De bedrijfswagen topic

Welk type bedrijfswagen heb jij (besteld)?

• Diesel

Stemmen: 46 13,0%
  • Benzine

Stemmen: 33 9,3%
  • Plug-in hybride (PHEV)

Stemmen: 103 29,0%
  • Elektrisch (EV)

Stemmen: 173 48,7%

• Totaal aantal stemmers
    355
't Is inderdaad zo dat we voor die ene reis per jaar nu ook niet de rest van het jaar met een halve bus willen rondrijden.
ik denk kwa leasing dat zo een tiguan of kodiaq financieel ook minder interessant is door hogere co2 uitstoot wegens gewoon lompere wagens zijnde?
Want dat aspect telt ook mee.

't Is inderdaad zo dat we voor die ene reis per jaar nu ook niet de rest van het jaar met een halve bus willen rondrijden.
ik denk kwa leasing dat zo een tiguan of kodiaq financieel ook minder interessant is door hogere co2 uitstoot wegens gewoon lompere wagens zijnde?
Hogere catalogusprijs en hogere uitstoot dus die VAA gaat inderdaad wel hoger zijn van een Tiguan. Als je een offerte laat maken staat dat er op denk ik wat de VAA is. Bij Seat heb je trouwens ook nog de Leon break.

Maar bij Skoda ga je geen Karoq een beetje "deftig" kunnen samenstellen met dat budget. Die start namelijk op 27185€ en dan mis je toch echt wel wat comfort. Dan wordt het eerder een Kamiq, en zelfs dat is vrij beperkt.
Het is een Karoq clever 1,0 TSI geworden. Had nog ruimte voor vele opties. Thx voor de uitleg hier! 👍

Hogere catalogusprijs en hogere uitstoot dus die VAA gaat inderdaad wel hoger zijn van een Tiguan. Als je een offerte laat maken staat dat er op denk ik wat de VAA is. Bij Seat heb je trouwens ook nog de Leon break.
Die grote, zware machines met een ICE motorisatie zullen uiteraard een heel stukje duurder uitvallen in de belastingen. Je komt altijd hoger uit qua CO2, dus dat zorgt 2-ledig voor issues eh. Enerzijds lagere aftrekbaarheid, dus minder budget (technisch gezien) & anderzijds uw eigen belastingen die de pan durven uitswingen dankzij de CO waarden.

Als je kan, is een PHEV nog steeds veel interessanter qua VAA.
Indien niet, zal een Golf Variant of een A4 Variant steeds een stuk minder CO uitstoten dan een grote SUV zoals die Tiguan AllSpace, waardoor de belastingen op die wagens voor jezelf ook beter mee vallen.

Bij VW heb je dan keuze uit enkele breaks, gaande dus van een Golf tot Passat & Arteon (die je nu ook in break kunt krijgen, ale soit, Shooting Break, mor soit).

P.S. Momenteel kan je toch geen nieuwe Tiguan AllSpace meer bestellen, dus wss niet echt een optie tenzij je uit stock wilt kopen.

Een laadpaal heb ik niet dus echt plugin hybride is niet zo interessant.

Een gewone hybride misschien wel maar dat bestaat dan weer amper binnen de vag groep. Dan kom ik weer bij de passat uit als enige :(

arteon shooting brake ziet er ook goed uit maar gaat te duur zijn vrees ik.

Een laadpaal heb ik niet dus echt plugin hybride is niet zo interessant.

Een gewone hybride misschien wel maar dat bestaat dan weer amper binnen de vag groep. Dan kom ik weer bij de passat uit als enige :(

arteon shooting brake ziet er ook goed uit maar gaat te duur zijn vrees ik.
Als werknemer maakt het eigenlijk niet uit dat je geen laadpaal hebt. Dit is eigenlijk een schandalig gat in de wetgeving, maar je wordt niet extra belast als je uw PHEV gewoon nooit oplaadt.

Ik zou binnenkort mijn Seat Leon Break PHEV moeten ontvangen. Omdat het nogal dringend was is het een stockwagen geworden wat in mijn voordeel was zodat ik nog wat opties heb gekregen. Anders was het waarschijnlijk het goedkoopste PHEV model dat ze konden vinden geworden. :p

Ik kijk er wel naar uit. Heb de voorbije jaren altijd met de oude auto's (met een pak km's) van andere mensen gereden dus het is mijn eerste echte nieuwe auto. Reviews zijn wel postief buiten het infotainment systeem maar als ik online wat meningen lees is dit zo voor elke wagen binnen de VAG groep blijkbaar.

Thaaaaat's ... something. 😓

Best ook nog wel wat opletten met al dat glas in de lederen zetels. Voorzichtig verwijderen om er niet in te snijden.

Dat lijkt er mij verder wel eentje te zijn die voor Mercedes zal zijn. Dat lijkt mij toch niet echt als 'een CarGlass sterretje' situatie.
Tenzij er een of andere zware steen op gegooid is of zo lijkt mij dat ook niet zomaar te kunnen/mogen zijn door wat steenslag.
niets van steen of object gehoord die impact maakte, huizen links en rechts waren ook ver van de baan.
goh ja, die wagen is getakeld geweest heb niet meer doorgereden.Het heeft dan nog heel goed geregend :D
die glas kuis zal de garagist moeten doen. Het is nog een mysterie wie het gaat maken.ik zal de leasecompany eens bellen zeker

Met het risico dat bij de eerste diepere put of de eerste drempel, nog meer glas afbreekt en op je hoofd/lichaam belandt? Daar zou ik toch niet voor staan springen denk ik :)

I don't know why... maar deze zou me wel nog es kunnen bekoren als volgende.

763

Idd, de nieuwe C5X, komt voorlopig enkel in plugin hybride, (nog) geen full electric voorzien zoals de e-c4.

De laatste jaren (zeker sinds ik Renault Espace ben beginnen rijden) kunnen de Fransen me wel bekoren. En Citroën doet er schijnt nog een schepje bovenop qua rijcomfort. DS7 zou me ook nog kunnen boeien. Ne zwarte dan graag

DS7-Crossback-SUV-review-wallpaper-image-exterior-front.jpg

Waarom heb je die eigenlijk laten takelen? Ik zou waarschijnlijk zelf gewoon naar de garage gereden zijn nog.
Omdat er veel los liggende stukken nog waren.
( die er zo konden afbrokkelen)
Daar moet ge nu nie mee doorrijden. Moest die garage nu paar honderd verder zijn tot daar toe.

voila, kogel is door de kerk

Wat ik me nu wel afvraag:

1: vanaf 2023 daalt het elk jaar. Is dat per inschrijvingsjaar of per afschrijvingsjaar? Maw, als je in 2023 nog een PHEV koopt, mag je die dan aan ik zeg maar 90% blijven aftrekken de ganse looptijd? of is het in 2024 al maar 75% meer, het jaar erna nog minder, enzoverder?

2: als iedereen in 2026 naar een electrische auto gaat overstappen gaan ze een PAK geld verliezen aan VAA, want EV rijders betalen het absolute minimum. Of gaan ze dat gelijktrekken naar de percentages die nu gemiddeld gerekend worden? In dat geval gaan EV rijders wel een dikke klets krijgen want catalogusprijs ligt zeker de helft hoger dan een gelijkwaardige brandstofvariant.

3: Ze gaan een pak geld verliezen op accijnzen, dus daar gaat dus nog es een kilometerheffing voor komen ook.

LOL :lol:

ze gaan weer gedurende het spel de spelregels aanpassen, mark my words.

Er zijn twee aspecten die meespelen. Als mensen tanken, dan brengt dat voor de schatkist accijnzen op. Als je niet meer tankt, valt dat uiteraard voor een stuk weg", zegt Van Droogenbroeck. "We hebben afgesproken om dat van heel nabij op te volgen", zegt minister van Financiën Van Peteghem. "Als het noodzakelijk is, gaan we daar stappen zetten." Maar een concreet plan daarvoor lijkt er nog niet te zijn.

De energie prijs den dag van vandaag bestaat toch ook al grotendeels uit taksen?

Broekzak vestzak.

De energie prijs den dag van vandaag bestaat toch ook al grotendeels uit taksen?

Broekzak vestzak.

Ja, maar een electrisch voertuig is omgerekend in liter per honderd km een pak zuiniger. En daarnaast kunnen thuiswerkers taxfree brandstof via de zonnepanelen in hun voertuig pompen.

Terug
Bovenaan