De bedrijfswagen topic

Welk type bedrijfswagen heb jij (besteld)?

• Diesel

Stemmen: 46 13,0%
  • Benzine

Stemmen: 33 9,3%
  • Plug-in hybride (PHEV)

Stemmen: 103 29,0%
  • Elektrisch (EV)

Stemmen: 173 48,7%

• Totaal aantal stemmers
    355
Of de Taycan Cross Turismo, die binnenruimte zal vast ook wel royaal zijn. Alleen is dit een totaal andere prijsklasse.

Ik vermoed dat de binnenruimte van de CT weinig verschilt van die van de gewone Taycan en de e-tron GT. En dan is 'royaal' toch niet het juiste woord. Je zit met een wagen die langer is dan een A6 of BMW5, maar de ruimte achterin een e-tron GT of Taycan komt toch niet echt in de buurt. Het is best doenbaar, maar de verhouding wagenlengte/binnenruimte is niet echt super 🙂

Ik vermoed dat de binnenruimte van de CT weinig verschilt van die van de gewone Taycan en de e-tron GT. En dan is 'royaal' toch niet het juiste woord. Je zit met een wagen die langer is dan een A6 of BMW5, maar de ruimte achterin een e-tron GT of Taycan komt toch niet echt in de buurt. Het is best doenbaar, maar de verhouding wagenlengte/binnenruimte is niet echt super 🙂
Je hebt wel wat meer hoofdruimte dan de GT en Taycan. En ik vermoed dat fredoo ook vooral kofferruimte wilt en dat heb je bij de Cross Turismo dan ook wel weer.
Want als de achterruimte van al die wagens in die lijst te klein is, dan zit je echt wel met serieus grote mensen :p
De ruimte op de achterbank in de Q4 e-tron bijvoorbeeld is gigantisch.

Want als de achterruimte van al die wagens in die lijst te klein is, dan zit je echt wel met serieus grote mensen :p
De ruimte op de achterbank in de Q4 e-tron bijvoorbeeld is gigantisch.

Niet aan mispakken hoor. De Q4 e-tron zal een stuk ruimer zijn op de achterbank. Mijn 11-jarige dochter (denk dat die nu 1m68 is) had niet echt riant ruimte over voor haar benen. Het ging he, en een volwssene zal daar ook nog wel plaats vinden, maar echt overhebben nope.

porsche-taycan-interior.jpg

Veel ruimte in de iX3 in elk geval. Disclaimer: onze eerste SUV, dus kan niet vergelijken met andere SUV's, enkel met onze eerdere breaks & hatchbacks.

Veel ruimte in de iX3 in elk geval. Disclaimer: onze eerste SUV, dus kan niet vergelijken met andere SUV's, enkel met onze eerdere breaks & hatchbacks.
Evenveel ruimte als in de gewone X3 (en dus iets meer dan in een gewone 3, omdat je wat rechter zit).
Normaal voldoende behalve als je 4 mensen die richting 2m gaan wil vervoeren.

De i4 heeft volgens de reviews wel echt een vrij beperkte achterbank (ik gok quasi identiek aan de 4-reeks...). Dat is voldoende voor mensen met jonge kinderen, maar eens uw kinderen (grote) tieners worden kan dat wel te klein zijn. Mijn ouders hebben destijds ook een Primera moeten kopen omdat dat 1 van de weinig wagens was waar wij vanachter konden zitten zonder met onze knieën in de rug van de bestuurder te moeten porren...

De i4 heeft volgens de reviews wel echt een vrij beperkte achterbank (ik gok quasi identiek aan de 4-reeks...). Dat is voldoende voor mensen met jonge kinderen, maar eens uw kinderen (grote) tieners worden kan dat wel te klein zijn. Mijn ouders hebben destijds ook een Primera moeten kopen omdat dat 1 van de weinig wagens was waar wij vanachter konden zitten zonder met onze knieën in de rug van de bestuurder te moeten porren...
Is de volledige i4 niet quasi identiek aan de 4-reeks Gran Coupé? Afgezien van de batterij en het aandrijfgeheel dan natuurlijk (en de voorbumper en enkele uiterlijke accenten).

Kunt ge niet op uw werk laden? Dan is dat toch zelden een issue?
Hard NO. 'k Zie ze dat ook niet direct veranderen, zelfs wanneer men enkel nog EV's mag aanbieden als bedrijfswagen.
Er bollen ondertussen al heel wat PHEV's rond bij ons, maar ze weigeren steevast om laadmogelijkheden te voorzien op kantoor.

Alsook, ondertussen gaan we al 2j bijna niet meer naar kantoor & tervoren zat ik meer bij klanten dan op kantoor.

Dus mijn vrouw zou nu terug in de privé moeten werken en ik in het onderwijs. Ah 4 dagen thuiswerk, toevallig op de dagen dat ik les heb en ik neem haar bedrijfswagen om te gaan werken, dat is dus ok volgens jou?
Waarom zou je de vergoeding die uw werkgever u geeft niet naar eigen goeddunken mogen gebruiken ( binnen het wettelijke/afgesprokene)

Bedankt voor de reacties & tips.
Tesla & Porsche kan ik niet kiezen.

Toch een persoonlijk sterke voorkeur voor de i4 M50. (Nu het nog kan)
Langs de autosnelwegen kan je toch al snelladen?

Morgen eens de verschillende opties gaan bekijken. (BMW - Mercedes - Audi) en dan beslissen.

Paar berichtjes voor spec/foto's.
Zoals ik zei: pre-midlifecrisis wagen, maar dan met trekhaak 😁.

Lijkt me een folieke van de hele EV hetse dat ze zoiets toelaten als bedrijfswagen. Kan er maar op meesurfen...

Kleur & Binnenbekleding
  • Brooklyn Grau
  • Leder Vernasca Schwarz met stitching / Schwarz

Standaard uitrusting (niet exhaustief)
  • XtraBoost
  • M Sport remmen
  • Antidiefstalbouten
  • Weergave bandendruk
  • Adaptieve ophanging M
  • Variable Sport Steering
  • Alu velgen styling 858 M 18" (bicolor Midnightgrey)
  • Spiegelpakket
  • Automatisch dimmende binnenspiegel
  • Elektrische regeling voorzetels met geheugenfunctie voor bestuurderszetel
  • Opbergpakket
  • Dashboard overtrokken met Sensatec
  • M Decoratieve lijsten Aluminium Rhombicle Anthrazit
  • Akoestische voetgangersbescherming
  • Sfeerverlichting
  • BMW IconicSounds Electric
  • Automatische airconditioning met 3 zones
  • Cruise Control 5AQ Active Guard Plus
  • Desactivatie passagiersairbag
  • DAB-Tuner
  • BMW Teleservices
  • Intelligent Emergency Call - eCall
  • ConnectedDrive Services
  • ConnectedPackage Professional
  • BMW Live Cockpit Navigation Plus
  • M Aërodynamicapakket
  • M achterspoiler
  • M Shadow Line hochglänzend
  • M Hemelbekleding Anthrazit
  • Flexible Fast Charger
  • LED Headlights

Opties
  • Comfort Pack
  • Comforttoegang
  • Lendensteun vooraan
  • Verwarmde zetels vooraan
  • Aanhangwagenkoppeling (elektrisch wegklapbaar)
  • Zonnewerend glas achteraan
  • Leuningbreedteverstelling
  • Driving Assistant Pack
  • Parking Assistant Pack Plus
  • Harman/kardon Surround Sound System
  • Opbergvak voor Wireless Charging
  • Widescreen Display

Bekijk bijlage 5662
Bekijk bijlage 5663
Bekijk bijlage 5664
En van welke wagen kom je? :oink: ..En zeg mij nu niet dat ge met een Skoda reed ofzo :p

Mijn 11-jarige dochter (denk dat die nu 1m68 is)
Ben je daar zeker van?
Dan is ze toch veruit de grootste van de klas? En op 11 jaar al groter dan de juf van het 6de middelbaar vermoed ik. Veel vrouwen geraken daar niet en zij moet in theorie nog beginnen met groeien.

Ben je daar zeker van?
Dan is ze toch veruit de grootste van de klas? En op 11 jaar al groter dan de juf van het 6de middelbaar vermoed ik. Veel vrouwen geraken daar niet en zij moet in theorie nog beginnen met groeien.
1m66 blijkbaar. Even groot als mijn vrouw al. Die gaat rond de 1m80 landen denk ik.

Ze was al groot als baby en sinds de kleuterklas kan die moeiteloos 2 jaar liegen.

Ben je daar zeker van?
Deze week nog onze klasfotos gezien. De grootste van de klas had de leerkrachten ingehaald in het 3e leerjaar...

En van welke wagen kom je? :oink: ..En zeg mij nu niet dat ge met een Skoda reed ofzo :p

Ja nee... ik heb nu een 5-reeks.

Over die zitruimte achteraan. Bij de iX3 is die natuurlijk groter, maar ik vind dat toch verrassend goed meevallen bij de i4. Ik ben dan zo een ambetanterik die de concessie binnengaat met een kinderstoel onder zijn arm. Bij mijn huidige 5-reeks klaagt de dochter dat ze haar voetjes niet kan wiebelen als ze achter mij zit. Bij de i4 kon ze dat wel als ik de bestuurdersstoel voor mij instelde. Ook mijn vrouw kon comfortabel achter mij zitten. Voor ons voor de komende jaren meer dan genoeg (voor verdere reizen hebben we zowiezo nog onze andere wagen).

Ja nee... ik heb nu een 5-reeks.

Over die zitruimte achteraan. Bij de iX3 is die natuurlijk groter, maar ik vind dat toch verrassend goed meevallen bij de i4. Ik ben dan zo een ambetanterik die de concessie binnengaat met een kinderstoel onder zijn arm. Bij mijn huidige 5-reeks klaagt de dochter dat ze haar voetjes niet kan wiebelen als ze achter mij zit. Bij de i4 kon ze dat wel als ik de bestuurdersstoel voor mij instelde. Ook mijn vrouw kon comfortabel achter mij zitten. Voor ons voor de komende jaren meer dan genoeg (voor verdere reizen hebben we zowiezo nog onze andere wagen).
Als dat allemaal geen issue is (en levertermijn is ook geen issue :p). Go for it!

Vergelijkbaar: Ooit ne collega gehad die met dn auto van zn vrouw opt werk aankwam. Zn vrouw ging naar zee en vond het financieel interessanter van zijne auto + tankkaart te gebruiken, en hem me hare auto naart werk te laten gaan. Echt wel een brug te ver IMO.
In het hoger onderwijs zat er zo iemand in mijn jaar die dagelijks met de bedrijfswagen van zijn moeder naar de les kwam. Zijn moeder reed met de bedrijfswagen van de vader, en de vader reed met de fiets.

Een werknemer van mij komt ook gewoon vaak met de bedrijfswagen van zijn vrouw nu zij veel thuiswerkt. Het idee is dat die wagen gratis rijdt en de zijne niet.

Ik geef bij geen ongelijk hoor. Je zou gek zijn het niet te doen.

Terug
Bovenaan