Ik heb daar ooit eens over gebabbeld met een verzekeringsmakelaar. En blijkbaar hoor je hoofdbestuurder te zijn van je eigen bedrijfswagen.
En met je bedrijfswagen naar het werk rijden zorgt er voor dat jij hoofdbestuurder bent. Anders ga je wel moeite hebben met bewijzen dat jij hoofdbestuurder bent.
Hieruit kan ik eigenlijk afleiden dat als een ander naar zijn/haar werk rijdt met jouw wagen, dat jij geen hoofdbestuurder meer bent.
Dus kans bestaat dat die persoon niet verzekerd is.
Dat is dan het verzekeringsaspect. Je hebt dan nog ook wat contractueel bepaald is. En wellicht staat daar ook ergens een clausule in dat je hoofdbestuurder hoort te zijn.
Maar ik rij daar ook mee naar het werk als ik naar kantoor moet, dat is door corona echter al 2 jaar nietmeer het geval. Van de slaapkamer, naar de badkamer, naar de bureau een verdiep hoger heeft weinig zin. Dus op die dagen neemt mijn vriendin die mee en laat ze haar eigen leasewagen staan. In mijn carpolicy staat niks van hoofdbestuurder, alleen dat een geregistreerde partner en kinderen onder hetzelfde dak en met geldig rijbewijs de auto mogen gebruiken.
)