De bedrijfswagen topic

Welk type bedrijfswagen heb jij (besteld)?

• Diesel

Stemmen: 46 13,0%
  • Benzine

Stemmen: 33 9,3%
  • Plug-in hybride (PHEV)

Stemmen: 103 29,0%
  • Elektrisch (EV)

Stemmen: 173 48,7%

• Totaal aantal stemmers
    355
Het exterieur anders ook, ze trekken het wel op flessen met de rijdende kerstverlichting bij Mercedes
Het wordt er bij BMW anders ook niet beter op hoor. Als ik kijk naar hun 'Neue Klasse' shenanigans op de komende iX3, dan gaat het er alleen maar op achteruit.
En ik was al gene fan van wat ze met de iX hadden uitgestoken.

Ik zie het zo al gebeuren dat ze voor de LCI update (facelift) van de bestaande modellen (bv. de 5 reeks) ook meer van die shizzle gaan beginnen steken de komende jaren & dat het er niet op zal verbeteren.

Dunno wat er zo slecht is aan de A6 weliswaar (VS pakweg een i5), want die nog nooit in 't echt gezien.

Goed nieuws voor zij die géén fan zijn van de Mercedeskerstverlichting: Omstreden hoofddesigner van Mercedes-Benz vertrekt
Wel, dunno wat er van aan is, maar naar wat men altijd zegt is hun volledig aparte 'EQ[x]' lijn geen al te groot success geweest eh.
OK, EV's zijn sowieso nog altijd niet de grootste trok, but still.

Onze patron is er weliswaar fan van. Is al aan z'n 2e EQS toe geloof ik (of was het nu 3e, denk 2e).

Goed nieuws voor zij die géén fan zijn van de Mercedeskerstverlichting: Omstreden hoofddesigner van Mercedes-Benz vertrekt
Op zich maakt het niet meer uit, aangezien ze gezegd hadden (en intussen ook in de praktijk) dat ze terug naar de klassiekere designtaal gingen gaan voor hun EV's.

Qua lichtdesign, ze volgen gewoon de rest van de markt. Alle merken zijn bezig met hun identiteit te heruitvinden via de light signatures.
Persoonlijk ben ik er geen fan van, noch bij BMW, nog bij Mercedes. Bij Audi vind ik het dan wel weer beter, als is het wel cringe dat ze zo trots zijn op het feit dat je de individuele ledjes kan instellen.
En bij Mercedes vind ik de GLC wel nog heel goed meevallen, ik had veel erger verwacht. Het enige dat er van mij echt niet bij hoefde is die verlichte grille.

...

Dunno wat er zo slecht is aan de A6 weliswaar (VS pakweg een i5), want die nog nooit in 't echt gezien.

1766086090784.png

Rood verlicht logo waar ze in de Rue D'Aerschot nog jaloers op zouden zijn.

Het lijkt inderdaad wel besmettelijk want naast Mercedes, Audi en BMW doen VW, Skoda, Tesla en ik vergeet allicht nog andere merken vrolijk mee met die kitscherige trend.

Vorige generatie BMWs hadden al een heel subtiele radiatorverlichting wat wel knap was (zie je af en toe op een X5), die contour van de nieren nu is gewoon kitsch. De facelift Q8 etron was ook nog redelijk subtiel.

Ik moet binnenkort een nieuwe bedrijfswagen kiezen, maar zit toch wat te twijfelen. De keuzelijst bestaat uit wagens voornamelijk rond de 60-65K, waarvan de meeste SUVs. Mijn voorkeur gaat eerder uit naar een sportievere wagen gezien ik meestal alleen rijd (geen gezin), en dan is mijn keuze beperkt tot:
  • BMW i4 eDrive40: Momenteel eerste keuze. Echter ontbreekt het basemodel toch redelijk wat opties die ik graag zou willen hebben en er is maar een optiebudget van een kleine 1000 euro.
  • Mercedes CLA250+ Sport Edition: Prachtig, groter rijbereik, maar er kan helaas geen (koers)fiets in de koffer wat nogal een dealbreaker is voor mij. Breakversie niet mogelijk.
  • Polestar 2 dual motor: Op zich de ideale auto, echter redelijk verouderd ondertussen, beperkt rijbereik (lage efficiëntie) en ben nogal wantrouwig tov Chinese productie.
  • Polestar 4 single motor: ook weer lage efficiëntie & Chinees + gigantische auto, lijkt mij moeilijk in de stad.
  • VW ID.7 Pro S: Ook wat te groot voor mij persoonlijk, heb het niet echt nodig.

Iemand input die kan helpen bij mijn keuze?

Ik moet binnenkort een nieuwe bedrijfswagen kiezen, maar zit toch wat te twijfelen. De keuzelijst bestaat uit wagens voornamelijk rond de 60-65K, waarvan de meeste SUVs. Mijn voorkeur gaat eerder uit naar een sportievere wagen gezien ik meestal alleen rijd (geen gezin), en dan is mijn keuze beperkt tot:
  • BMW i4 eDrive40: Momenteel eerste keuze. Echter ontbreekt het basemodel toch redelijk wat opties die ik graag zou willen hebben en er is maar een optiebudget van een kleine 1000 euro.
  • Mercedes CLA250+ Sport Edition: Prachtig, groter rijbereik, maar er kan helaas geen (koers)fiets in de koffer wat nogal een dealbreaker is voor mij. Breakversie niet mogelijk.
  • Polestar 2 dual motor: Op zich de ideale auto, echter redelijk verouderd ondertussen, beperkt rijbereik (lage efficiëntie) en ben nogal wantrouwig tov Chinese productie.
  • Polestar 4 single motor: ook weer lage efficiëntie & Chinees + gigantische auto, lijkt mij moeilijk in de stad.
  • VW ID.7 Pro S: Ook wat te groot voor mij persoonlijk, heb het niet echt nodig.

Iemand input die kan helpen bij mijn keuze?
Stoelen plat en wielen er uit?
Dat zal in de I4 toch ook moeten?

In de CLA past geen fiets gezien het een sedan is en de achterruit niet mee openklapt:

mercedes-cla-250-boot.jpg

De i4 is een coupé waar je dat probleem niet hebt, zetels moeten uiteraard plat.

En enkel het kader van de fiets zou je niet door de opening krijgen? Met een beetje pivot moet dat toch lukken, wielen uiteraard apart.

In dieMercedes krijg je toch gemakkelijk een fiets in als je hem plat legt met het voorwiel eruit ???
Of het moet een fatbike zijn …dan lijkten mij wel moeilijker om datte doen

Ik lees online dat het indd toch zou passen met een koersfiets, weliswaar met weinig overschot. Dus kan hem toch nog overwegen
Ik heb de nieuwe CLA, heb er een trekhaak bij genomen voor de fietsendrager. Ik ga mijn koersfiets er echt niet proberen in te steken.
Was vorige week een nieuwe monitor gaan kopen, wel een ultrawide dus iets langere doos, maar die paste er ook maar heel nipt in!

mijn eerste reactie is toch ook, "trekhaak en fietsenrek". Fietsen in een koffer plooien is toch echt het laatste wat ik nog wil doen. (En ik heb dan nog een suv waar ik er waarschijnlijk twee in kwijt geraak)

mijn eerste reactie is toch ook, "trekhaak en fietsenrek". Fietsen in een koffer plooien is toch echt het laatste wat ik nog wil doen. (En ik heb dan nog een suv waar ik er waarschijnlijk twee in kwijt geraak)
Hohja, ik zet de mijne tegenwoordig op het dak maar in de herfst of lente zag ik mijn fietsen toch liever proper op de achterbank liggen.

En wat als je met twee of drie bent? Of bagage bij hebt? Of wat na de rit als de fiets goed smerig is?
Bij mij is trekhaak en fietsenrek toch ook een must. De trekhaak is bij mij altijd optie numero uno, en als dat al niet past in het budget zit ik een categorie te hoog te shoppen :tongue:

De eerste jaren gestart met fiets in de auto (koffer plat), nu al altijd fietsendrager op trekhaak. Ik ga nooit meer terug naar fiets in de wagen, trekhaak is superieur.

Is trekhaak niet een hele hassle? Je koffer heb je altijd bij. Een trekhaakdrager niet en die blokkeert dan nog eens je koffer, tenzij je zo'n megaduur kantelding hebt?
Idem voor een dakdrager, die fiets op het dak krijgen lijkt me ook een heel werkje?

Is trekhaak niet een hele hassle? Je koffer heb je altijd bij. Een trekhaakdrager niet en die blokkeert dan nog eens je koffer, tenzij je zo'n megaduur kantelding hebt?
Idem voor een dakdrager, die fiets op het dak krijgen lijkt me ook een heel werkje?
Weet je wat uw koffer ook blokkeert? Een fiets er in :p

Terug
Bovenaan