De bedrijfswagen topic

Welk type bedrijfswagen heb jij (besteld)?

• Diesel

Stemmen: 46 13,0%
  • Benzine

Stemmen: 33 9,3%
  • Plug-in hybride (PHEV)

Stemmen: 103 29,0%
  • Elektrisch (EV)

Stemmen: 173 48,7%

• Totaal aantal stemmers
    355
Ik heb een klein ongeluk gehad met de firmawagen, er zijn wat krassen en deukjes. Er is blijkbaar een stuk franchise dat ik zelf moet betalen.
Iemand enig idee of dit met bruto of netto loon wordt afgehouden van je loon?
Normaal netto

Had je tegenpartij? Want heb hier nog aan te geven schade door onbekenden aangebracht :oi22:

Normaal netto

Had je tegenpartij? Want heb hier nog aan te geven schade door onbekenden aangebracht :oi22:
Ach, het is een lang verhaal. Betonblokken op de rijbaan, politie weigerde vaststelling te doen want ze hadden het zogezegd te druk. Zonder die vaststelling wil de verzekering het niet in proces trekken tegen wegen en verkeer, ...

Een echte bananenrepubliek

Ach, het is een lang verhaal. Betonblokken op de rijbaan, politie weigerde vaststelling te doen want ze hadden het zogezegd te druk. Zonder die vaststelling wil de verzekering het niet in proces trekken tegen wegen en verkeer, ...

ik zou verdwijnen als ik jou was.

ik zou verdwijnen als ik jou was.
Schadeformulier ingevuld
Tegenpartij: Houdini, kon helaas niet ondertekenen want was al verdwenen

Schadeformulier ingevuld
Tegenpartij: Houdini, kon helaas niet ondertekenen want was al verdwenen

Hij stond voor blok..

Voor de mensen die een plugin hybride op het oog hadden, enkel voor zelfstandigen blijft die verlengd na kritiek van de Europese Commissie:

Ayvens met hun nummerplaathouders in appelblauwzeegroen, wie the F heeft dat bedacht? Dat vloekt toch letterlijk met elke koetswerkkleur? Heb maar al een andere besteld.

Vandaar dat ik aan het kijken ben naar de VW Multivan, wat er heel flexibel uit ziet. En mogelijk ook de ID Buzz als de fiscaliteit van hybride wat minder uitvalt als verwacht.
De huidige generatie Multivan is voor een zelfstandige niet zo interessant denk ik. Tenzij als natuurlijk persoon de hybride misschien nog, maar ik stel me toch vragen bij die krachtbron om daar 7 personen mee te vervoeren als de batterij plat is.

Ik zou sowieso aanraden om enkele modellen te gaan testrijden. Zelf heb ik een ID Buzz LWB in bestelling staan, dus laat maar weten als je daar vragen over hebt. Ze geven ook redelijk wat korting omdat de vraag lager ligt dan verwacht. Fiscaal klopt het plaatje dan wel.

De huidige generatie Multivan is voor een zelfstandige niet zo interessant denk ik. Tenzij als natuurlijk persoon de hybride misschien nog, maar ik stel me toch vragen bij die krachtbron om daar 7 personen mee te vervoeren als de batterij plat is.

Ik zou sowieso aanraden om enkele modellen te gaan testrijden. Zelf heb ik een ID Buzz LWB in bestelling staan, dus laat maar weten als je daar vragen over hebt. Ze geven ook redelijk wat korting omdat de vraag lager ligt dan verwacht. Fiscaal klopt het plaatje dan wel.
Kan je aangeven van welke grootorde de korting was?

Iets meer dan 14% op de catalogusprijs. Ze hadden mij wel gezegd dat de betere kortingsperiode afliep eind juni. Als ik nu in de configurator ga kijken, zie ik dat de zomerkorting € 500 (ex BTW) minder is. Men had dus niet gelogen en mogelijk zal het vanaf september terug interessanter worden.

Ik heb trouwens nog € 850 (ex BTW) extra korting laten liggen omdat ik liever een garantieverlenging heb van 2 naar 5 jaar.

Laatst bewerkt:
Voor de mensen die een plugin hybride op het oog hadden, enkel voor zelfstandigen blijft die verlengd na kritiek van de Europese Commissie:

Let op: "zelfstandigen-eenmanszaken". Dwaas dat hier weer zo een term wordt gebruikt die verwarrend werkt, want "zelfstandigen-eenmanszaken" is geen juridische vorm. Dus voor de duidelijkheid: het draait enkel om eenmanszaken. Dat betekent dus natuurlijke personen met BTW-nummer die belast worden via de personenbelsting.

De zelfstandigen die een vennootschap hebben vallen er dus helemaal uit.

Bestaat er ergens een tabel waar je de 'grosso modo' TCO3 uit kan vissen.
Ik wacht hier nu al enkele maanden op. (Mijn werkgever heeft de vraag neergelegd bij de leasing maatschappij maar daar blijft het vooralnog stil)

Bestaat er ergens een tabel waar je de 'grosso modo' TCO3 uit kan vissen.
Ik wacht hier nu al enkele maanden op. (Mijn werkgever heeft de vraag neergelegd bij de leasing maatschappij maar daar blijft het vooralnog stil)
Erg dat het lease maatschappij afhankelijk is. Zit met 3 modellen bezig aankoop tussen 60k en 95k past in budget.
Bvb volvo ex 90 met korting was 80k incl btw en dan zei lease co 3,5k eigen opleg en niet voor de wagen van 90k…

Erg dat het lease maatschappij afhankelijk is. Zit met 3 modellen bezig aankoop tussen 60k en 95k past in budget.
Bvb volvo ex 90 met korting was 80k incl btw en dan zei lease co 3,5k eigen opleg en niet voor de wagen van 90k…
Aanschafwaarde is maar 1 van de vele factoren die de prijs bepalen.

Da's niet lease maatschappij afhankelijk, da's gewoon hoe leasing loopt. Is al jaar & dag zo.
Net zoals sommige opties toevoegen de leasing prijs in feite doen dalen (AC bv. toen dat nog min/meer een optie was) of onevenredig doen stijgen t.o.v. de meerprijs in aankoopprijs.
En andere opties ontraden zullen worden (pakweg uwen otto in 't appelblauwzeegroen bestellen zal wss duurder uitvallen dan eentje in 't zwart, ondanks identieke prijs v/d lak).

Zo kan een populair model zoals een BMW 3 reeks in lease goedkoper zijn dan pakweg een overeenkomstige Mazda.
Ondanks dat die Mazda evt. 10K minder zou kosten in aanschaf.

NOTE: Uiteraard kan je ietwat afwijkende pricing vinden bij verschillende lease firma's als je offertes opvraagt bij verschillende firma's voor exact dezelfde wagen. 't Blijft nen business & men blijft winst willen maken eh. Dus den enen zijn marge is den anderen z'n marge niet.
Alsook kan een firma een betere deal hebben bij de ene dan bij de andere, etc.

Als leasemanager: kleur speelt geen rol meer qua leaseprijs. Opties die leaseprijs laten dalen is een fabeltje. Niet-evenredig stijgen klopt wel, maar dat zijn een heel beperkt aantal opties. Bvb. lederen interieur altijd nemen, dat verhoogt leaseprijs maar minimaal.

Leasefirma's hebben hun voorkeurmerken, en die veranderen periodiek. Bvb. BMW's zijn pak voordeliger te leasen bij KBC momenteel. Renault's zijn dan weer goedkoop bij Ayvens,...

Is de tijd dat je aan een snellader staat betaald door de werkgever?
Ik heb geen laadpaal thuis, maar wat als alle laadpalen in de buurt bezet zijn en ik halverwege de volgende dag zonder batterij dreig te vallen?

Waarom vraag je het niet aan jouwe werkgever ?
Ken personen waarbij het niet uitmaakt en bij anderen tellen ze deze als pauze (dus onbetaald ) .

Is de tijd dat je aan een snellader staat betaald door de werkgever?
Ik heb geen laadpaal thuis, maar wat als alle laadpalen in de buurt bezet zijn en ik halverwege de volgende dag zonder batterij dreig te vallen?
Is dat nu aan de pomp dan het geval?

Warmtepomp lijkt ook zo een optie die minimaal invloed heeft op leasebedrag.
Mag ook kiezen maar twijfel om weer categorie hoger te nemen. Een mens moet toch iets met zijn geld doen :unsure:

Waarom vraag je het niet aan jouwe werkgever ?
Ken personen waarbij het niet uitmaakt en bij anderen tellen ze deze als pauze (dus onbetaald ) .

Eerste ev in een bedrijf dat nergens een antwoord op heeft...

Is dat nu aan de pomp dan het geval?

Warmtepomp lijkt ook zo een optie die minimaal invloed heeft op leasebedrag.
Mag ook kiezen maar twijfel om weer categorie hoger te nemen. Een mens moet toch iets met zijn geld doen :unsure:
Als ik tussen 2 klanten moet tanken vroeger werd dit gewoon als reistijd bekeken en dus betaald.
Maar dat duurde 5 minuten, laden duurt een half uur

Terug
Bovenaan