contextbinder
Well-known member
Mooie lijst alvastBon, jammer genoeg ook naar electrisch binnenkort.
Shortlist:
-BMW i5
-BMW i4 M60 (een echt kanon?)
-VW ID7
-Audi q6
-Mercedes GLC Of EqE suv
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Mooie lijst alvastBon, jammer genoeg ook naar electrisch binnenkort.
Shortlist:
-BMW i5
-VW ID7
-Audi q6
-Mercedes GLC Of EqE suv
Bon, jammer genoeg ook naar electrisch binnenkort.
Shortlist:
-BMW i5
-VW ID7
-Audi q6
-Mercedes GLC Of EqE suv
M-Edition en je zit aan het getalletje 40, dan zitten er al heel wat 'opties' op he, normaal dat je het geen kale bak vindt.Op mijn i5 (Touring edrive40 M-edition) is de trekhaak letterlijk de enige optie die ik aangevinkt heb, en ik heb toch niet het gevoel dat ik met een kale wagen rij. Dus zal wat van de reeks afhangen vermoed ik?
Ja, geheugenfunctie op de zetel was handiger geweest en zetelventilatie was een leuke optie, maar in mijn ogen niet dermate basis dat dat voor mij dealbreakers waren.
i5 40? Touring of berline?
Basis of M-pakket?
i4 is idd een bommetje, maar gaat er wel uitgaan bij BMW dacht ik
Performance zal natuurlijk wel nog iets anders zijn het RWD model veronderstel ikIk zou toch niet direct durven stellen dat een Tesla saai rijdt in vergelijking met de rest uit het lijstje. Ik heb zelf een 2025 Model 3 Performance en ik heb in het verleden Audi gereden en al een paar BMW's getest. De BMW i5 voelt kwa rijplezier niet echt beter aan en voelt vooral heel zwaar in de bochten. De Tesla Model 3 is 400-600kg lichter dan de doorsnee EV.
Hier een recent filmke van Misha op de Nordschleife met een Model 3:

Ik heb de RWD ook gehad. Wel het vorig model maar dat reed ook strak, maar iets minder grip dan de performance en uiteraard minder power. RWD rijdt iets leuker dan AWD.Performance zal natuurlijk wel nog iets anders zijn het RWD model veronderstel ik
Ik ga deze zomer alleszins met alles uit mijn lijst gaan testrijden, het meest benieuwd naar Tesla.
Ik kon de elektrische CLA full-option nemen..enige dat gewoon niet aan te passen was, waren de velgen. Zeer bizar. Daarom het model links laten liggen en voor een EV5 Business Line full-option gegaan. Ja die velgen (die ultra gestroomlijnde met die driehoek in) zijn ook niet top, maar nog steeds mooier dan die standaard van de CLA. De EV5 oogt al sowieso "robuuster", dan stoort dat niet.Ik vind dat nog meevallen tegenover deze gedrochten.
Als de velgen, eerder dan andere opties, het configureren meteen moeilijk maken zal dat volgens mij aan de voorwaardan liggen in de leasingcontracten die uw werkgever afsluit.Ik kon de elektrische CLA full-option nemen..enige dat gewoon niet aan te passen was, waren de velgen. Zeer bizar. Daarom het model links laten liggen en voor een EV5 Business Line full-option gegaan. Ja die velgen (die ultra gestroomlijnde met die driehoek in) zijn ook niet top, maar nog steeds mooier dan die standaard van de CLA. De EV5 oogt al sowieso "robuuster", dan stoort dat niet.
Ook trouwens bizar, de GT-line is beetje goedkoper..maar zat niet tussen de opties. Anders had ik daarvoor gekozen.
Awel wat de gt-line betreft..die heeft 19" 235/55 banden. En (zie ik net) de business plus ook.Als de velgen, eerder dan andere opties, het configureren meteen moeilijk maken zal dat volgens mij aan de voorwaardan liggen in de leasingcontracten die uw werkgever afsluit.
Grotere velgen betekent ook hogere kosten voor bandenservice, winterbanden, etc... volgens mij.
GT line zal daar misschien ook iets mee te maken hebben, die heeft standaard grotere velgen.
Nee, dat is afhankelijk van je contract en kan van week tot week verschillen.Iemand een idee wat een categorie 1 bedrijfswagen tegenwoordig is bij Cronos? Elektrisch...
)CLA is hier om dezelfde reden afgevallen. De Shooting Brake variant was op vlak van koffer acceptabel maar paste niet in het leasing budget tenzij ik voor de hele kale versie ging met de kleinste batterij.Ik kon de elektrische CLA full-option nemen..enige dat gewoon niet aan te passen was, waren de velgen. Zeer bizar. Daarom het model links laten liggen en voor een EV5 Business Line full-option gegaan. Ja die velgen (die ultra gestroomlijnde met die driehoek in) zijn ook niet top, maar nog steeds mooier dan die standaard van de CLA. De EV5 oogt al sowieso "robuuster", dan stoort dat niet.
Ook trouwens bizar, de GT-line is beetje goedkoper..maar zat niet tussen de opties. Anders had ik daarvoor gekozen.
Ik was wel zwaar teleurgesteld door de Duitse merken bij het kiezen van een EV (id4, id5, cla ev, q4,...).
Madam was gigantisch fan van de cla..tot ze de koffer zag.
Bij de EV5 had ze in de garage direct iets van "omg gast, we gaan terug naar huis. Wat een lelijk ding is da?!"
En bij de testrit zei ze na 1 min "wow..die rijdt veel fijner dan alle andere auto's waarmee we al gereden hebben"
Polestar 2 was een kanshebber, maar doordat ik die maar in basisversie (met kleinste batterij) kon nemen, ook gepast. Zelfs door een eigen kleur te kiezen zat ik daar boven budget.
De model 3 was interieur gewijs een fijne wagen..maar ik ben 1,95m groot en voelde mij er niet op mn gemak in. Voelde eerder alsof ik "op de wagen" reed ipv "in de wagen). Anders had dit ook een mogelijkheid geweest.
Hier het tegenovergestelde, zeker op een SUV. Een velg maakt een auto vind ik.Hier tegendraads voor velgen, kan daar geen euro meer voor geven behalve voor kleinere velgen - ik wil dikke vooral dikke banden om me dagelijks door de talloze putten, drempels en putdeksel te sleuren - uiteraard bij gebrek aan budget voor een deftige wagen, dat start immers met luchtvering, zonder luchtvering heb je geen wagen maar gewoon iets om u te verplaatsen.
Dat is trouwens één van de grote raadsels in het leven, waarom kan men in ons land geen putdeksel gelijk leggen met het wegdek.

Waarom eigenlijk? Bij ons op het werk is dat nooit een issue geweest voor leasing. Mijn huidige heeft 20 inch, mijn toekomstige Volvo zelfs 22 inch.Hier het tegenovergestelde, zeker op een SUV. Een velg maakt een auto vind ik.
Ik heb een offerte ingediend met een velg die een maat groter is als de standaard. Ik vrees dat dit zal tegengehouden worden door de leasingmaatschappij jammer genoeg![]()