ThekillingGoku
Well-known member
Goh, 4 maand. Da valt nog mee zeker. Kan veel erger, zoals we de voorbije jaren vaak gezien hebben.Verwachte levertermijn van mijn GLB doorgekregen vandaag, 08/07/2026.
Het aftellen kan beginnen.

Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Goh, 4 maand. Da valt nog mee zeker. Kan veel erger, zoals we de voorbije jaren vaak gezien hebben.Verwachte levertermijn van mijn GLB doorgekregen vandaag, 08/07/2026.

Op mijn Enyaq heb ik indertijd anderhalf jaar moeten wachten. Dat was pas zuurGoh, 4 maand. Da valt nog mee zeker. Kan veel erger, zoals we de voorbije jaren vaak gezien hebben.![]()

Amai, wanneeer heb je exact besteld?Verwachte levertermijn van mijn GLB doorgekregen vandaag, 08/07/2026.
21 januari doorgegeven aan Fleet en deze week was de bestelling doorgevoerd via AlphabetAmai, wanneeer heb je exact besteld?
Ik heb de GLC besteld eind december en de leasing geeft nog steeds 11/08/2026 door...

Het is ondertussen al beslist na een week, Volvo EX60 P6 Ultra Launch Edition. Ik kijk er enorm naar uitAls de IX3 Neue geen optie is, is de kans wel heel groot dat het EX60 wordt. Nette wagen en weinig gedoe met opties bij Volvo. Er zit gewoon al heel veel standaard in, zeker bij de launch edition.
Net 4 jaar achter terug met een Enyaq, VAG sla ik deze keer sowieso over. Alleen ID7 zou nog eventueel mijn interesse kunnen wekken. GLB is niet zo mijn persoonlijke smaak, zeker het interieur.
.
Godver, de i3 Neue Klasse is een mottig Chinees uitziend gedrocht. De iX3 is tenminste nog te pruimen langs achter en in profiel, zonde van die lelijke bek waar je van moet kotsen. Plus voor een half mooie velg moet je daar de helft van je organen achterlaten bij de dealer. Wat een absoluut fiasco van een 'design language' is me dit. Dit zijn de lelijkste BMW's aller tijden. Compleet de bal misgeslagen, elke hoek die je bekijkt lijkt wel een andere wagen. Zelfs het stuur is niet om aan te gluren, godmiljaar.
Psst: Dit is de BMW i3 voor je 'm mag zien (2026)
Morgen is een hoogdag voor BMW, want dan trekt het officieel het doek van de i3. Da's geen nieuw generatie van de eigenzinnige hatchback van weleer, maar wel de elektrische versie van de nieuwe generatie 3 Reeks. Binnen het merk staan ze zo te popelen... dat ze de auto zelf al lekten.autofans.be
Godver, de i3 Neue Klasse is een mottig Chinees uitziend gedrocht. De iX3 is tenminste nog te pruimen langs achter en in profiel, zonde van die lelijke bek waar je van moet kotsen. Plus voor een half mooie velg moet je daar de helft van je organen achterlaten bij de dealer. Wat een absoluut fiasco van een 'design language' is me dit. Dit zijn de lelijkste BMW's aller tijden. Compleet de bal misgeslagen, elke hoek die je bekijkt lijkt wel een andere wagen. Zelfs het stuur is niet om aan te gluren, godmiljaar.
Morgen is een hoogdag voor BMW, want dan trekt het officieel het doek van de i3. Da's geen nieuw generatie van de eigenzinnige hatchback van weleer, maar wel de elektrische versie van de nieuwe generatie 3 Reeks. Binnen het merk staan ze zo te popelen... dat ze de auto zelf al lekten.autofans.be
Helaas waren dit de opties voor mij om een ietwat 'nieuw' model van mijn favo merk uit te kiezen volgend jaar. De iX5 gaat waarschijnlijk ook een lelijk ding worden én dan moet ik eigen opleg bijkletsen waarschijnlijk aangezien een fully loaded iX3 richting de rand van het budget gaat. price setting van BMW kennende begint de iX5 dan nog verder dan wara de iX3 eindigt. We hebben wel een sterke BMW korting, misschien dat dit me kan redden. En de i5 is tegen dan zwaar outperformed door elk ander model, ik rij nu al rond met die motorisatie. Ook een onnozele keuze dus, behoudens bodemprijzen die mij een mooie budget overschot geven.
Wel lol @ de pricing van de i5 M60. Maar liefst 30k extra voor een beetje extra kracht die in de praktijk quasi verwaarloosbaar is, tenzij deze zoveel beter is dan de m50 versie toen ik bestelde een paar jaar terug. Bij de i4 is die stap nog steeds een peulschil en eerder een kwestie van hoeveel range je wilt toegeven voor een extra zetje in de rug bij de lichten.
Bij Audi vind ik ook nog niet meteen mijn goesting. Ik nijgde naar een S6 e-tron, maar nu ik die in het echt zie op onze parking is mijn goesting beetje gaan liggen. Plus daar lokken ze je met een 'S6', maar om die er dan uit te laten zien als een S6 mag je nog een hele hoop duiten geven. Honeydicking noem ik dat. En de gewone A6 is ook niet veel goedkoper als je die tegoei uitrust. Maar bon, past nog met een verteerbare bijdrage. Maar, again, dan pak ik liever een i5 Touring met bijna evenwaardige range en veel meer snufjes, dat is dan effectief budgetair veel beter te verantwoorden.
Met wat geluk brengen de echte Chinezen weer een mooi model uit met giga range. Ik heb altijd graag met BMW gereden, maar zelfs het leukste rijgedrag ter wereld kan me niet overtuigen om in zo'n lelijk strontgeval te gaan zitten voor een paar jaar. De M-paketten moeten er dan fenomenaal uitzien ofzo want dit is echt om van te huilen.

Awel dat is waar ik voor bid, samen met M pakketjes. Die achterkant is enorm lelijk en 'simpel'. Terwijl de iX3 net een redelijk leuke stijl had vanachter. Ik hoop dat ze daar dan een melange van kunnen maken. En dat de voorkant in het echt dan meevalt. Maar je hebt zo een statische, saaie, norse Franse bulldog van een wagen.Uit de spyshots te zien leek het al geen voltreffer maar dit is toch nog erger dan verwacht. Die achterkant is gewoon hondslelijk en als ik het zo zie kan de touring dat zelfs niet redden.

i5 m50 heeft toch nooit bestaan?Godver, de i3 Neue Klasse is een mottig Chinees uitziend gedrocht. De iX3 is tenminste nog te pruimen langs achter en in profiel, zonde van die lelijke bek waar je van moet kotsen. Plus voor een half mooie velg moet je daar de helft van je organen achterlaten bij de dealer. Wat een absoluut fiasco van een 'design language' is me dit. Dit zijn de lelijkste BMW's aller tijden. Compleet de bal misgeslagen, elke hoek die je bekijkt lijkt wel een andere wagen. Zelfs het stuur is niet om aan te gluren, godmiljaar.
Helaas waren dit de opties voor mij om een ietwat 'nieuw' model van mijn favo merk uit te kiezen volgend jaar. De iX5 gaat waarschijnlijk ook een lelijk ding worden én dan moet ik eigen opleg bijkletsen waarschijnlijk aangezien een fully loaded iX3 richting de rand van het budget gaat. price setting van BMW kennende begint de iX5 dan nog verder dan wara de iX3 eindigt. We hebben wel een sterke BMW korting, misschien dat dit me kan redden. En de i5 is tegen dan zwaar outperformed door elk ander model, ik rij nu al rond met die motorisatie. Ook een onnozele keuze dus, behoudens bodemprijzen die mij een mooie budget overschot geven.
Wel lol @ de pricing van de i5 M60. Maar liefst 30k extra voor een beetje extra kracht die in de praktijk quasi verwaarloosbaar is, tenzij deze zoveel beter is dan de m50 versie toen ik bestelde een paar jaar terug. Bij de i4 is die stap nog steeds een peulschil en eerder een kwestie van hoeveel range je wilt toegeven voor een extra zetje in de rug bij de lichten.
Bij Audi vind ik ook nog niet meteen mijn goesting. Ik nijgde naar een S6 e-tron, maar nu ik die in het echt zie op onze parking is mijn goesting beetje gaan liggen. Plus daar lokken ze je met een 'S6', maar om die er dan uit te laten zien als een S6 mag je nog een hele hoop duiten geven. Honeydicking noem ik dat. En de gewone A6 is ook niet veel goedkoper als je die tegoei uitrust. Maar bon, past nog met een verteerbare bijdrage. Maar, again, dan pak ik liever een i5 Touring met bijna evenwaardige range en veel meer snufjes, dat is dan effectief budgetair veel beter te verantwoorden.
Met wat geluk brengen de echte Chinezen weer een mooi model uit met giga range. Ik heb altijd graag met BMW gereden, maar zelfs het leukste rijgedrag ter wereld kan me niet overtuigen om in zo'n lelijk strontgeval te gaan zitten voor een paar jaar. De M-paketten moeten er dan fenomenaal uitzien ofzo want dit is echt om van te huilen.

Thanks, ik wou het zelf niet zeggen maar die nieuwe achterkanten van BMW zijn echt spuuglelijk
Het is nog erger als gedacht. Categorieën gelinkt aan functietitels, met als gevolg dat er soms een terugzetting is van 4 naar 2 of 3 naar 1. Ik zou er 1 op vooruit gaan, maar van voertuig zou het toch minder zijn dan waar ik nu mee rondbol.Car policy aangepast. Alles EV nu (geen verrassingen daar), maar ook meer categorieën. Maar niemand weet nu nog in welke categorie hij/zij nu zit. Als dat 1-1 hetzelfde is, is het een serieuze downgrade voor 75% van het personeel (genre CLA 250 naar Kia Ev3, iX3 naar iX1,…).
komkom, jullie worden allemaal oud en zijn niet meer mee met de modernen tijd![]()

Op de i4 hé

Oh my, 'k vreesde het al. Op 't eerste zicht lijkt dat voor mij dus geen valabele fallback voor mijn huidige wagen, want dit is precies niet om aan te zien.Godver, de i3 Neue Klasse is een mottig Chinees uitziend gedrocht. De iX3 is tenminste nog te pruimen langs achter en in profiel, zonde van die lelijke bek waar je van moet kotsen. Plus voor een half mooie velg moet je daar de helft van je organen achterlaten bij de dealer. Wat een absoluut fiasco van een 'design language' is me dit. Dit zijn de lelijkste BMW's aller tijden. Compleet de bal misgeslagen, elke hoek die je bekijkt lijkt wel een andere wagen. Zelfs het stuur is niet om aan te gluren, godmiljaar.