De bedrijfswagen topic

Welk type bedrijfswagen heb jij (besteld)?

• Diesel

Stemmen: 46 13,0%
  • Benzine

Stemmen: 33 9,3%
  • Plug-in hybride (PHEV)

Stemmen: 103 29,0%
  • Elektrisch (EV)

Stemmen: 173 48,7%

• Totaal aantal stemmers
    355
Haha had ik nog niet gezien, ik dacht eerst dat je doelde op de kleuren van de auto en de glijbaan. Namelijk dezelfde kleuren als BG
Eeuhm ja, da's natuurlijk volledig intentioneel. :unsure:

Wat is de range ongeveer ?
Ik zou het eens moeten bekijken wanneer ik een lange trip maak op 't gemak, maar dat kan nog wel efkes duren. Toen ik hem afhaalde was hij volledig geladen, en stond er 365 km te gaan. Er stond ook een gemiddelde van 25kWh/100 km in de boordcomputer, en dat kan wel eens gaan kloppen voor langere reizen. Die 365 km kan dus wel eens een redelijk goede indicatie van het werkelijke praktische bereik zijn.

Vandaag melding gekregen dat de levertijd opnieuw vervroegd is.

Dus het was 31/05 => 1/10 => 31/08 en nu uiteindelijk 7/08.

I’ll believe it when I see it. :unsure:

Hier vandaag out of the blue telefoontje dat de Q8 onderweg is naar België 🥳
Vorige melding begin mei was dat het voor eind oktober/begin november zou zijn.

Jammer genoeg, door combinatie sluiting garage en 3 weken vakantie in buitenland, zal ik hem maar kunnen ophalen in de week van 21 augustus.

Soit, nog altijd aan de vroege kant tov wat bij bestelling was aangegeven. En een laatste reisje met de A6 ter afscheid is ook niet mis.

Update voor wie er om geeft.

Volvo heeft de entertainment module van men wagen vervangen. Krijg ik telefoon daarstraks: "we hebben dat vervangen en nu werkt het geluid helemaal niet meer"...

Nu gaan ze de batterij afkoppelen voor de hele nacht met de hoop dat het dan wel werkt morgen.

Toen ik al stilaan beetje geïrriteerd vroeg achter een vervangwagen als het dan nog niet opgelost was: "ja sorry er zijn er geen beschikbaar".

Pfffffff

Update voor wie er om geeft.

Volvo heeft de entertainment module van men wagen vervangen. Krijg ik telefoon daarstraks: "we hebben dat vervangen en nu werkt het geluid helemaal niet meer"...

Nu gaan ze de batterij afkoppelen voor de hele nacht met de hoop dat het dan wel werkt morgen.

Toen ik al stilaan beetje geïrriteerd vroeg achter een vervangwagen als het dan nog niet opgelost was: "ja sorry er zijn er geen beschikbaar".

Pfffffff
Dat is balen. Welke dealer?

Wil geen dealer zwart maken tbh, het is volgens mij ook totaal hun schuld niet en ze weten zelf bij het hoofdkantoor/hoger op ook niet wat er scheelt met de wagen, dus wat zouden dan die mannen van de garage met hun basis middelen dat wel weten (?).

Morgen alvast een nieuwe update! Als hij dan nog niet in orde is dan ga ik toch eisen achter een vervang wagen , dan moeten ze maar voor ene zorgen van waar dan ook.

Wil geen dealer zwart maken tbh, het is volgens mij ook totaal hun schuld niet en ze weten zelf bij het hoofdkantoor/hoger op ook niet wat er scheelt met de wagen, dus wat zouden dan die mannen van de garage met hun basis middelen dat wel weten (?).

Morgen alvast een nieuwe update! Als hij dan nog niet in orde is dan ga ik toch eisen achter een vervang wagen , dan moeten ze maar voor ene zorgen van waar dan ook.

Kunt ge dat niet aan uw werkgever vragen? Of zelfstandig?
In mijn verzekering zit vervangwagen inbegrepen btw.

Puur uit interesse,

Andere mensen hier die een Peugeot 308SW hybride besteld hebben in de loop van 2023 of 2022?
Vraag mij af wat de reële levertermijn is van die wagen, als je hem nu configureert op de site staat er "Beschikbaar Februari 2025".
Ik heb de mijne besteld in november 2022 en kreeg vorige week van de garage te horen dat er nog geen productiedatum bekend is.

Begin mij af te vragen hoe realistisch de kans is dat die levertermijn nog opschuift, dichterbij zou leuk zijn maar lijkt me onwaarschijnlijk, terwijl nog verderaf me doet afvragen of ze die wagen überhaupt zo lang gaan maken, zoals de 508 die ondertussen al een facelift achter de rug heeft...

Bel zelfstandige. Ik ga eens zien in mijn verzekering, maar betwijfel het.
Verzekering is voor accidenten eh. Nog niet geweten van verzekeringen die constructiefouten v/d wagen opvangen.
Verantwoordelijkheid hier valt 100% bij Volvo zelf & zij zullen dan ook een vervangwagen moeten voorzien indien dit aansleept.

Verzekering is voor accidenten eh. Nog niet geweten van verzekeringen die constructiefouten v/d wagen opvangen.
Verantwoordelijkheid hier valt 100% bij Volvo zelf & zij zullen dan ook een vervangwagen moeten voorzien indien dit aansleept.
Klopt, heb terug gehoord van de verzekeringen en die gaf hetzelfde aan.

Heb men auto ondertussen terug gekregen en het zou moeten opgelost zijn. Issue gebeurde meestal na een korte tijd rijden dus zullen zien bij de volgende 'langere' rit.

En het is weer stuk...

Na ongeveer 3km rijden is dit het enige geluid dat uit men wagen komt:

Morgen maar weer terug...man man echt erg.

Laatst bewerkt:
Puur uit interesse,

Andere mensen hier die een Peugeot 308SW hybride besteld hebben in de loop van 2023 of 2022?
Vraag mij af wat de reële levertermijn is van die wagen, als je hem nu configureert op de site staat er "Beschikbaar Februari 2025".
Ik heb de mijne besteld in november 2022 en kreeg vorige week van de garage te horen dat er nog geen productiedatum bekend is.

Begin mij af te vragen hoe realistisch de kans is dat die levertermijn nog opschuift, dichterbij zou leuk zijn maar lijkt me onwaarschijnlijk, terwijl nog verderaf me doet afvragen of ze die wagen überhaupt zo lang gaan maken, zoals de 508 die ondertussen al een facelift achter de rug heeft...
Besteld december 2021, laatst gekende bouwdatum volgende week dus ik ben al een kleine 19 maand aan het wachten. Is natuurlijk geen indicatie voor u want het kan plots veel sneller lopen maar die van mij is al 3234 keer uitgesteld geweest.

Besteld december 2021, laatst gekende bouwdatum volgende week dus ik ben al een kleine 19 maand aan het wachten. Is natuurlijk geen indicatie voor u want het kan plots veel sneller lopen maar die van mij is al 3234 keer uitgesteld geweest.
Idem hier, 308 sw hybride besteld december 2021, volgens huidige info (na al x keer te zijn veranderd) leverdatum 10 augustus. Ik ben benieuwd.

Puur uit interesse,

Vorige week nog iemand gehoord die net eentje besteld heeft en hij sprak van een jaar of anderhalf jaar, 1 van die 2, ik weet niet meer precies wat het was.
Maar die 2025 ligt wel een beetje in lijn daarmee dan.

En? Ze zagen u niet graag komen zeker?
Ik zou echt wel pissed zijn...

Heb deze morgend gebeld, ik mag hem maandag al terug bellen en ik krijg al 3 dagen een vervangwagen. Dan kunnen ze er al 3 dagen mee bezig zijn zeggen ze. Heb ook gezegd dat ik het heb kunnen opnemen via dashcam, dus dat ik dat videoke ook zal geven. Dat zou hun heel hard helpen zeiden ze:

Dit was het resultaat, je hoort de audio echt beginnen hakkelen om dan ineens een hard raar geluid te spuwen. Daarvoor begon hij al een 10 minuten af en toe te sputteren, dus ik wist dat dit ging gebeuren:

En dat laatste geluid komt dan om de zoveel tijd ineens terug , soms meerdere keren na elkaar. Kunt u voorstellen hoe hard dat verschieten is.

ja ik ben redelijk pissed of, maar ze nemen het precies toch wel serieus.

Terug
Bovenaan