De bedrijfswagen topic

Welk type bedrijfswagen heb jij (besteld)?

• Diesel

Stemmen: 46 13,0%
  • Benzine

Stemmen: 33 9,3%
  • Plug-in hybride (PHEV)

Stemmen: 103 29,0%
  • Elektrisch (EV)

Stemmen: 173 48,7%

• Totaal aantal stemmers
    355
€50 per maand idd, hybride gaat altijd goedkoper zijn, ik maak me geen illusies, moest ik een hybride Passat Variant in budget krijgen twijfelde ik geen seconde. Nu zie ik het als bijbetalen voor een wagen die mij meer aanstaat. Met 3-4 verre fietstrips per jaar komt dat nog op +- €350 per jaar.

En nu belt Skoda dat er vanaf vandaag extra korting is op de hybrides, waardoor een Superb combi in degelijke spec mogelijk wordt.

Opt werk ene met zijn Insignia 4-5jr oud..288.000km.. nog niet eens sprake van een nieuwe..jeezes.. :LOL:
Ikzelf zit nu al op 225.000km na 4.5jr met mijn 116D
Als die wagen nog rijdt waarom ook niet?
Het is goedkoper nu hem op te rijden. Uwen baas zal ook wel kunnen rekenen natuurlijk.
Elke 150k km een nieuwe is bij jullie niet haalbaar lijkt me. Dan zit je meer wagens te bestellen dan dat je werkt.

Als die wagen nog rijdt waarom ook niet?
Het is goedkoper nu hem op te rijden. Uwen baas zal ook wel kunnen rekenen natuurlijk.
Elke 150k km een nieuwe is bij jullie niet haalbaar lijkt me. Dan zit je meer wagens te bestellen dan dat je werkt.
Nee true, maar ikzelf ging elke zomer verre reizen maken (met de bedrijfswagen). Tot +-230.000km zou ik nog wel naar Kroatie enzo durven rijden. Maar daarboven...hmmm.. En het gaat mij opzich niet over het "in panne vallen", maar eerder om de vakantie niet te verprutsen omdat de wagen 2 weken in herstelling moet.. + wie betaalt de kost? Stel dat er 3000€ kosten aan zijn, moet ik het in het buitenland dan voorschieten?
Als ik altijd in België zou blijven (of een aangrenzend land) voor mij geen probleem :p

Nee true, maar ikzelf ging elke zomer verre reizen maken (met de bedrijfswagen). Tot +-230.000km zou ik nog wel naar Kroatie enzo durven rijden. Maar daarboven...hmmm.. En het gaat mij opzich niet over het "in panne vallen", maar eerder om de vakantie niet te verprutsen omdat de wagen 2 weken in herstelling moet.. + wie betaalt de kost? Stel dat er 3000€ kosten aan zijn, moet ik het in het buitenland dan voorschieten?
Als ik altijd in België zou blijven (of een aangrenzend land) voor mij geen probleem :p
En waarom die twijfel boven +-230.000km? Ik heb dezelfde wagen en ik zit op +-175.000km na 3,5j. >90% snelweg en 2x per jaar op onderhoud. Die wagen ziet niet af en is perfect in orde.
En zoals ik kan uitmaken uit je posts zitten we in een quasi identieke situatie.

En waarom die twijfel boven +-230.000km? Ik heb dezelfde wagen en ik zit op +-175.000km na 3,5j. >90% snelweg en 2x per jaar op onderhoud. Die wagen ziet niet af en is perfect in orde.
En zoals ik kan uitmaken uit je posts zitten we in een quasi identieke situatie.
Ik zit nu aan 225.000km.
Sinds 215-220k km begon hij moeilijk te starten. Soms duurt het 10-15sec voor hij aanslaat. De startmotor draait vlot, maar het aanslaan is moeilijk. En eens hij aanslaat, klinkt hij gelijk een vrachtwagen en zijn de toeren in het begin onregelmatig .
Enja dan is er de koppeling..geen idee hoe lang die nog zou meegaan :p.
Maar dus vooral koppeling en startproblemen. Voor de rest geloof ik zeker dat hij vlot +300k km aankan

Ps- we zitten in identieke situatie. Hier wekelijks 1000km waarvan 90-95% snelweg. Anderzijds..over de koppeling gesproken..elke snelweg rit schakel ik maar 2-3x..en daarna volgt een lange rit van 80-90km zonder te schakelen + ik heb nooit file op die baan

Ik zit nu aan 225.000km.
Sinds 215-220k km begon hij moeilijk te starten. Soms duurt het 10-15sec voor hij aanslaat. De startmotor draait vlot, maar het aanslaan is moeilijk. En eens hij aanslaat, klinkt hij gelijk een vrachtwagen en zijn de toeren in het begin onregelmatig .
Enja dan is er de koppeling..geen idee hoe lang die nog zou meegaan :p.
Maar dus vooral koppeling en startproblemen. Voor de rest geloof ik zeker dat hij vlot +300k km aankan

Ps- we zitten in identieke situatie. Hier wekelijks 1000km waarvan 90-95% snelweg. Anderzijds..over de koppeling gesproken..elke snelweg rit schakel ik maar 2-3x..en daarna volgt een lange rit van 80-90km zonder te schakelen + ik heb nooit file op die baan
Je hebt de wagen 1 jaar langer en dus 50k km meer dan ik. Voor de rest hebben we hetzelfde rijpatroon. Koppeling en startproblemen heb ik echter nog niet voorgehad. Ik kreeg bij het laatste onderhoud nog complimenten over de staat van de wagen.

Je hebt de wagen 1 jaar langer en dus 50k km meer dan ik. Voor de rest hebben we hetzelfde rijpatroon. Koppeling en startproblemen heb ik echter nog niet voorgehad. Ik kreeg bij het laatste onderhoud nog complimenten over de staat van de wagen.
Haha vorig onderhoud aan 210k km. Die vn bmw "ja we gaan uw schijven moeten vervangen".. bleek da nog ni nodig te zijn. Zijn nog nooit vervangen geweest.

Kzou het wel "stoer" vinden er +300k mee te halen ha. Want de volgende wordt wss een Golf..

Haha vorig onderhoud aan 210k km. Die vn bmw "ja we gaan uw schijven moeten vervangen".. bleek da nog ni nodig te zijn. Zijn nog nooit vervangen geweest.

Kzou het wel "stoer" vinden er +300k mee te halen ha. Want de volgende wordt wss een Golf..
Het contract van de mijne verloopt binnen 25k km en binnen een half jaar (wat het eerst bereikt wordt), dus ik moet spijtig genoeg een nieuwe bestellen. Ze zijn in mijn bedrijf recent overgeschakeld naar mercedes. Dus het zal wel een a of cla worden. Er staat ook een 2 gran coupe op de lijst maarja.. De lijst van 2021 komt binnenkort uit dus ben eens benieuwd.

Degene die nu op de eerste plaats staan bij Cronos (waar ik ook bij zit) mogen nu nog 2 weken wachten? En ik die dacht eind januari al een login te krijgen. Het wachten steekt me tegen, ik wil wat spanning in m'n coronaleven en die auto kiezen is daar goed voor :)

Ik vraag me nu wel af of dit niet een soort van contractbreuk is, want ik ben met bepaalde voorwaarden akkoord gegaan die in het contract voor het wagenpark staan.
Ze mogen en kunnen het. Ipv op uw krachten te nemen is 't ne schonen om bovenop de stapel te gooien in een loonsonderhandeling.

Er zijn zelfs policies waar ze eerst de parking volledig proberen te slijten, ongeacht categorie. Dat heeft ook zijn beperkte houdbaarheid, als u volk dat er al jaren zit alle kut bakken moet oprijden van volk da meteen ne nieuwe wil bestellen om te beginnen.

Met alles waarmee ze u kloten komt de factuur toch vroeg of laat.

Ze hadden mij ook eens een categorie wagen lager dan onderhandeld gegeven. Na half jaar had ik iet van tghoh wel welletjes geweest zeker? Eens horen wanneer k ne nieuwe mag bestellen in mijn juiste categorie. Veel discussie, veel frustratie en toen ik zei: akkoord zal em wel uitrijden, maar dan onderhandelen we wel terug over mijn pree. Want dan klopt het totaalpakket auto + pree ni meer. Dien auto kon ineens ni rap genoeg op den oplegger staan. Ineens werd er besloten "de wagen niet te verlengen".

Laatst bewerkt:
, als u volk dat er al jaren zit alle kut bakken moet oprijden van volk da meteen ne nieuwe wil bestellen om te beginnen.
geef eens een voorbeeld van die kutbakken.
Ben wel eens benieuwd.
Langs de 1ne kant snap ik uw standpunt. Maar langs de andere kant als daar een parking staat met auto’s van mensen die recent ontslag hebben genomen, je kan die ook niet laten wegroesten natuurlijk. Dat kost gewoon klauwen met geld. En dit zullen ook geen Renault Clio’s zijn natuurlijk.

Paar dagen laten bezinken en de iX3 (als hij ook effectief haalbaar is binnen budget) past denk ik toch niet helemaal in mijn use-case. Praktijkautonomie in de winter op de snelweg zou rond de 250km liggen, en dat zal toch wekelijks spannend worden. Vanuit Drongen richting Limburg en zonder tussenstop elke keer moeten plannen/anticiperen lijkt mij veel gedoe.

Argumenten als: “je kan er niet mee op reis” vind ik complete onzin. In de zomer zou je makkelijk 380km moeten halen en op ene half uur heb je weer 300km gevuld. Op 2 extra stops van een half uur sta je ook in Italië. (Sorry Arkaine)

Anderzijds is het wel een bijzonder goed uitgeruste wagen, op een trekhaak na kan ik mij zelfs geen enkele nuttige optie bedenken die er niet op zit.

Maar ik bestel in elk geval pas als ik zie op welke manier ik de G21 320e kan uitrusten. Als die ook “loaded” kan ga ik wss toch (voor de eerste en laatste keer?) voor een hybride.

Ook 100pct aftrekbaar, lage VAA, quasi even ruim, mooier/moderner interieur, geen range-angst...

Paar dagen laten bezinken en de iX3 (als hij ook effectief haalbaar is binnen budget) past denk ik toch niet helemaal in mijn use-case. Praktijkautonomie in de winter op de snelweg zou rond de 250km liggen, en dat zal toch wekelijks spannend worden. Vanuit Drongen richting Limburg en zonder tussenstop elke keer moeten plannen/anticiperen lijkt mij veel gedoe.

Argumenten als: “je kan er niet mee op reis” vind ik complete onzin. In de zomer zou je makkelijk 380km moeten halen en op ene half uur heb je weer 300km gevuld. Op 2 extra stops van een half uur sta je ook in Italië. (Sorry Arkaine)

Anderzijds is het wel een bijzonder goed uitgeruste wagen, op een trekhaak na kan ik mij zelfs geen enkele nuttige optie bedenken die er niet op zit.

Maar ik bestel in elk geval pas als ik zie op welke manier ik de G21 320e kan uitrusten. Als die ook “loaded” kan ga ik wss toch (voor de eerste en laatste keer?) voor een hybride.

Ook 100pct aftrekbaar, lage VAA, quasi even ruim, mooier/moderner interieur, geen range-angst...
Als je wekelijks "nipt" zit met de range, is dat inderdaad waarschijnlijk geen goede keuze. Al lijkt die 250km me wel in vrij extreme omstandigheden hoor. Dat is 29,6 kWh per 100km... Dat zou een heel stuk minder efficiënt zijn dan de meeste testers (die dus ook elke keer eens de sprintjes trekken etc) halen. De enige echte range test kwam zelfs maar op 14,5. Maar toen was het wel nog beter weer.

Als je de 320e met dezelfde opties gaat nemen, ga je nog wel iets onder de prijs van de iX3 (Inspiring) zitten.
Trekhaak is trouwens gewoon een optie bij iX3 he. Wel maar 750kg.

Als je wekelijks "nipt" zit met de range, is dat inderdaad waarschijnlijk geen goede keuze. Al lijkt die 250km me wel in vrij extreme omstandigheden hoor. Dat is 29,6 kWh per 100km... Dat zou een heel stuk minder efficiënt zijn dan de meeste testers (die dus ook elke keer eens de sprintjes trekken etc) halen. De enige echte range test kwam zelfs maar op 14,5. Maar toen was het wel nog beter weer.

Als je de 320e met dezelfde opties gaat nemen, ga je nog wel iets onder de prijs van de iX3 (Inspiring) zitten.
Trekhaak is trouwens gewoon een optie bij iX3 he. Wel maar 750kg.
Wel, mocht ik weten dat 300km het absolute minimum is zou ik zelfs niet meer wachten. 150 heen en 150 terug is in mijn geval een heel ander verhaal dan 125 :D

En elke keer omrijden voor wat extra jus kan wel, maar het gaat serieus tegensteken.

Is die 'richting Limburg' een vaste plaats waar laadmogelijkheden zouden kunnen worden voorzien, of wisselt dat continu?

Gisteren nog bij Skoda geweest om de Superb hybride te testen, maar net zoals bij de Passat GTE is het niet mogelijk om de comfort stoelen binnen budget te krijgen. De standaard stoelen zijn te breed voor mij, ik ga dus voor de diesel Arteon Shooting Brake gaan. Die extra belasting betaal ik dan wel voor het comfort, niet onbelangrijk aangezien ik 50-55k km per jaar rij (of 40k km tijdens coronatijden).

Wel, mocht ik weten dat 300km het absolute minimum is zou ik zelfs niet meer wachten. 150 heen en 150 terug is in mijn geval een heel ander verhaal dan 125 :D

En elke keer omrijden voor wat extra jus kan wel, maar het gaat serieus tegensteken.
Klopt, die 25km maakt een wereld van verschil als je dat vaak doet. Maar nog steeds geen enkele echte duurtest te vinden voor het verbruik. Ben er ook wel benieuwd naar, al is het voor mij iets minder een breekpunt. Bij de e-tron 50 was het dat wel (205km range in winter...).

Complete onzin dat het complete onzin is zal ik maar zeggen :) helemaal niet akkoord mee.

Ik rij elke zomer 1400km naar Italië. Ik tank op de grens van Frankrijk (enkel Belgische tankkaart dus hem daar nog is voltanken) en tank dan nog 1 keer op weg naar Italië. Het feit dat ik 4-5 keer zou moeten stoppen tot daar aan toe, hoewel het volgens mij na de 3de keer redelijk irritant is. Ik wil gewoon zo snel mogelijk naar mijn bestemming. Maar het grootste probleem is daar waar we verblijven. Daar staat geen laadpaal. Dat is in Toscane in the middle of nowhere.

Dus onze uitstappen daar, waar we er toch zeker 4-5 van doen, soms tot een uur en half rijden heen worden een dikke merde. Een merde waar je u in uw vakantie niet wilt mee bezighouden. Dat is dan nog zonder de kleine dorpjes die gaat bezoeken en restaurants elke avond. Heb me net een goede oude G21 2L naft en ben daar heel content van dat ik daar nog 5j mee doorkan. Ik hoop ten zeerste dat ze binnen 5jaar minstens 600km range zitten (en dat dat dan nog in de modale budgetten bij bedrijfswagens past).

Mensen wiens auto op straat slaapt: klappen jullie (niet-verwarmde) spiegels nog vlot open?
Dit is nu de derde keer dat de spiegels van mijn V60 niet openen als het vriest/sneeuwt, en dat voor een Scandinavische auto.

Na deze nacht begrijp ik dat nog wel: het slot van de poort was hier ook vastgevroren. Het lijkt mij niet normaal bij gewoon vriesweer, maar vannacht heeft het echt fameus liggen ijzelen hier.

Complete onzin dat het complete onzin is zal ik maar zeggen :) helemaal niet akkoord mee.

Ik rij elke zomer 1400km naar Italië. Ik tank op de grens van Frankrijk (enkel Belgische tankkaart dus hem daar nog is voltanken) en tank dan nog 1 keer op weg naar Italië. Het feit dat ik 4-5 keer zou moeten stoppen tot daar aan toe, hoewel het volgens mij na de 3de keer redelijk irritant is. Ik wil gewoon zo snel mogelijk naar mijn bestemming. Maar het grootste probleem is daar waar we verblijven. Daar staat geen laadpaal. Dat is in Toscane in the middle of nowhere.

Dus onze uitstappen daar, waar we er toch zeker 4-5 van doen, soms tot een uur en half rijden heen worden een dikke merde. Een merde waar je u in uw vakantie niet wilt mee bezighouden. Dat is dan nog zonder de kleine dorpjes die gaat bezoeken en restaurants elke avond. Heb me net een goede oude G21 2L naft en ben daar heel content van dat ik daar nog 5j mee doorkan. Ik hoop ten zeerste dat ze binnen 5jaar minstens 600km range zitten (en dat dat dan nog in de modale budgetten bij bedrijfswagens past).
1) Je rijdt 1x per jaar zoveel kilometer. 1x. Ik ga 1x per jaar met het vliegtuig op reis, ik koop ook geen vliegtuig...

2) Een iX3 kost 5925€ minder dan een X3 30e met dezelfde opties. Daar huur je makkelijk 5x een wagen voor een week voor.

3) Ik kies toch écht voor 360 dagen meer comfort en 5 dagen minder, dan omgekeerd.

Terug
Bovenaan