De bedrijfswagen topic

Welk type bedrijfswagen heb jij (besteld)?

• Diesel

Stemmen: 46 13,0%
  • Benzine

Stemmen: 33 9,3%
  • Plug-in hybride (PHEV)

Stemmen: 103 29,0%
  • Elektrisch (EV)

Stemmen: 173 48,7%

• Totaal aantal stemmers
    355
Toch wel, +- 1090 met info van vandaag. Kan wel wat fluctueren, maar dit is wel vrij veel.

Ik kijk straks even :)
Die prijzen stijgen fenomenaal hard. Tegen dat mijn auto wordt geleverd gaan onze budgetten aangepast moeten worden waardoor de mijne me zelfs overschot gaat geven en dus ene de facto loonsverhoging. :unsure:

Ik stuur je vanavond even PM.
Ja top bedankt! Want ik kan er niet aan uit wat wel in budget past en wat niet. Bij ander bedrijf past dit in budget van 850 full tco (maar dan wel op lease 5 jaar). Lijkt dat je bij Cronos voor een hogere TCO dan minder hebt :(

Hoge bedragen precies?
Mijn offerte voor Q4 40 Advanced met Platinum pack en hoop andere opties (trekhaak, interior sport, comfort pro, warmtepomp, climate plus, storage, etc etc) kwam op full TCO 934€.
Looptijd 48 maanden / 25k km/jaar.

Waar zitten die grote verschillen dan? Puur op kilometers?
35k km per jaar dacht ik.

Klopt, is een indicatieve lijst van begin vorig jaar voor zover ik weet. Prijzen schommelen en daarbovenop kan je ook veel meer merken en modellen kiezen.

Ik heb nog eens een model dat ik me afvroeg of die binnen de tco 1025 bij Cronos valt (en zo niet hoeveel de tco dan ongeveer bedraagt):
Audi e-tron 40 Advanced
+ Business Pack Plus
+ Metaalkleur

Nog kandidaten om mij antwoord te geven? :D

Laatst bewerkt:
E-tron kan je uit je hoofd zetten helaas. Audi is redelijk “duur” in de Cronos configuratie. Je moet ook rekenen dat, indien je EV kiest, je zo’n 40 vd 1025 budget nodig hebt voor een laadpaal. Tenzij je graag zelf 2k wil betalen prive. Zelfs een aangeklede Q4 is moeilijk trouwens. Als je EV wil gaan kom je eerder uit bij Kia EV6, Enyac, ID4 of EQA dan de eerder door jou opgenoemde modellen…
En ik vermoed dat de E-tron ook niet te bestellen zal zijn als je geen managementsfunctie hebt.

Trouwens je bent niet verplicht voor een laadpaal, je kan ook voor 20 euro budget een laadkabel nemen.

Ik heb mijn laadpaal van mijn bonus geleased (ale, een stukje van de bonus).

Kost nu 960€ bruto (installatie + keuring) en over 4 jaar nog eens 133€ bruto (10% van de prijs van de laadpaal). Dus opzich valt het wel mee bij ons.
Weet alleen nog steeds niet welke paal het is…

Tjah het is deze geworden: https://webfrontend.evecp.bmw.cloud/9a43f4d

BMW X5 45e
M Carbonschwarz
BMW individual uitgebreid leder Merino Tartufo/Schwarz
M Sportpakket met shadowline, dash in sensatec
Business pack plus (met comfortzetels, comfort toegang, heat package)
trekhaak
akoestische beglazing
panoramisch schuifdak
zonwerend glas
verwarmde zetels voor + achter
parking assistant pack plus
harman kardon

En de A6 dieselstoof vliegt dus in januari buiten.

Id.4 besteld op 11 augustus 2021, leverdatum was toen 27 december 2021.
Dat is dan op 2 december versprongen naar 21 april 2022 en nu naar 12 juli 2022…

Op een dag zal ‘m er wel zijn zeker? 😅

Heeft er hier iemand een idee hoe die stockwagens bij mercedes-benz werken? Nu zoek ik een Cla 250e hybride en elke garage zegt dat die uit stock is. Gisteren nog een telefoon gehad dat er 2 cla 250 e op stock zijn gekomen maar niet met mijn gewenste opties. Heeft er iemand een idee hoe je dit nauw kunt opvolgen voor elke mercedes garage wat er in stock terecht komt?

Tjah het is deze geworden: https://webfrontend.evecp.bmw.cloud/9a43f4d

BMW X5 45e
M Carbonschwarz
BMW individual uitgebreid leder Merino Tartufo/Schwarz
M Sportpakket met shadowline, dash in sensatec
Business pack plus (met comfortzetels, comfort toegang, heat package)
trekhaak
akoestische beglazing
panoramisch schuifdak
zonwerend glas
verwarmde zetels voor + achter
parking assistant pack plus
harman kardon

En de A6 dieselstoof vliegt dus in januari buiten.
Ferme bak. Specifieke reden waarom je niet voor de shadowline nieren hebt gekozen? Meer voorstander van de chrome?

Terug
Bovenaan