Al een aantal zien passeren en vergeleken, maar hangt inderdaad af van tankkaart/leverancier, vaste kosten en uiteraard ook grootte wagenpark en kan gaan van:Klopt min of meer, maar hangt af van tankkaart tot tankkaart. Bij de Shell-tankkaart betaalde je (vroeger althans) een eenheidsprijs behalve als je bij Texaco ging tanken, dan was het de prijs van de pomp.
-Gewoon geen korting voor één/enkele wagens = pompprijs + soms zelfs nog 1-2 EUR administratiekosten/mnd (facturatie/uitgestelde betaling/administratie is dan het voordeel)
-Korting op duurste tankstations. Vb officiele prijs - 0,12 EUR/liter, of pompprijs indien lager
-standaard % korting, eventueel in combinatie met bovenstaande
-Specifieke kortingen, gekoppeld aan miniumafnames/vloottype/brandstof voor vb transportfirma's,... of (scherpe) vaste prijzen)
Van de echt grotere (+100) carfleet afspraken heb ik geen weet, maar de marges bij de goedkoopste tankstations zijn al zeer beperkt. Kortingen van 10%-12% op de officiele prijs zijn gebruikelijk, maar als je dat vergelijkt met de prijzen van de goedkoopste (budget/express) tankstations gaat het max over een paar eurocent. Voor grote bedrijven denk ik dat richting 15% op de officiele prijs wel ongeveer het maximum zal zijn.
Volgens mij hebben die mannen gewoon een contract met Total