De bedrijfswagen topic

Welk type bedrijfswagen heb jij (besteld)?

• Diesel

Stemmen: 46 13,0%
  • Benzine

Stemmen: 33 9,3%
  • Plug-in hybride (PHEV)

Stemmen: 103 29,0%
  • Elektrisch (EV)

Stemmen: 173 48,7%

• Totaal aantal stemmers
    355
Die hogere zit is gewoon te verklaren door het batterijpakket dat in de bodem van de wagen zit. Het is dus niet alleen een gevoel, je zit effectief hoger (hangbuikzwijneffect dat je ook duidelijk ziet bij de A6 bijvoorbeeld).
Had ook dat gedacht.

Maar 't probleem is mij niet zo zeer dat ik ietsje hoger v/d baan zit, gewoon dat ik praktisch tegen 't dak zat.
Het 'voelde' gewoon alsof ik in een veel kleinere cabine stapte vergeleken met mijn huidige 5 reeks.
En ik ben dan nog geen 1m90, 'k heb collega's die daar boven uit steken.

't Nadeel van 1 chassis voor alle motorisaties zeker.
Anders zou ik verwachten dat je 't dak gewoon wat hoger maakt zodat je niet met uwe kop tegen 't plafond zit in een luxe cruiser van >90K, in principe gekend om z'n ruime afmetingen.

Maar er stond enkel een i5, geen gewone. Dus dunno of dat een EV only issue zou zijn.
Anyway, slechts kort in gezeten, maar dat was m'n eerste gevoel dus.

Had ook dat gedacht.

Maar 't probleem is mij niet zo zeer dat ik ietsje hoger v/d baan zit, gewoon dat ik praktisch tegen 't dak zat.
Het 'voelde' gewoon alsof ik in een veel kleinere cabine stapte vergeleken met mijn huidige 5 reeks.

Anders zou ik verwachten dat je 't dak gewoon wat hoger maakt zodat je niet met uwe kop tegen 't plafond zit in een luxe cruiser van >90K, in principe gekend om z'n ruime afmetingen.

Maar er stond enkel een i5, geen gewone. Dus dunno of dat een EV only issue zou zijn.
De i5 heeft ook gewoon dezelfde carrosserie als een normale 5 serie. Dus de batterij in de bodem neemt effectief ruimte in het interieur weg, net zoals bij de A6 waarschijnlijk. Bij de ID7 bijvoorbeeld is de carrosserie wat hoger zodat je geen verlies aan binnenruimte hebt.

Had ook dat gedacht.

Vreemd. Ik ben 1.85m en denk dat ik nog vlot 5cm over heb van waar ik zit met panoramisch dak. En die zetel staat niet op het laagste.

Wat is jullie ervaring met het installeren van een laadpaal ? Ik zou binnen de twee jaar sowieso verhuizen en vraag me nu af of ik de rompslomp wil ondergaan van een laadpaal te laten installeren om hem dan terug te verhuizen naar een nieuw huis ...

De i5 heeft ook gewoon dezelfde carrosserie als een normale 5 serie. Dus de batterij in de bodem neemt effectief ruimte in het interieur weg, net zoals bij de A6 waarschijnlijk. Bij de ID7 bijvoorbeeld is de carrosserie wat hoger zodat je geen verlies aan binnenruimte hebt.

De A6 is wel effectief een volledig nieuw platform. Staat op PPE, de oude A6 en opvolger A7 staan op (evoluties van) MLB.

De A6 is wel effectief een volledig nieuw platform. Staat op PPE, de oude A6 en opvolger A7 staan op (evoluties van) MLB.
Klopt! Ik was me gewoon aan het miskijken op de binnenruimte van de A6 dat deze zeker achteraan toch een stuk minder is dan de ID7 maar qua buitenafmetingen (hoogte) blijken deze niet zoveel te verschillen…

Net bericht gehad dat ik mn Enyaq coupe RS einde januari zal hebben, moet enkel nog ingeschreven worden door de leasemaatschappij! Spannend!
Wanneer heb je besteld? M'n wagen staat sinds begin december bij de dealer te wachten op inschrijving door de leasefirma. Ben verdomme ongeduldig en die mannen doen hun werk niet.

Wanneer heb je besteld? M'n wagen staat sinds begin december bij de dealer te wachten op inschrijving door de leasefirma. Ben verdomme ongeduldig en die mannen doen hun werk niet.
Mijn leasewagen was een stockmodel (wou hem zo snel mogelijk hebben), maar die heeft dan uiteindelijk nog dik drie maand staan schimmelen in de garage tegen dat alles in orde was. :help:

Had ik evengoed een nieuwe kunnen bestellen. :wallbash:

Klopt! Ik was me gewoon aan het miskijken op de binnenruimte van de A6 dat deze zeker achteraan toch een stuk minder is dan de ID7 maar qua buitenafmetingen (hoogte) blijken deze niet zoveel te verschillen…
Gisteren bij de Audi garage moeten passeren, de A6 e-tron was daar net binnengekomen in de showroom, wat een auto :drool:.

De Q6 stond er ook, dus ben er nog eens gaan inzitten, ik kan al niet wachten tot maart/april :love:.

Mijn leasewagen was een stockmodel (wou hem zo snel mogelijk hebben), maar die heeft dan uiteindelijk nog dik drie maand staan schimmelen in de garage tegen dat alles in orde was. :help:

Had ik evengoed een nieuwe kunnen bestellen. :wallbash:
Hah. Maf. Ik heb medio september besteld en midden november rolde 'm al af de band. Dat ging héél snel.

Gisteren bij de Audi garage moeten passeren, de A6 e-tron was daar net binnengekomen in de showroom, wat een auto :drool:.

De Q6 stond er ook, dus ben er nog eens gaan inzitten, ik kan al niet wachten tot maart/april :love:.
'k Heb die al eens geconfigureerd & kwam toch een stuk goedkoper uit dan de i5 to be honest.
Moest ik op vandaag moeten bestellen zou 'k toch eens gaan kijken.

Ik mag ondertussen ook mijn nieuwe wagen gaan kiezen (Cat 2 bij Cronos)
Het dilemma zit momenteel tussen de Mercedes EQB en de Tesla Model 3.

Twee totaal verschillende modellen.. De vrouw wilt de meest familie en meest vertrouwde auto, de Mercedes, terwijl ik eerder neig voor de Tesla vanwege het 'fun' gehalte, ondanks dat ik ook graag wat hoger zit en ik bij de Tesla mij mogelijks zal storen aan het feit dat er geen stalks en driver display voor mijn neus is.

Maar de Tesla (standard range rwd) laad sneller op, meer pk, lots of fun tech...
Heb al met beide test rit gedaan, maar we hadden de Tesla toen geen eerlijke kans gegeven omdat we het liefst een BYD wouden hebben, die dan uiteindelijk jammer genoeg niet te kiezen valt :D

Nog mensen die + & - punten kunnen aanhalen voor beide die mij in een richting kunnen duwen? :)

Twee totaal verschillende modellen.. De vrouw wilt de meest familie en meest vertrouwde auto, de Mercedes, terwijl ik eerder neig voor de Tesla vanwege het 'fun' gehalte, ondanks dat ik ook graag wat hoger zit en ik bij de Tesla mij mogelijks zal storen aan het feit dat er geen stalks en driver display voor mijn neus is.

Maar de Tesla (standard range rwd) laad sneller op, meer pk, lots of fun tech...
Heb al met beide test rit gedaan, maar we hadden de Tesla toen geen eerlijke kans gegeven omdat we het liefst een BYD wouden hebben, die dan uiteindelijk jammer genoeg niet te kiezen valt :D

Nog mensen die + & - punten kunnen aanhalen voor beide die mij in een richting kunnen duwen? :)
Ik denk dat ge de meeste punten al ondervonden hebt. Range gaat op de Tesla wel beter zijn. Die rijdt een pak zuiniger dan de EQB.
En door het zuinig rijden laad ge nog sneller als je kijkt naar km/h bijladen.
Als je twijfelt, doe nog eens een testrit bij Tesla. Die zijn daar zeer soepel mee. En ik als het gaat om rijplezier, dan kan ik bevestigen dat de model 3 nog een redelijke fun car is.

Belangrijke vragen die bij de keuze kunnen helpen (ik stond recent voor een gelijkaardig dilemma):
  • Hebben jullie kinderen?
  • Beschikken jullie/je vrouw over een andere wagen die ruim genoeg is om uitzonderlijk als familiewagen gebruikt te worden?
Bij mij ging de keuze tussen de BYD Seal en de Seal U (twee totaal verschillende wagens, in tegenstelling tot wat de naamgeving doet vermoeden), dus qua verschil tussen de modellen zeer vergelijkbaar met jouw situatie (sportief gerichte sedan vs. ruime familie-SUV).

Wij hebben zelf twee kinderen, maar ook twee honden die we 's zomers graag mee op reis nemen en die bijna alle kofferruimte innemen, dus moet er voor de zomervakantie sowieso een dakkoffer op de auto waar de bagage in kan. Aangezien de Seal een sedan is (zoals de Model 3), kunnen de honden hier niet in mee. Als dit onze enige gezinswagen was geweest, hadden we dus sowieso voor de Seal U moeten gaan.

Gelukkig rijdt mijn vrouw met een privéwagen (op benzine) die ruim genoeg is om de kinderen, honden en bagage (met dakkoffer) te kunnen vervoeren. Het enige nadeel hieraan is dat we de brandstofkosten voor deze ritten tijdens de zomervakantie dan volledig zelf moeten betalen, terwijl ik van het werk voor mijn bedrijfswagen een laadpas krijg. Ik vond dit een aanvaarbare opoffering om de rest van het jaar met de auto te rijden die mij veel meer aanspreekt, dus ben ik uitendelijk toch voor de Seal gegaan (mijn vrouw was initieel iets minder enthousiast, maar je kan niet alles hebben, natuurlijk :unsure:).

Niet onbelangrijk, kijken naar de koffer, de tesla model 3 heeft geen zo'n grote koffergat vond ik. ik dacht dat het groter was.
Klopt. Er kan veel in om op reis te gaan, maar een grote doos voor het containerpark niet. Das voor mij het grootste nadeel aan de auto, maar verder fanatastisch prijs/kwaliteit en rijdt sportief. Omdat ik 95% van de tijd alleen in de wagen zit, wou ik geen lompe Model Y nemen.
Moest de koffer zijn zoals die van een Audi A5, zou dat veel handiger zijn en de ideale auto zijn voor mij. Achja, af en toe maar eens beroep doen op mijn schoonvader zijn remorque alst niet past in de koffer.

Terug
Bovenaan