De bedrijfswagen topic

Welk type bedrijfswagen heb jij (besteld)?

• Diesel

Stemmen: 46 13,0%
  • Benzine

Stemmen: 33 9,3%
  • Plug-in hybride (PHEV)

Stemmen: 103 29,0%
  • Elektrisch (EV)

Stemmen: 173 48,7%

• Totaal aantal stemmers
    355
Ik ben die twee toevallig tegen elkaar aan't afwegen en om een kleine nuance toe te voegen: de Model 3SR is ongeveer €1500 duurder dan een vrij goed uitgeruste ID.3 die qua opties gelijk staat aan de Tesla. Bij VW is er nog wat korting mogelijk. Maar dan heb je wel een wagen met oa kleinere batterij.

Als je het gaat afwegen tegenover de echte premium merken is het verschil wel enorm en komt niks in de buurt van Tesla qua 'waar voor je geld'. Ik was ook eens gaan horen bij BMW en de goedkoopste elektrische wagen (iX1) kost zonder enige optie meer dan €10K meer dan de Model 3SR. met wat opties erop zit je vlot aan een verschil van €15K. En ook dan heb je een wagen met een kleinere batterij en een hoger verbruik.

Denk dat het gewoon ermee te maken heeft dat voor veel mensen een elektrische auto automatisch als duur beschouwd wordt. Terwijl de Tesla ook een pak goedkoper is dan pakweg een benzine/diesel X3, om bij BMW te blijven.
Ik heb vergeleken met de prijzen op de websites. Ik heb ook offertes opgevraagd bij de lease maatschappij en de Business pro performance ID3 was maar 10euro goedkoper als een witte M3 SR.

Met de ID3 heb ik nog niet gereden, maar de M3 (was wel de performance) heeft me aangenaam verrast. Ok, de afwerking is niet hetzelfde zoals bij BMW/Audi, maar voor mij goed genoeg. Je krijgt vooral veel auto voor uw geld.

Veel mensen beseffen nog niet hoe "betaalbaar" een model 3 relatief gezien kan zijn.
Merk het ook op het werk. Onze profielen die 40-50-60k km/jaar rijden geven ze dan een Corolla/Golf diesel. Budget 25k excl. Ge moet weten, bij ons moeten de auto's opgereden worden..maar werkelijk volledig op. Mijn wagen heeft op dit moment 340k km en wordt nog niet vervangen, omdat er geen grote kosten aan zijn.
Geef ze een Model 3 en op lange termijn komt die een pak goedkoper uit dan een Golf..en uw werknemers zijn content, want ze rijden in een hoger segment.

Veel mensen beseffen nog niet hoe "betaalbaar" een model 3 relatief gezien kan zijn.

Hier kwam ook een consultant aan met een model Y, half de bureau deed alsof die met een Ferrari voor de deur stond. En dan moet je denken dat hier regelmatig mensen met goed uitgeruste x5's, S-klasses en soms meer staan, waar dan niemand iets over zegt.
Klopt, het idee blijft leven dat een Model 3/Y heel duur is, maar ondertussen is dat echt een heel redelijke prijs.

Wij krijgen een budget en vrij om te gaan kiezen bij de leasemaatschappij. Die doet in alle merken. Kom je budget te kort, dan leg je bij. Dat zijn onze spelregels.
Dus alles in orde gebracht voor een Model 3 met mijn manager en finance. Dan moest er enkel nog goedkeuring van de ceo volgen en die zei nee, het is een prestige merk. Mag niet. Daarmee kun je niet bij klanten aankomen :wtf: FWIW: hij rijdt zelf met een Model 3.

En een i4 zou ten alle tijde mijn voorkeur hebben hoor. Die M50 is een zalige bak. Maar een kale i4 zat al op 872euro/maand. Je moet niet gek doen om die over de 1000euro/maand te krijgen.
Lol point made... hij rijdt zelf met een Model 3 en hij wil niet dat zijn voetvolk met dezelfde wagen kan rijden want hoe kan hij dan laten zien dat hij de grootste heeft?

Maar zoals @Hit Hard al aangaf... een Model 3? How maar, kan niet! BMW i4... sure why not? :wtf:

Net Even gekeken voor een Model 3 en Y. De performance is toch nog redelijk stevig, maar eigenlijk best behapbaar. Wat me vooral opviel was dat de Model S Plaid stock nog geen 140K was.

Lol point made... hij rijdt zelf met een Model 3 en hij wil niet dat zijn voetvolk met dezelfde wagen kan rijden want hoe kan hij dan laten zien dat hij de grootste heeft?

Maar zoals @Hit Hard al aangaf... een Model 3? How maar, kan niet! BMW i4... sure why not? :wtf:
Ik weet niet als een i4 mag. Heb het gevraagd en hij kende dat niet.
Bij ons krijg je gewoon een budget en je mag uw goesting doen op papier. Tot als het de ceo passeert…

Na 4 maanden wachten is de opvolger van de e-tron gearriveerd. Het is de e-tron GT geworden.

4 (Large).jpg
5 (Large).jpg
6 (Large).jpg

1 (Large).jpg

Ik heb binnenkort nog ne schone occasie te koop. :fingerguns:

Wat een heuglijke dag vandaag! 1/7/2023 is de definitieve start van het EV-tijdperk in ons land. :D

Door de gewijzigde fiscaliteit zullen in de tweede helft van dit jaar naar schatting 80%* van alle nieuw bestelde bedrijfswagens EV's zijn. Aangezien bedrijfswagens goed zijn voor 62% van alle nieuwe personenwagens in Vlaanderen, en aangezien die typisch om de 4 à 5 jaar worden vervangen, zullen we heel snel de 2e wereldwijde leider qua EV's zijn, na Noorwegen. Hopelijk komen we dan niet te veel in het nieuws met black-outs en problemen wegens ons gefaalde energiebeleid...

(* Schatting van Frank Van Gool, de algemeen directeur van leasingfederatie Renta.)

En een i4 zou ten alle tijde mijn voorkeur hebben hoor. Die M50 is een zalige bak. Maar een kale i4 zat al op 872euro/maand. Je moet niet gek doen om die over de 1000euro/maand te krijgen.
Die BMW I4, is dat operationele lease? Op hoeveel maand en km staat die berekening?

Terug
Bovenaan