Nineshots
Well-known member
Afhankelijk van wat je nodig hebt, maar een fiets laat heel veel leegruimte in de koffer.Weet je wat uw koffer ook blokkeert? Een fiets er in![]()
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Afhankelijk van wat je nodig hebt, maar een fiets laat heel veel leegruimte in de koffer.Weet je wat uw koffer ook blokkeert? Een fiets er in![]()
Zo'n drager kan je kantelen zodat koffer altijd toegankelijk is. Enfin, los daarvan ben ik er ook geen voorstander van, al enkele keren gezien hoe dat spel plots van de trekhaak dondert tijdens het rijden en ik zie mezelf dat ook meemaken.Is trekhaak niet een hele hassle? Je koffer heb je altijd bij. Een trekhaakdrager niet en die blokkeert dan nog eens je koffer, tenzij je zo'n megaduur kantelding hebt?
Idem voor een dakdrager, die fiets op het dak krijgen lijkt me ook een heel werkje?
Uiteraard!@Arkaine heeft mijn, toen redelijk zalige, Rocky Mountain 950RSL ook van zijn trekhaak doen donderen.
Niet door de drager zelf, maar door de fiets niet goed vast te maken.
Ik vraag mij af of hij dat nog weet…

Ik moet binnenkort een nieuwe bedrijfswagen kiezen, maar zit toch wat te twijfelen. De keuzelijst bestaat uit wagens voornamelijk rond de 60-65K, waarvan de meeste SUVs. Mijn voorkeur gaat eerder uit naar een sportievere wagen gezien ik meestal alleen rijd (geen gezin), en dan is mijn keuze beperkt tot:
- BMW i4 eDrive40: Momenteel eerste keuze. Echter ontbreekt het basemodel toch redelijk wat opties die ik graag zou willen hebben en er is maar een optiebudget van een kleine 1000 euro.
- Mercedes CLA250+ Sport Edition: Prachtig, groter rijbereik, maar er kan helaas geen (koers)fiets in de koffer wat nogal een dealbreaker is voor mij. Breakversie niet mogelijk.
- Polestar 2 dual motor: Op zich de ideale auto, echter redelijk verouderd ondertussen, beperkt rijbereik (lage efficiëntie) en ben nogal wantrouwig tov Chinese productie.
- Polestar 4 single motor: ook weer lage efficiëntie & Chinees + gigantische auto, lijkt mij moeilijk in de stad.
- VW ID.7 Pro S: Ook wat te groot voor mij persoonlijk, heb het niet echt nodig.
Iemand input die kan helpen bij mijn keuze?
Dat zal komen door de hoogte (6cm hoger), want hij is wel 7cm korter.Uit mijn lijst met wagens zelf een top 4 gemaakt:
- Polestar SR single motor met 3 pakketten (comfort, Pilot en plus + getinte ramen)
- Tesla m3 LR rwd
- BYD Sealion7 Comfort
- Kia EV5 business plus + alle extra opties
Alle 4 modellen gezien irl en voorlopig enkel de m3 en P2 testrit gedaan. Ondanks het verouderde uiterlijk van de P2 vind ik het interieur veruit het meest premium ogen van de 4. De zithouding (met mn 1,95m) is ook beter/lager/sportiever dan de m3. Enige nadelen: het is een SR en met de optiepakketten kan ik mn buitenkleur niet kiezen of zit boven budget.
Volgende testritten met ev5 en byd sealion7 zijn ingepland. Ev5 is wel een pak groter dan gedacht. Mn broer met een xc60 zei direct "wow mn Volvo oogt zelfs kleiner".
De byd heeft het tweede mooiste interieur.
Misschien mensen met ervaring met bovenstaande modellen/merken. Als jullie verre ritten doen, plant de auto gps de laadstops zoals Tesla?
Ja, denk het ook. Heel overdreven, maar als ge hem ziet krijgt ge meer een Range Rover vibe dan eender welke andere SUV. Bon interieur gewijs wel totaal nietDat zal komen door de hoogte (6cm hoger), want hij is wel 7cm korter.
.
.Gohja, dan slaan ze hun eigen ruiten wel in. Polestar is ook Chinees trouwensOver die BYD wel 1 ding zeggen, moest het ooit miserie met de Chinezen worden, dan gaan ze misschien wel zorgen dat die auto niet meer start of snel terug stil valt.
Porsche heeft het bij de Russen ook gedaan lol
.Ik heb er zelf ook een zoektocht op zitten om U tegen te zeggen, en de IX3, oud model, heeft een maat mij afgeraden omdat de range op niks zou trekken.(Zijn woorden)Eerste bedrijfswagen hier. Car policy is er niet. Budget gevraagd aan bazin: type ID4. Laatste aangekocht was iets van 41-42k excl.
't Is allemaal nieuw voor mij, dus ik ben wat aan het onderzoeken. Eventuele tips voor wagens binnen dat budget zijn zeker welkom.
Is er een groot verschil in VAA tussen full electric en hybride?
Een kameraad van mij verkoopt jonge premium 2de handswagen. Zo heeft hij nu een BMW iX3 te koop staan van 2 jaar oud met 14k km op de teller. Komt ook op een 41k excl. Maar: wat doet dat met mijn VAA? Wordt berekend op catalogusprijs maar zakt dan terug met de leeftijd van de wagen, of hoe zit dat?
Laadpaal wordt thuis geïnstalleerd + laadkaart.
Hij heeft een i5 Touring eDrive40 M Sport staan van 2 jaar oud en 16k km's ook. Maar dat is 10k boven budget. Misschien moet ik eens heel lief in de ogen van mijn bazin kijken.
Ik rijd nu met Audi, heel content van. Totaal niet meer op de hoogte van de modellen. De E-tron 55 vind ik prachtig, maar dat maken ze blijkbaar niet meer.
Daar is geen bewijs van.Porsche heeft het bij de Russen ook gedaan lol.
Eerste bedrijfswagen hier. Car policy is er niet. Budget gevraagd aan bazin: type ID4. Laatste aangekocht was iets van 41-42k excl.
't Is allemaal nieuw voor mij, dus ik ben wat aan het onderzoeken. Eventuele tips voor wagens binnen dat budget zijn zeker welkom.
...
Ik rijd nu met Audi, heel content van. Totaal niet meer op de hoogte van de modellen. De E-tron 55 vind ik prachtig, maar dat maken ze blijkbaar niet meer.
Voor dat budget, zoals hierboven al gezegd, sowieso bij de Chinezen gaan kijken. Xpeng ook niet vergeten, de G6 Long Range of misschien zelfs de Performance zou mogelijk moeten zijn. Zet daar een ID4 van hetzelfde budget naast, en ge vraagt u af hoe VW zoveel geld durft te vragen voor hun wagens.Eerste bedrijfswagen hier. Car policy is er niet. Budget gevraagd aan bazin: type ID4. Laatste aangekocht was iets van 41-42k excl.
Is er een groot verschil in VAA tussen full electric en hybride?
Een kameraad van mij verkoopt jonge premium 2de handswagen. Zo heeft hij nu een BMW iX3 te koop staan van 2 jaar oud met 14k km op de teller. Komt ook op een 41k excl. Maar: wat doet dat met mijn VAA? Wordt berekend op catalogusprijs maar zakt dan terug met de leeftijd van de wagen, of hoe zit dat?
Laadpaal wordt thuis geïnstalleerd + laadkaart.
Hij heeft een i5 Touring eDrive40 M Sport staan van 2 jaar oud en 16k km's ook. Maar dat is 10k boven budget. Misschien moet ik eens heel lief in de ogen van mijn bazin kijken.
Als ze zeggen dat ze niet meer starten, zal het wel zo zijn eh lolDaar is geen bewijs van.
En waar is het bewijs dat het bewust is gebeurd? Want jij framet het wel zo op de manier dat je het zegt.Als ze zeggen dat ze niet meer starten, zal het wel zo zijn eh lol
Is op het nieuws geweest.
De Chinezen zou ik op dit vlak zeker niet onderschatten.
Copy/Paste
Honderden Porsches in Rusland kunnen sinds eind
november 2025 niet meer starten door een storing in het ingebouwde, satellietgestuurde alarmsysteem (VTS), waardoor de auto's zichzelf blokkeren alsof ze gestolen zijn. Het probleem treft modellen zoals Cayenne, Macan en Panamera, vooral de oudere modellen, en wordt mogelijk veroorzaakt door een bewust uitgeschakeld of falend systeem, mogelijk als gevolg van de sancties. De tijdelijke oplossing is het verwijderen van de alarmeenheid bij de dealer, een proces dat momenteel massaal plaatsvindt.
En dat Porsche het gedaan heeft...En waar is het bewijs dat het bewust is gebeurd? Want jij framet het wel zo op de manier dat je het zegt.