De bedrijfswagen topic

Welk type bedrijfswagen heb jij (besteld)?

  • Diesel

    Stemmen: 46 12,9%
  • Benzine

    Stemmen: 33 9,2%
  • Plug-in hybride (PHEV)

    Stemmen: 104 29,1%
  • Elektrisch (EV)

    Stemmen: 174 48,7%

  • Totaal aantal stemmers
    357
Er zullen er zeker zo bij zijn. Maar sommigen rijden ook liever in een strakkere, leuker sturende auto dan in een full-option boot. Ieder zijn goesting?

Dat is zo. Maar waar ik het over had zijn het dezelfde auto’s natuurlijk. En de RWD’s zijn wat lichten en dus net wat strakker als de AWD’s. Alleen rechtdoor is zo een AWD gewoon een raket natuurlijk.

Bij ons liggen de RWD’s dan nog binnen budget, voor de AWD’s moet je duizenden euro’s zelf opleggen voor in se dezelfde wagen en als je dan nog wat opties wilt.
 
Laatst bewerkt:
Er zullen er zeker zo bij zijn. Maar sommigen rijden ook liever in een strakkere, leuker sturende auto dan in een full-option boot. Ieder zijn goesting?

Akkoord met je punt, maar ik zou de Audi A4 in die vergelijking eerder als de boot beschouwen dan de Mondeo - ik reed toen met een A4; in het buitenland eens een paar weken met zo'n Mondeo gereden en die reed minder boot-achtig dan de kleinere A4 :p

De BMW's en Audi's in die tijd kaal waren ook écht kaal, dat was gewoon triestig om daarmee rond te rijden. Geen bluetooth, dus als je muziek wou: CD insteken. Ah, maar dan krijg je geen kaart te zien op de GPS (die trouwens al een optie was), want daarvoor moest de navigatie CD erin zitten. Airconditioning kreeg je standaard, maar voor een verluchtingsmond voor de passagiers achteraan moest je bijbetalen (toch bij sommige modellen)... iets dat een Golfje van generaties ervoor al standaard had.
 
Ge merkt dat nu eigenlijk ook..mensen die klagen omdat er geen "deftige wagen meer is".
Directeur die een C-klasse had..en nu een EV9 te min vindt..wtf 🤣.
Iemand met een uitvoerende job het te min vindt om met een nieuwe CLA AMG-line te rijden..echt wtf. Ik kom van bedrijven dat een VW Golf/Passat de norm was.
Die CLA, AMG of niet, is weliswaar wel een ramp in mijn (extreem beperkte) ervaring. Mijn broer is er ooit eens mee afgekomen & ik geraakte daar met moeite in (achter 't stuur). Laat staan dat het enigszins comfortabel was.

Dunno hoe het anno 2026 is, want da's wel al even geleden, maar dat ding was gelijk gemaakt voor lilliputters.
En 't is nu niet dat ik 2m+ ben ook.
 
Die CLA, AMG of niet, is weliswaar wel een ramp in mijn (extreem beperkte) ervaring. Mijn broer is er ooit eens mee afgekomen & ik geraakte daar met moeite in (achter 't stuur). Laat staan dat het enigszins comfortabel was.

Dunno hoe het anno 2026 is, want da's wel al even geleden, maar dat ding was gelijk gemaakt voor lilliputters.
En 't is nu niet dat ik 2m+ ben ook.
Ik zit bijna aan 2m en de nieuwe was "ok", maar inderdaad niet ruim. En achter mij hooguit plaats voor een kleine van 3 jaar. Dat is een ideale wagen als je geen kinderen hebt. Puur praktisch is een Golf veel beter
 
Ik ben 1.94m en toen ik dit jaar op het autosalon in de nieuwe elektrische CLA (shooting Brake) ging zitten met de stoel helemaal naar beneden, zat ik daar alles behalve acceptabel in.
 
Ik heb het geluk een smurf te zijn (1m74) en heb geen kinderen (voor zover ik weet). Dus cava.
Maar inderdaad voor een gezin en mensen die wat groter zijn kan een CLA al eens minder comfortabel zijn.
 
Ja dat alarm, het is nu niet meer voorgevallen. Wel krijg ik nu constant een melding dat mijn bandenspanning niet goed is terwijl het exact is wat er in de deur staat. Eens contact opnemen met de garage denk ik
Ik heb volgende week afspraak bij de garage omdat m'n alarm ook veel te vaak af gaat, vooral wanneer ik de wagen laat koelen via de app. Waarschijnlijk die detectie die iets te gevoelig is en getriggerd wordt door de fans die hard gaan blazen.
 
Ik ben 1.94m en toen ik dit jaar op het autosalon in de nieuwe elektrische CLA (shooting Brake) ging zitten met de stoel helemaal naar beneden, zat ik daar alles behalve acceptabel in.
Ja wel, het lich aan de verhouding tussen uw boven/onderlichaam.
Ik zit vb minder recht in de auto dat gemiddeld. De model 3 en de BYD Seal vielen om die reden ook af. Ik zat zelfs met mijn voorhoofd tegen de zonneklep.
 
Ja wel, het lich aan de verhouding tussen uw boven/onderlichaam.
Ik zit vb minder recht in de auto dat gemiddeld. De model 3 en de BYD Seal vielen om die reden ook af. Ik zat zelfs met mijn voorhoofd tegen de zonneklep.
Met minder recht bedoel je dat je in een hoek van 45 graden naar voor zit ofzo? Of hoe slaag je er in om de zonneklep te raken?
 
Met minder recht bedoel je dat je in een hoek van 45 graden naar voor zit ofzo? Of hoe slaag je er in om de zonneklep te raken?
Idd 45 graden. Eerder de lighouding die je in een zetel zou hebben.

Geen idee van die zonneklep. Eerste wagen dat ik dat voorheb. Minste dat ik wat naar voren ging met mn hoofd, raakte ik de zonneklep.

Intussen een collega in dezelfde categorie die nu zijn wagen moet bestellen. Wtf zelfs. Hebben jullie dit ook voor, zo'n besparingen?

+-6 maand geleden kon ik: Ioniq 5 & 6. Ioniq 5 was full-option. Hij kan nu maximaal een kona of een Inster.
Idem bij skoda. Enyac vroeger, ni maximaal elroq.
Alle premium merken weg.
Kia Ev5&6 vroeger (heb zelf een full-option EV5 besteld). Hij kan nu max een basis ev4.
 
Idd 45 graden. Eerder de lighouding die je in een zetel zou hebben.

Geen idee van die zonneklep. Eerste wagen dat ik dat voorheb. Minste dat ik wat naar voren ging met mn hoofd, raakte ik de zonneklep.

Intussen een collega in dezelfde categorie die nu zijn wagen moet bestellen. Wtf zelfs. Hebben jullie dit ook voor, zo'n besparingen?

+-6 maand geleden kon ik: Ioniq 5 & 6. Ioniq 5 was full-option. Hij kan nu maximaal een kona of een Inster.
Idem bij skoda. Enyac vroeger, ni maximaal elroq.
Alle premium merken weg.
Kia Ev5&6 vroeger (heb zelf een full-option EV5 besteld). Hij kan nu max een basis ev4.

Denk dat dat idd overal aan de orde is, ik hoor dat overal.
Mss zijn leasebedragen ook omhoog gegaan, is er tegenwoordig ook geen BIV en jaarlijkse verkeersbelasting? Samen met duurdere elektriciteit etc.

Bij ons zijn ze vanaf begin van de maand naar 2 merken gegaan (net wel 2 premiummerken, wat de keuze fel beperkt) en leasen ze op 6 jaar. Dat is dan 100 euro/maand goedkoper maar je kan dezelfde auto's blijven kiezen. Mij boeit de termijn niet. Liever 6 jaar in een grotere auto dan 4 jaar in een kleinere. Als die het begeeft is dat toch niet uw probleem.
 
Idd 45 graden. Eerder de lighouding die je in een zetel zou hebben.

Geen idee van die zonneklep. Eerste wagen dat ik dat voorheb. Minste dat ik wat naar voren ging met mn hoofd, raakte ik de zonneklep.
Ik kan mij dat nu niet echt voorstellen, je leunt naar achter en nog zit je tegen de zonneklep aan? Dat kan fysiek toch niet? De zonneklep zit boven het stuur, niet boven waar je zit.
 
Snap het ook niet goed. De zonneklep zit nog ver van mijn hoofd en ik zit redelijk recht. Als je wat meer gaat liggen, dan zit die alleen maar verder.
 
Lease loopt af begin 27.
Vandaag in bestelling genomen vooraleer launch edition afloopt deze maand:
EX60 Plus P10, Onyx Black, donkere achterruiten en Nordico zwart interieur.
🖤
 
Terug
Bovenaan