In myAudi staat onder speciale uitrusting > infotainment:
- Audi Connect navigation & infotainment Plus
- Audi Smartphone Interface
- MMI Navigation Plus met MMI Touch
- Audi virtual cockpit Plus
Voor mij is dat effectief elke dag handiger. Ik heb 6 maanden met een A6 Berline gereden als aanloopwagen en hoewel dat een hele goeie wagen is heb ik toch wel wat keren gevloekt op de onpraktische koffer/manier van laden (bv. maandelijkse Collect&Go, ...), met de honden naar de losloopweide, weekendje Ardennen, ...).
Goh, ruimere wagen pakken als je kan is afhankelijk van persoon tot persoon. Voor sommigen moet een wagen gewoon ruim zijn, voor sommigen een combinatie van praktisch en mooi, ...
Ik kon ook een Passat nemen (die is veel ruimer dan de A4), maar dat is echt mijn ding niet.
Generalisaties als 'als je groter kan, dan doe je dat toch' is toch even slecht dan 'waarom zou je per sé die ruimte van doen hebben & verplicht break kopen'?
Beide gaan uit van dezelfde foute assumptie, nl. dat iedereen een wagen kiest o.b.v. dezelfde parameters, hetzelfde viewpoint om het zo te stellen.
Anekdotisch gesproken, ik zelf zou al helemaal niet kiezen voor de break. Heb ook letterlijk niet gekozen voor de break, en met de x30e heb ik zelfs een beperktere koffer (in een berline).
Ik heb 99% v/d tijd die ruimte ook niet nodig, dus omgekeerd gezegd zit die 99% v/d tijd in mijne weg (want ik zie een break veel minder graag dan een berline bv.).
Ik KON gerust een wagen kiezen met MEER ruimte. Maar wou gewoonweg liefst geen break, noch SUV, noch hatch.
Even anekdotisch is dan iemand die vind dat die voordeel heeft aan die extra ruimte wegens X, Y & Z (al is dat gewoon wat extra gemak in meer situaties). Of dat nu een buggy is of een surfplank (een van m'n collega's wou een Tiguan AllSpace omdat z'n surfplank er in zou kunnen).
Al is het wel een feit dat velen hun redenering zwaar laten beïnvloeden door situaties die mss 1 keer per jaar of 1 keer per 5 jaar voor komen (niet enkel ruimte e.d., ook in het EV verhaal hoor je veel 'ja, maar als ik 1 keer per jaar naar Spanje wil & niet wil vliegen & ...).
Sommige van die argumenten hebben (zoals ik het zie) reden, sommige (naar mijn viewpoint) wat minder.
Maar bottom line ... ieder kiest voor hun redenen een wagen & iedereen kiest wat em wil, doet met z'n centen wat die wil eh.
Het argument 'als ik verhuisde had ik die ruimte zeker kunnen bezigen' ... jah ... da's 1 keer gebeurd & dan heb ik voor een camionette gezorgd. Daar m'n wagen keuze op baseren zou ik dan weer nooit doen, maar ik heb dat effectief al als keuze argument weten passeren.
P.S.
Als we dan even terug gaan in de tijd kan ik bevestigen dat m'n ouders ook nooit een break hebben gehad & die ook met de wagen naar Spanje trokken met 2 klein mannen op de achterbank. Mijne pa moest ook van genen break weten.