De bedrijfswagen topic

Welk type bedrijfswagen heb jij (besteld)?

• Diesel

Stemmen: 46 13,0%
  • Benzine

Stemmen: 33 9,3%
  • Plug-in hybride (PHEV)

Stemmen: 103 29,0%
  • Elektrisch (EV)

Stemmen: 173 48,7%

• Totaal aantal stemmers
    355
Huh? Travel Assist behoudt de positie binnen rijbaan die jij wil. Als je wat meer links op de rijstrook wil rijden dan moet je de wagen even naar links forceren en Travel Assist houdt deze positie aan.
Zou dat komen omdat VW een Duits merk is en daar de reddungstrasse van toepassing is? Zoiets zou in België ook praktisch zijn met dat we hier ook een reddingsrijstrook moeten voorzien in de file.

Tesla doet dit jammer genoeg niet. Enkel bij vrachtwagens gaat die heel ostentatief naar de linkerkant van je rijvak, wat voor mij dan weer totaal niet nodig is.

Zou dat komen omdat VW een Duits merk is en daar de reddungstrasse van toepassing is? Zoiets zou in België ook praktisch zijn met dat we hier ook een reddingsrijstrook moeten voorzien in de file.

Tesla doet dit jammer genoeg niet. Enkel bij vrachtwagens gaat die heel ostentatief naar de linkerkant van je rijvak, wat voor mij dan weer totaal niet nodig is.
Ik denk dat sommige merken automatisch bij file links/rechts op de rijstrook beginnen rijden. Bij de ID7 en bij uitbreiding Travel Assist is er alvast niet zo’n dergelijke automatische functie. Daarentegen kan je wel altijd ongeacht de snelheid als bestuurder kiezen waar de wagen binnen de rijstrook moet rijden waar je dat bij andere systemen niet kan en altijd naar het midden geduwd wordt.

Zelfs mijn fossiele iX3 heeft dat. Van zodra ik in het midden- of linkervak sta en ACC aanzit in de file, maakt hij een reddingsstrook door respectievelijk meer naar rechts of naar links te gaan.

Dat is echt hemels

het gunstregime voor plug-in zou toch niet doorgaan. Mag niet van Europa
Hah. Veel mensen en garagisten gaan hier zo bedrogen uitkomen. Ik heb gehoord van mensen die een hybride besteld hebben met de voorwaarde van die wetgeving, dus als die er niet doorkomt mogen ze de bestelling annuleren.

Ik ben blij dat ik gewacht heb.

Hah. Veel mensen en garagisten gaan hier zo bedrogen uitkomen. Ik heb gehoord van mensen die een hybride besteld hebben met de voorwaarde van die wetgeving, dus als die er niet doorkomt mogen ze de bestelling annuleren.

Ik ben blij dat ik gewacht heb.
Dat is dan ook gewoon dom van die dealer.
Waarom ingaan op een voorwaarde waarop ze nul invloed hebben.

Dat is dan ook gewoon dom van die dealer.
Waarom ingaan op een voorwaarde waarop ze nul invloed hebben.
Da vinne'k der toch ook van. Een bestelling van een wagen (ofte de aankoopverplichting) afhankelijk laten maken van het al dan niet stemmen van een of andere tekst i/d wetstraat is nu wel eens 't stoemste dat ge kunt doen.

Gij, als dealer, moet die wagen sowieso bestellen bij de producent. Dus als ge niet meer kunt annuleren zit ge er wel mee.
Tenzij natuurlijk dat de afspraak is dat de bestelling v/d dealer pas geplaatst wordt indien de wet gestemd is. Maar dan nog zit je met de vervaldatum van uw offerte gejost.

Hoi iedereen,

Ik ben wat aan het rondkijken om een nieuwe wagen te leasen als zelfstandige.

ik heb altijd wat sportievere auto’s gehad maar heb eigenlijk interesse om een keer iets heel multifunctioneel aan te schaffen. Waar ik ook heel wat in kwijt kan om te vervoeren.

Vandaar dat ik aan het kijken ben naar de VW Multivan, wat er heel flexibel uit ziet. En mogelijk ook de ID Buzz als de fiscaliteit van hybride wat minder uitvalt als verwacht.

Maar als ik rondkijk zie ik ook wel wat “gewone” SUVs met een serieuze laadruimte, zoals de Peugeot 5008 en de BYD Tang (2022). Die zie ik zo op Lizy staan voor deftige leasing prijzen.

Ik neem regelmatig ook heel wat volk mee dus een 7-zit is wel een vereiste.

Iemand nog wat goeie tips? Of wat input over deze modellen?

Budget 5008 tov X7 is vrij groot, geef een bedrag en er kunnen gerichter tips gegeven worden.
Goh, aangezien elke Euro aan de wagen niet in mijn zak gaat wil ik liefst kosten efficiënt nadenken. Echt mega luxe hoeft het gewoon niet te zijn. Maar als de wagen meer functionaliteit te bieden heeft (zoals de Multivan) dan heb ik dat er wel voor over.

Wel niets te goedkoop, geen Dacia of zoiets… .

Ziet er op zich interessant uit, maar ook een plug in hybride. En dan vraag ik me welk voordeel ik met deze auto zou hebben tov een Multivan praktisch gezien.

Ik kijk niet naar dit merk omdat het wel wat een slechte reputatie heeft naar betrouwbaarheid?

Heb ze even opgezocht maar lijken wel vrij duur, zeker de EX90
Was er geen 7 zit Tesla y?

Met een 508 en 308 gereden. Die boordcomputer en zijn software is een drama bij Peugeot tenzij iemand hier kan vertellen dat het bij de nieuwe modellen gebeterd is.
Bij de mijne had je merkbare vertraging tussen het scherm aanraken en de effectieve reactie van de boordcomputer.

Heb ze even opgezocht maar lijken wel vrij duur, zeker de EX90
Voor iemand die op zoek is naar zoveel mogelijk auto voor zijn geld (puur kwa volume bedoel ik dan) denk ik niet dat er naast de VW ID.Buzz zo gek veel andere en betere opties zijn dan de Kia EV9. Ok, de EV9 is by no means een goedkope auto maar vergeleken met veel andere wagens in diezelfde prijs range bied hij wel veel meer ruimte.

ID.Buzz VS EV9 komt ook een beetje neer op voorkeur denk ik. ID.Buzz biedt meer ruimte, EV9 is wat mooier afgewerkt.

Ik heb een klein ongeluk gehad met de firmawagen, er zijn wat krassen en deukjes. Er is blijkbaar een stuk franchise dat ik zelf moet betalen.
Iemand enig idee of dit met bruto of netto loon wordt afgehouden van je loon?

Terug
Bovenaan