De bedrijfswagen topic

Welk type bedrijfswagen heb jij (besteld)?

• Diesel

Stemmen: 46 13,0%
  • Benzine

Stemmen: 33 9,3%
  • Plug-in hybride (PHEV)

Stemmen: 103 29,0%
  • Elektrisch (EV)

Stemmen: 173 48,7%

• Totaal aantal stemmers
    355
Ey mannen wat moet ik kopen? Iets elektrisch ma ik vind precies alles mottig van binnen en van buiten tegenwoordig.

i5M60 touring, maar ik vind het precies een downgrade tov men huidige 5.

Zo een dikke Volvo EX90 mss?
M5 touring

En dan daarna moet je maar eens gaan downgraden. Of inzetten op comfort. Tegen dan is die markt misschien wat duidelijker.

M5 touring

En dan daarna moet je maar eens gaan downgraden. Of inzetten op comfort. Tegen dan is die markt misschien wat duidelijker.
Als die niet zo crazy duur was in tax/onderhoud/vaa/fiscaliteit direct.

En ja ik moet niet kopen, mijn huidige is nog steeds goed. Het kietelt gewoon 1 keer per jaar om te kijken wat er op de markt is. Maar tot nu toe vind ik eek keuze ieder jaar minder interessant worden.

En ja ik moet niet kopen, mijn huidige is nog steeds goed. Het kietelt gewoon 1 keer per jaar om te kijken wat er op de markt is. Maar tot nu toe vind ik eek keuze ieder jaar minder interessant worden.

Ja, had je eigenlijk vorig jaar al moeten doen. Los van de aankoop was die m5 best wel interessant.

Nu zou ik je wagen gewoon bijhouden. Je gaat er idd niet op vooruit gaan

911 :p
Of een 296 GTB als je weinig taks wilt betalen!

911 :p
Of een 296 GTB als je weinig taks wilt betalen!
Ja echt een top familiewagen!

Het hele extra sportwagen verhaal zit in de frigo voor de komende jaren. Net een totaalrenovatie achter de rug en er staan nog een paar dingen op het to-do lijstje alvorens dat terug aan de order zal zijn.

Idem bij mij, hoe meer 'moderne' wagens ik zie komen (die vorige generaties vervangen), hoe minder ik uitkijk naar de onvermijdelijke switch van wagen die ik in m'n nek zal gekletst krijgen binnen een goei 2 jaar.

Ik zit natuurlijk niet in de budget range waarover hier momenteel gesproken wordt, but still.
FYI de iX5 gaat er wel zo uitzien als de iX3, je moet er dus wel aan zijn.
Je kan ook wachten tot de Range Rover EV uitkomt. Daarvan is wel niet bekend wanneer, maar gezien ze normaal vorig jaar gingen uitkomen, denk ik niet dat het lang meer gaat duren.
Van wat ik hoor is die wel populair. Je zou naar 't schijnt nu al >1 jaar moeten wachten tot je er eentje geleverd krijgt & hij staat nog niet eens in de showroom.

Net geen jaar rondgereden met de Z4, veel plezier aan gehad maar mede door veel langer woon/werktraject heb ik hem toch verkocht en ga ik opnieuw voor EV comfort. de Z4 wordt ingeruild voor een BMW i4 eDrive40.
Wagen heeft zowat alles wat ik mij kan inbeelden (HUD, Harman kardon, open dakje, sportpack pro, leder interieur, laserlichten,...) en ziet er toch niet te opzichtig uit door de kleine banden, ideale combo voor mij.

Had liever nog even gewacht op de nieuwe i3, maar die neem ik dan wel binnen 3-4 jaar als jonge 2ehands :smile:

85489104569831fdc30d62.jpg

25599849169831fdbcb68e.jpg

15950978369831fdbdaa6b.jpg

BMW, Mercedes en Audi raken daar al +10 jaar niet meer door verward. Het zou mij verbazen mochten er nu nog auto’s gemaakt worden die nummerborden van vrachtwagens aflezen.
Opel Astra van 2023-2024 sowieso wel nog. Dat ding leest soms snelheden af die compleet absurd zijn.

Net geen jaar rondgereden met de Z4, veel plezier aan gehad maar mede door veel langer woon/werktraject heb ik hem toch verkocht en ga ik opnieuw voor EV comfort. de Z4 wordt ingeruild voor een BMW i4 eDrive40.
Wagen heeft zowat alles wat ik mij kan inbeelden (HUD, Harman kardon, open dakje, sportpack pro, leder interieur, laserlichten,...) en ziet er toch niet te opzichtig uit door de kleine banden, ideale combo voor mij.

Had liever nog even gewacht op de nieuwe i3, maar die neem ik dan wel binnen 3-4 jaar als jonge 2ehands :smile:

85489104569831fdc30d62.jpg

25599849169831fdbcb68e.jpg

15950978369831fdbdaa6b.jpg
Blijven mooie wagens! Maar zie hem wel liever met wat meer sportieve sloffen aan :)

Maar goed, ik lees lang woon/werk traject en dan moet je idd gewoon voor comfort gaan!

In mijn geval kijk ik ergens wel uit naar den LCI van de i5. Ik verwacht dat die wel ready zal zijn tegen dat ik moet switchen (binnen een goei 2 jaar).
Eventueel wel lastig als die nog niet in de showroom zal staan als ik moet bestellen weliswaar. Da zou evt. wel kunnen gebeuren afhankelijk van wanneer die komt.

De kans is reëel dat ik onder 't huidig bewind geen budget meer zal hebben voor een derde 5 reeks, maar anderzijds, moest het uiteindelijk wél lukken, zou het leuk zijn als die voor verbetering zorgt t.o.v. de huidige versie (ipv het nog erger maken).

In mijn geval kijk ik ergens wel uit naar den LCI van de i5. Ik verwacht dat die wel ready zal zijn tegen dat ik moet switchen (binnen een goei 2 jaar).
Eventueel wel lastig als die nog niet in de showroom zal staan als ik moet bestellen weliswaar. Da zou evt. wel kunnen gebeuren afhankelijk van wanneer die komt.

De kans is reëel dat ik onder 't huidig bewind geen budget meer zal hebben voor een derde 5 reeks, maar anderzijds, moest het uiteindelijk wél lukken, zou het leuk zijn als die voor verbetering zorgt t.o.v. de huidige versie (ipv het nog erger maken).

Verwacht je dan veel van die LCI? Ik zou eerder vrezen voor visuele veranderingen in het interieur en de laatste iDrive (versie X, zoals in de iX3) dan grote verbeteringen?

Verwacht je dan veel van die LCI? Ik zou eerder vrezen voor visuele veranderingen in het interieur en de laatste iDrive (versie X, zoals in de iX3) dan grote verbeteringen?
Goh, verwachten. Eerder vrezen. Vrezen dat ze het hun idd gaan riskeren om er ook de 'neue klasse' shizzle mee te doen. E.g. de iX3 ja.
Zoals ik al aanhaalde 'ipv het nog erger maken' (want ik vindt het al een downgrade t.o.v. mijn huidig model).

Ik heb die iX3 nog niet in 't echt gezien, want staat nog niet in de showroom blijkbaar (nog een maandje wist men mij te zeggen als ik daar was 2w geleden voor onderhoud te plannen).
Maar alleszins, op promotie materiaal krijg ik er een serieus Tesla gevoel bij (& ik denk dat het hier al wel uitgebreid gedocumenteerd staat wat m'n gedacht is van Tesla).

Anderzijds, in 't geval van mijn huidig model was de LCI ook een verbetering t.o.v. het origineel (heb ze beide gehad).
Al was dit vooral in exterieure styling een verbetering.

hoeveel keer dat jij hier niet al vermeld hebt dat je
- een 5-reeks hebt
- het niet zitten om naar EV te gaan
- je de nieuwe 5-reeks niet mooi vindt
- je waarschijnlijk geen 5-reeks meer zal kunnen pakken
- ...

Zoals met quasi alle BMW's: het went, en eens het went is de vorige serieus verouderd. Ik had dat met de nieuwe i5 ook, in het begin heel lelijk, maar nu lijkt de vorige (ja, die van jou!) een fossiel.

... nog altijd een héél mooi fossiel als ik eerlijk ben (in de juiste spec)

1770737370687.png

Maar dit is toch ook gewoon prachtig? (in het echt smoelt 'ie veel beter dan op foto vind ik

1770737479013.png

Terug
Bovenaan