De bedrijfswagen topic

Welk type bedrijfswagen heb jij (besteld)?

• Diesel

Stemmen: 46 13,0%
  • Benzine

Stemmen: 33 9,3%
  • Plug-in hybride (PHEV)

Stemmen: 103 29,0%
  • Elektrisch (EV)

Stemmen: 173 48,7%

• Totaal aantal stemmers
    355
Sarcasme ? Of wilt ge men laatste factuur eens zien ? 😅
Natuurlijk houden ze die bedragen laag genoeg zodat ge er nie voor terug draait, maar eigenlijk zou ge het moeten doen
Tuurlijk sarcasme.
Bij ne maat die enkel autostrade doet wouden ze bij bmw na 40.000km nieuwe remblokken steken. Niet toegestemd en eens in andere garage gaan checken en die garagist zei dat ze gloednieuw waren. :help:

Maar je hebt zo van die mensen die de premium vibe van een 1 serie nogal...

Doet iedereen toch met een bedrijfswagen? Ik heb nog nooit zelf ruitenwissers gaan kopen voor mijn bedrijfswagen.
Ik bestel ze op het werk en plaats ze zelf, principieel tegen 100 € voor 3 nieuwe ruitenwissers bij Audi, wagen is effectief gekocht door werkgever. Diegene die ze bij Audi plaatsen zijn dan nog eens minder goed dan de reeks die ik bestel en ik moet me niet verplaatsen - ook principieel tegen dure of weinig nuttige verplaatsingen, idem met banden, wisservloeistof trouwens.

Kan het niet helpen maar steeds moeite om meer voor hetzelfde uit te geven of er moet ergens een grote winst zitten: tijd, gemak, gemoedsrust, dekking, risico, ….

Ik heb dat toch ook wat met Audi, durven voor sommige dingen toch echt zwaar doorrekenen. Gewoon onderhoud is ok, maar de kleine dingen... Ooit eens Adblue laten bijvullen, totaalprijs voor 20 liter was quasi dubbel zoveel als ik het hier gewoon bij plaatselijke Total laat ingieten. Want ja die Total rekent geen manuren en Audi wel. Dat was dus de laatste keer.
Ander voorbeeld, ik had bij mijn auto 3 jaar geleden zo'n soort spuitje gekregen met aan de buitenkant een zachte stof, ideaal om de schermpjes te kuisen. Dat spuitje was leeg dus ik vraag bij onderhoud om dat bij te vullen of zo'n nieuw te krijgen. Staat daarvoor een bedrag bij op de factuur. Nu heb ik genoeg vermogen tot zelfrelativering maar zo'n kleinigheid geef je toch gewoon mee? Dat maakt een klant toch een beetje blij? Da's alsof ik een telefoon van een klant zou krijgen, ik een kwartier aan de lijn hang en vervolgens een factuur van een kwartier opmaak. Nee toch?

Hallo!

Ik mag binnenkort bij Cronos een nieuwe wagen kiezen (Full TCO 1025 euro)
Iemand enig idee of deze besteld kunnen worden binnen dit budget?
  • BMW ix3
    • Standaard model
  • Audi Q4 e-tron 40 Advanced
    • + Pack Platinum
    • + Pack Storage
    • + Verduisterde ruiten achteraan
Alvast bedankt!

W.

Lijkt een stukje boven 1025 TCO te zitten, gaat niet lukken.

Q4 e-tron 40 Advanced past erin, maar niet met al deze opties.
Pack navigation & storage samen lukt bvb net wel.
Spreken we voor die ix3 over een aanzienlijk groot stuk boven 1025?
En de Q4 e-tron 40 Attraction met alle bovenstaande opties (of toch zeker Platinum Pack), past dat binnen het budget?

Toch wel, +- 1090 met info van vandaag. Kan wel wat fluctueren, maar dit is wel vrij veel.

Ik kijk straks even :)
Oké bedankt!
Ik ben anders ook wel benieuwd wat die eerste samenstelling van de Q4 Advanced (+Platinum, Storage, verduisterde ruiten) kost, die mag je me ook meedelen anders :D

Spreken we voor die ix3 over een aanzienlijk groot stuk boven 1025?
En de Q4 e-tron 40 Attraction met alle bovenstaande opties (of toch zeker Platinum Pack), past dat binnen het budget?

Deze gaat richting 1150 (enkel Platinum Pack). De Attraction en Advanced schelen qua TCO nog geen 10 euro, dus veel verschil geeft het niet.

Oké bedankt!
Ik ben anders ook wel benieuwd wat die eerste samenstelling van de Q4 Advanced (+Platinum, Storage, verduisterde ruiten) kost, die mag je me ook meedelen anders :D

+- 1175

Deze gaat richting 1150 (enkel Platinum Pack). De Attraction en Advanced schelen qua TCO nog geen 10 euro, dus veel verschil geeft het niet.

+- 1175
Ai toch zware teleurstelling :( Veel interessants valt er mss niet te rapen met TCO 1025?
Vooral basis EV modellen of je blauw betalen aan VAA op brandstofwagen?

Ik rij namelijk momenteel met een Mercedes C200d (+3000tal euro aan opties). Was wel nog het model van 2019, toen je nog "voordelig" brandstofwagens kon kiezen. VAA hiervan is 177 EUR.

Ai toch zware teleurstelling :( Veel interessants valt er mss niet te rapen met TCO 1025?

Ik rij namelijk momenteel met een Mercedes C200d (+3000tal euro aan opties). Was wel nog het model van 2019, toen je nog "voordelig" brandstofwagens kon kiezen. VAA hiervan is 177 EUR.
Moet je toch genoeg hybride’s voor kunnen nemen.

Dit is nu geen elektrische of PHEV, maar een gewone HEV (met hoog VAA dus):

Ford Mondeo Clipper Vignale HEV (met alle mogelijke opties, zonder trekhaak):
+ Metaalkleur
+ Signature Pack Vignale
+ Winter Pack Vignale
+ Luxury Premium Leder bekleding
+ Panoramisch dak
+ 19" velgen

Qua TCO lijkt me deze wel binnen 1025 te liggen als ik die samenstel op Directlease of sla ik de bal nu zo mis?

En een 2e wagen die ik eens wou aftoetsen of die erbinnen viel is de Audi A5 Sportback (met Business Pack Plus).
De A5 gaven ze aan dat die binnen budget 925 (met gewoon Business Pack) past dus ik vermoed met 1025 EURO dat je wel de upgrade naar Business Pack Plus kunt maken?

Laatst bewerkt:
Heb je een mooi voorbeeld van zo'n hybride? Een vastgepinde optie is wel altijd 900 tal EUR voor een smartkabel aangezien dit verplicht is bij Cronos als je een PHEV kiest
Ben niet van chronos ofzo maar een 320e of 330e met wat opties moet toch lukken? De nieuwe C300e misschien?

Toch wel, +- 1090 met info van vandaag. Kan wel wat fluctueren, maar dit is wel vrij veel.

Ik kijk straks even :)
Amai ook redelijk gestegen dan. Begin vorig jaar was het nog 1075.

Skoda Enyaq past er zeker in. Ik denk zelfs full option.
Cronos heeft ook meestal gigantische kortingen op Mercedes, al kan dat per dag of week schelen.
Ben niet van chronos ofzo maar een 320e of 330e met wat opties moet toch lukken? De nieuwe C300e misschien?
330e met opties zal niet lukken. Kaal misschien heel nipt. Al weet ik niet wat de prijzen van de BMW 3x0e gedaan hebben afgelopen jaar.

Qua TCO lijkt me deze wel binnen 1025 te liggen als ik die samenstel op Directlease of sla ik de bal nu zo mis?
Op de site van de leasemaatschappij zie je enkel de maandelijkse leaseprijs, niet de TCO.

BMW heeft de fleetkortingen op elektrische wagens afgeschaft (en nadien terug ingevoerd, maar max 3%)...
Zijn dat dezelfde kortingen als wat Cronos heeft?
Want bij Mercedes kon de dealer die Cronos korting niet eens selecteren in zijn eigen configurator.
Trouwens volgens mijn HR gebeurt het zelden dat Cronos heel goeie deals heeft bij BMW.

Zijn dat dezelfde kortingen als wat Cronos heeft?
Want bij Mercedes kon de dealer die Cronos korting niet eens selecteren in zijn eigen configurator.
Trouwens volgens mijn HR gebeurt het zelden dat Cronos heel goeie deals heeft bij BMW.
Ze hadden 16% op de basisprijs bij de iX3 (nuja, als freelancer kreeg je dat toch, dus werknemers misschien nog meer). Zo slecht lijkt me dat niet :D

+- 1175
Hoge bedragen precies?
Mijn offerte voor Q4 40 Advanced met Platinum pack en hoop andere opties (trekhaak, interior sport, comfort pro, warmtepomp, climate plus, storage, etc etc) kwam op full TCO 934€.
Looptijd 48 maanden / 25k km/jaar.

Waar zitten die grote verschillen dan? Puur op kilometers?

Terug
Bovenaan