In de laadpaal de link naar de backoffice instellen van de CPO waarbij jij (of je werkgever) een abonnement hebt afgesloten en een model van laadpaal gebruiken dat pasjes kan scannen en ocpp ondersteunt (zowat bijna ieder model).
In theorie heb je gelijk maar bijvoorbeeld bij mijn stugge werkgever weigeren ze om mee te werken. Het is de leasingpaal of niets. Ze geven geen info door, werken gewoon niet mee...
Als je er zelf aan begint, moet je al zelf je paal publiek zetten, wat ik niet zie zitten

Bij ons ging het om 12 parkeerplaatsen. Afstand tot centrale kast, kwam op quasi hetzelfde uit als naar de woningen gaan. Centrale kast zou moeten verzwaard worden, wat resulteerde in 150m graafwerken extra... Het is bijna overal een oplossing op maat vrees ik. Copy paste kan niet.
Het is niet evident om het allemaal te regelen. 70% van de bewoners snapt gewoon niets van elektrische termen en denken dat een stopcontactje voldoende zal zijn.
De Firma stroohm.be assisteert trouwens VMEs en doet een volledige voorstudie. Dan weet je al de 'prijsklasse' waarin je speelt, wat de techniciteiten zijn waaraan je moet voldoen, wat je kan verwachten etc.