweedehandse markt gaat doen rond EV's met versleten batterijen).

Terug
Bovenaan