De bedrijfswagen topic

Welk type bedrijfswagen heb jij (besteld)?

• Diesel

Stemmen: 46 13,0%
  • Benzine

Stemmen: 33 9,3%
  • Plug-in hybride (PHEV)

Stemmen: 103 29,0%
  • Elektrisch (EV)

Stemmen: 173 48,7%

• Totaal aantal stemmers
    355
En dat paard past wel in de GLB? :p

Zeer nipt :D
Nee serieus, het is wel een stap terug voor mijn vrouw want haar X3 18d mocht 2 ton trekken, de GLB doet 1800kg en dat is relatief nipt voor haar trailer + paard.

Maar vooralsnog is ze niet overtuigd om een leuke eigen SUV te kopen dus...

Zeer nipt :D
Nee serieus, het is wel een stap terug voor mijn vrouw want haar X3 18d mocht 2 ton trekken, de GLB doet 1800kg en dat is relatief nipt voor haar trailer + paard.

Maar vooralsnog is ze niet overtuigd om een leuke eigen SUV te kopen dus...
Ge gaat toch geen paardentrailer met een GLB trekken?
Daar koop je toch een RR sport, cayenne of urus voor!

Sta je daar met uw springpaard naast een GLB.

Knoop doorgehakt:
Op aangeven van de dealer een oudere simulatie uit leaseplan IQ gebruikt … deze zouden geldig (moeten) blijven

Dus bij deze: EQC400 besteld😋
Luxury line
Mojave silver
Interior artico beige
Verwarmd stuurwiel
Verwarmde zetels achter
Advantage pack (keyless,sfeerverlichting, easy access etc)
Rij assistentie pack (ACC,…)
Geheugen functie voorzetels
Akoestisch glas
Multi beam led

Levering voorzien binnen 10a12 maanden

Can’t wait!
Ondertussen 4 weken later en geen stap verder 😅

Blijkbaar mogen er geen wagens aangekocht worden omdat het budget voor 2022 reeds opgebruikt werd…
Enkel als de levering in 2023 zal plaatsvinden kan deze bestelling dus doorgaan… wat een gedoe zeg…

Dus terug bij de garage om dat op papier te laten zetten. Veel gekker moet het nu toch niet worden…

Ondertussen 4 weken later en geen stap verder 😅

Blijkbaar mogen er geen wagens aangekocht worden omdat het budget voor 2022 reeds opgebruikt werd…
Enkel als de levering in 2023 zal plaatsvinden kan deze bestelling dus doorgaan… wat een gedoe zeg…

Dus terug bij de garage om dat op papier te laten zetten. Veel gekker moet het nu toch niet worden…

Zou mij ten zeerste verbazen als je een EQC dit jaar kan bemachtigen…
Mijn collega’s wachten gemiddeld 13-15 maanden op een EQC.

Zou mij ten zeerste verbazen als je een EQC dit jaar kan bemachtigen…
Mijn collega’s wachten gemiddeld 13-15 maanden op een EQC.
Inderdaad… vooropgestelde levertermijn was q2 voor 2023…
Dus dat uitstel is totale waanzin

Nu begreep ik wel dat productiequota voor alle EQ modellen verhoogd zouden zijn tov ICE en dus een levertermijn van 9a12 maanden realistisch lijkt.

Zo lang die verduivelde boekhouders eens zouden goedkeuren tenm…

Wordt (ongetwijfeld) vervolgd😂

Ik had mijn EQC400 besteld in April 2021 en laatste wat ik te horen heb gekregen was dat hij gepland stond om gemaakt te worden de 2de week van augustus. Heb hem ondertussen wel al gecancelled.

Hier een Arteon Shooting Brake ehybrid Elegance besteld met als extra optie camera en panodak. Levertijd is tussen 7 à 10 maanden terwijl een Passat GTE 1,5 jaar is en de Tiguan hybride meer dan 2 jaar...

Collega krijgt zijn ix3 half Juli (confirmed), ik begin September (dat was voor de sluiting fabriek). Verschil in besteldatum… 1 week.
Dus 1 week later bestellen betekend 6 weken later leveren en verwacht dat die nog wat opschuift.

Collega krijgt zijn ix3 half Juli (confirmed), ik begin September (dat was voor de sluiting fabriek). Verschil in besteldatum… 1 week.
Dus 1 week later bestellen betekend 6 weken later leveren en verwacht dat die nog wat opschuift.
Dat heeft ook met andere factoren te maken he. Voor sommigen zal 1 week later bestellen exact dezelfde leverdatum willen zeggen...
Of als je geluk hebt, kan het zijn dat 1 week later bestellen een vroegere leverdatum heeft (afhankelijk van opties).

Echt een rechte lijn is daar niet op te trekken... Wanneer had je besteld, want september lijkt nog "mee te vallen"?

Terug
Bovenaan