Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Maar bij de kleine zelfstandige speelt dat allemaal minder & is het automatische recht op eigendom op 't einde meestal een voordeel ipv een nadeel. @ns_man ziet het blijkbaar wel anders.
Gaat ook altijd aan een ´marktconforme´ prijs moeten zijn.Huidige richtwaarde voertuig op de markt , 23.000 euro (als ik mijn verkoper van volgende wagen kan geloven, maar dat lijkt wel wat te kloppen als ik kijk op autoscout en van die toestanden). Overname rentingcontract is 5.700 euro, excl. btw.
Bon, met het hier op te schrijven toch eens bekijken met boekhouder zeker hoe dat het best gaat. Eerste vervanging van een voertuig binnen een vennootschap. Zou dat voertuig nog individueel kunnen overnemen uit de vennootschap en dan privé verkopen denk ik dan.
Maar waarom zou een operationele lease beter zijn? Die bedrijven zijn toch geen goeie doelen? Zij willen winst maken.
Zoals al héél vaak aangehaald, dat is zeer bedrijfsspecifiek. In het ene bedrijf haal je dat easy, terwijl je bij het ander bedrijf daar amper een VW ID.3 voor hebt bij wijze van spreken.Mensen hier die fleet management doen? Zou een dS4 (full option) elektrisch passen in een TCO van max 1122 euro pm (mobiliteitsbudget).
Zoals al héél vaak aangehaald, dat is zeer bedrijfsspecifiek. In het ene bedrijf haal je dat easy, terwijl je bij het ander bedrijf daar amper een VW ID.3 voor hebt bij wijze van spreken.

De mensen die een Q4 Sportback een lekker ding noemen, wie zijn ze, wat doen ze, wat drijft hen?Binnen enkele maanden swap ik mijn CLA 250e Shooting Brake voor een nieuw leasehok. Al op het gemakje de lijst eens bekeken, levering is voor winter 2026. Hieronder de keuzes (ruimer dan dit maar wagens die mij niet aanspreken al weggelaten). Wagens met een * zijn een hogere categorie en vereisen dus een opleg (= klein nadeel dus):
Mijn idee, zonder iets van testrit gedaan te hebben uiteraard:
- BMW iX1 (eDrive20 150kW M edition)
- BMW iX2 (eDrive20 150kW M edition)
- BMW i4 (eDrive40 Gran Coupe) *
- Tesla Model 3 (RWD)
- Tesla Model Y (RWD) *
- Audi Q4 e-tron (Corporate S 45 e-tron quattro 210,00 kW) *
- Audi Q4 Sportback e-tron (Corporate S 45 e-tron quattro 210,00 kW) *
Ik vermoed dat de nieuwe CLA binnenkort ook op de lijst komt, al ga ik waarschijnlijk wel passen na 4 jaar met een A klasse (W177) en vervolgens 2 jaar met de huidige CLA. Overdosis Mercedes. De kakelverse i3 zie ik er een eventueel ook nog wel bijkomen binnenkort, al blijft dat wat gissen.
- iX1 laat ik denk ik vallen, want soccer mom SUV vibes en voel ik mij te jong voor.
- iX2 spreekt mij wel aan, al heeft die wel een "speciale" look van sommige hoeken. Wel netjes uitgerust, M pack en alles erop en eraan. Gaat al 3 jaar mee dus gaat binnenkort wel een facelift krijgen. Beste rijbeleving (for what it's worth met dit soort leasebakken) van allemaal?
- i4 spreekt mij het meest aan uit bovenstaande lijst maar.... komt zonder M pack en gruwelijke 17" velgen met dikke kruiwagenbanden die de look van de wagen voor mij volledig verpesten. Gaat los daarvan ook al lang mee dus vermoedelijk een nieuw model binnen 1-2 jaar?
- Model 3/Y: absoluut nerdfest maar qua rijbeleving gok ik doodsaai, en als autoliefhebber toch een beetje harakiri. Wel erg snel aan de verkeerslichten blijkbaar, ideaal om menig Johnny te vernederen. De Y toch ook een beetje een lomp geval telkens ik die zie rijden.
- Q4: kan mij ook bekoren, en ik denk stiekem dat het tussen die en de iX2 zal gaan. Mooi uitgerust met die Corporate S pack, quattro en nog nooit met Audi gereden wat toch eens kriebelt na BMW en (te veel) Mercedes. Zeker de sportback ziet er wel een lekker ding uit. Krijgt in 1 van de komende maanden (weken?) een facelift, dus ideaal qua timing. Vereist wel opleg.
Zijn de iX1 en iX2 behalve de andere styling niet gewoon exact dezelfde wagen?Binnen enkele maanden swap ik mijn CLA 250e Shooting Brake voor een nieuw leasehok. Al op het gemakje de lijst eens bekeken, levering is voor winter 2026. Hieronder de keuzes (ruimer dan dit maar wagens die mij niet aanspreken al weggelaten). Wagens met een * zijn een hogere categorie en vereisen dus een opleg (= klein nadeel dus):
- Tesla Model 3 (RWD)
- Tesla Model Y (RWD) *
Ik vermoed dat de nieuwe CLA binnenkort ook op de lijst komt, al ga ik waarschijnlijk wel passen na 4 jaar met een A klasse (W177) en vervolgens 2 jaar met de huidige CLA. Overdosis Mercedes. De kakelverse i3 zie ik er een eventueel ook nog wel bijkomen binnenkort, al blijft dat wat gissen.
- iX1 laat ik denk ik vallen, want soccer mom SUV vibes en voel ik mij te jong voor.
- iX2 spreekt mij wel aan, al heeft die wel een "speciale" look van sommige hoeken. Wel netjes uitgerust, M pack en alles erop en eraan. Gaat al 3 jaar mee dus gaat binnenkort wel een facelift krijgen. Beste rijbeleving (for what it's worth met dit soort leasebakken) van allemaal?
- i4 spreekt mij het meest aan uit bovenstaande lijst maar.... komt zonder M pack en gruwelijke 17" velgen met dikke kruiwagenbanden die de look van de wagen voor mij volledig verpesten. Gaat los daarvan ook al lang mee dus vermoedelijk een nieuw model binnen 1-2 jaar?
- Model 3/Y: absoluut nerdfest maar qua rijbeleving gok ik doodsaai, en als autoliefhebber toch een beetje harakiri. Wel erg snel aan de verkeerslichten blijkbaar, ideaal om menig Johnny te vernederen. De Y toch ook een beetje een lomp geval telkens ik die zie rijden.
- Q4: kan mij ook bekoren, en ik denk stiekem dat het tussen die en de iX2 zal gaan. Mooi uitgerust met die Corporate S pack, quattro en nog nooit met Audi gereden wat toch eens kriebelt na BMW en (te veel) Mercedes. Zeker de sportback ziet er wel een lekker ding uit. Krijgt in 1 van de komende maanden (weken?) een facelift, dus ideaal qua timing. Vereist wel opleg.
Beggars can't be choosers ofzoiets.De mensen die een Q4 Sportback een lekker ding noemen, wie zijn ze, wat doen ze, wat drijft hen?
De gustibus et coloribus, maar ik vind dat echt verschrikkelijke wagens qua looks.
De gewone Q4 is er ook nogBeggars can't be choosers ofzoiets.

De iX2 is inderdaad gewoon de coupe versie van de iX1... krek dezelfde wagen maar met een lelijk achterwerk.Zijn de iX1 en iX2 behalve de andere styling niet gewoon exact dezelfde wagen?
Coupe's, je bent ofwel volledig voor ofwel vierkant tegen heb ik al gemerkt. Ik snap het alvast totaal niet, je betaalt vaak een €2-3k premium voor eigenlijk exact dezelfde wagen met dat verschil dat je op de achterbank niet deftig kan zitten... (hoewel dit wrs vooral een grote mensen probleem isDe gewone Q4 is er ook nog
Zoals gezegd, smaken verschillen, en gelukkig maar!
). Ik kan mij ook niet direct een model voor de geest halen waarvan ik zoiets heb "dat coupe model is nu eens écht beter gedaan dan de standaard versie". (iX2 vs iX1, EX40 vs C40, Q4 vs Q4 sportback, ID.5 vs ID.4, Enyaq vs Enyaq Coupe...)Ik zou er toch eens mee gaan rijden.Model 3/Y: absoluut nerdfest maar qua rijbeleving gok ik doodsaai,
Porsche 911 VS Vw kever.Ik kan mij ook niet direct een model voor de geest halen waarvan ik zoiets heb "dat coupe model is nu eens écht beter gedaan dan de standaard versie". (iX2 vs iX1, EX40 vs C40, Q4 vs Q4 sportback, ID.5 vs ID.4, Enyaq vs Enyaq Coupe...)

Ik gok dat je hier het woordje SUV bent vergetenCoupe's, je bent ofwel volledig voor ofwel vierkant tegen heb ik al gemerkt. Ik snap het alvast totaal niet, je betaalt vaak een €2-3k premium voor eigenlijk exact dezelfde wagen met dat verschil dat je op de achterbank niet deftig kan zitten... (hoewel dit wrs vooral een grote mensen probleem is). Ik kan mij ook niet direct een model voor de geest halen waarvan ik zoiets heb "dat coupe model is nu eens écht beter gedaan dan de standaard versie". (iX2 vs iX1, EX40 vs C40, Q4 vs Q4 sportback, ID.5 vs ID.4, Enyaq vs Enyaq Coupe...)
, want een A5 is toch echt een pak knapper dan een A4, en idem voor zowat alle sedans waar een coupé versie van bestaat 

Ik doelde inderdaad op het cookie cutter EV SUV segment waar het leeuwendeel van de bedrijfswagens onder lijken te vallen tegenwoordig (€50-60k segment).Ik gok dat je hier het woordje SUV bent vergeten, want een A5 is toch echt een pak knapper dan een A4, en idem voor zowat alle sedans waar een coupé versie van bestaat
En qua SUV's, een Q8 is knapper dan Q7![]()

Binnen enkele maanden swap ik mijn CLA 250e Shooting Brake voor een nieuw leasehok. Al op het gemakje de lijst eens bekeken, levering is voor winter 2026. Hieronder de keuzes (ruimer dan dit maar wagens die mij niet aanspreken al weggelaten). Wagens met een * zijn een hogere categorie en vereisen dus een opleg (= klein nadeel dus):
- Tesla Model 3 (RWD)
- Tesla Model Y (RWD) *