De bedrijfswagen topic

Welk type bedrijfswagen heb jij (besteld)?

• Diesel

Stemmen: 46 13,0%
  • Benzine

Stemmen: 33 9,3%
  • Plug-in hybride (PHEV)

Stemmen: 103 29,0%
  • Elektrisch (EV)

Stemmen: 173 48,7%

• Totaal aantal stemmers
    355
Is dat evt. geen optie om voor te stellen aan uw werkgever? Dat maakt het allesinds eenvoudiger voor de komende jaren.
Hoe je het nu moet doen, weet ik eerlijk gezegd niet goed.
Da's nu sowieso te laat eh. Als hij de eenmalige som al heeft betaald aan de leasing dan is er geen spreiding v/d eigen inbreng meer mogelijk.

Alsook is die maandelijkse aanpak eerder een 'gunst' aan de WN, want technisch gezien is de WG nooit 100% zeker van z'n geld.
In 't slechtste geval trapt gij het af na een paar maand & scheep je de WG op met de kost.

Ja, OK. In principe zal er in dat geval een provisie zijn dat je bij vertrek het saldo dan maar ineens moet ophoesten, maar als gij op dat moment niet betaald ... jah ... dan staat die daar eh. Er zullen wel wettelijke wegen zijn om dat geld te bemachtigen, maar dat wordt dan weer een heel gedoe (in 't slechtste geval natuurlijk).

Ik kan mij dus wel ergens inbeelden waarom vele WG's daar niet in willen mee gaan.

Da's nu sowieso te laat eh. Als hij de eenmalige som al heeft betaald aan de leasing dan is er geen spreiding v/d eigen inbreng meer mogelijk.

Alsook is die maandelijkse aanpak eerder een 'gunst' aan de WN, want technisch gezien is de WG nooit 100% zeker van z'n geld.
In 't slechtste geval trapt gij het af na een paar maand & scheep je de WG op met de kost.

Ja, OK. In principe zal er in dat geval een provisie zijn dat je bij vertrek het saldo dan maar ineens moet ophoesten, maar als gij op dat moment niet betaald ... jah ... dan staat die daar eh. Er zullen wel wettelijke wegen zijn om dat geld te bemachtigen, maar dat wordt dan weer een heel gedoe (in 't slechtste geval natuurlijk).

Ik kan mij dus wel ergens inbeelden waarom vele WG's daar niet in willen mee gaan.
Te laat is het niet, mijn auto komt pas volgend jaar dus is pas voor de aangifte in 2025 maar er was ne collega aan het zoeken hoe het ineen zat.

De werkgever gaat dat inderdaad niet regelen bij ons. Ze snappen in Parijs heel het systeem van die dikke firmawagens in België al niet, laat staan dat ze dat nog wat extra gaan faciliteren.

Ging men wagen bij de Volvo garage halen vandaag voor mijn geluid issue. Zoals verwacht een software update gedaan. Ik reed weg en nog geen 100 meter van de garage hetzelfde issue. Ik direct terug rijden (mechanieker wat annoyed zag ik) en nu moeten ze aan hogeraf gaan vragen wat ze mogen doen... ondertussen rij ik met een auto zonder enige vorm van geluid rond of het moest constant haperen.

Nice voor een week oude auto van 80k.:sop:
Al een geluk is het nie uw 80k die erin steekt

Heb de volvo XC60 nu ongeveer een weekje. Rijd super goed en smooth maar hij mag woensdag al naar de garage...

Het soundsystem is het beste dat ik al gehad heb in een wagen, maar het valt gewoon sporadisch weg... zelfs geen geluid van de pinkers meer. Moet dan een reset doen van het systeem en pas de volgende morgend, nadat hij heel de nacht stil heeft gestaan, werkt het weer voor een 30 minuten ofzo en dan valt het weer allemaal weg...

Ben wel zwaar teleurgesteld en pissed off dat zoiets kan gebeuren in zo een wagen. Zijn ook mensen online die het hebben gehad en gewoon een reset hielp bij hun, maar bij mij werkt het alleen als de wagen dus heel de nacht stil heeft gestaan en dan maar voor even wat echt geen doen is.

Lijkt een software bug. Komt er van als je als automaker op een ander bedrijf rekent voor de software te ontwikkelen zeker?
Da heb ik op mijn PFL V60 ook wel af en toe.
Bij mij komt dat meestal doordat Android Auto in de knoei ligt met het native OS door voice commands.
Zo heb ik dan ook soms pinkers zonder geluid, een volume knop die ineens niet meer werkt, etc...
Voor de volume knop dien ik dan even over te schakelen naar de radio en dan terug naar AA, in 90 procent van de gevallen komt dan alles weer tot leven.

Laatst bewerkt:
Heb de volvo XC60 nu ongeveer een weekje. Rijd super goed en smooth maar hij mag woensdag al naar de garage...

Het soundsystem is het beste dat ik al gehad heb in een wagen, maar het valt gewoon sporadisch weg... zelfs geen geluid van de pinkers meer. Moet dan een reset doen van het systeem en pas de volgende morgend, nadat hij heel de nacht stil heeft gestaan, werkt het weer voor een 30 minuten ofzo en dan valt het weer allemaal weg...

Ben wel zwaar teleurgesteld en pissed off dat zoiets kan gebeuren in zo een wagen. Zijn ook mensen online die het hebben gehad en gewoon een reset hielp bij hun, maar bij mij werkt het alleen als de wagen dus heel de nacht stil heeft gestaan en dan maar voor even wat echt geen doen is.

Lijkt een software bug. Komt er van als je als automaker op een ander bedrijf rekent voor de software te ontwikkelen zeker?
Heb ik met mijn vorige XC60 t8 ook een aantal keer voorgehad, maar dat is vanzelf weggegaan na een tijd. Ik ging ervan uit dat er een OTA software update was gebeurd oid. In sommige gevallen kan je het met een korte reset onderweg herstellen, maar vaak moest er inderdaad enige tijd over gaan. Bizar dat het nog niet gefixt is - voor de rest wel heel leuke cruiser :)

Mijn v60 heeft dat ook soms. Dan blijft het geluid van de stereo in "gps-modus" steken (dus iets gedempter en holler van klank), kun je geen volume meer regelen en hoor je niets van meldingen meer (gps, pinkers, parkeersensoren etc.). Heel irritant omdat het mij helemaal niet duidelijk is wanneer het precies gebeurt.

Als we dan toch aan 't klagen zijn over ons infotainment systemen. Er is wel 1 ambetant geval, 1 issue dat er niet was in m'n vorige wagen (oude versie van IDrive).
Ik bezig een USB stick voor audio in de wagen. Ik ben in die zin 'old school' zeker.
Vroeger nooit issues mee gehad, je stapt in de wagen, die 'hervat' waar je gestopt was bij 't verlaten van de wagen.

Dat is nu nog steeds het geval, maar niet altijd. 't Is gelijk precies alsof die nieve versie van IDrive dat per sé in de cloud wil steken of zoiets.
's Ochtends kom ik toe op kantoor, wagen staat buiten. Als ik vertrek, no problem.
's Avonds kom ik toe thuis, wagen staat ondergronds (dus geen internet/4G mogelijkheid). Als ik vertrek 1 of 2d later, regelmatig pakt die dan gewoon iets totaal anders.

Stomme is, 's avonds als ik dan vertrek op kantoor, hervat die dan ineens van op de plaats dat ik eigenlijk 's morgens moest hervatten.

't Is niet elke keer 't geval als ik ondergronds vertrek & als dit het voor komt hervat die dan telkens van op hetzelfde album, wss omdat die dan toch ergens lokaal bijgehouden heeft waar die zat, maar het nooit kan wegschrijven naar BMW servers.

Why the F ze dat überhaupt willen in de cloud steken gaat weliswaar mijn boekje te buiten. 't Is belachelijk.

Als we dan toch aan 't klagen zijn over ons infotainment systemen. Er is wel 1 ambetant geval, 1 issue dat er niet was in m'n vorige wagen (oude versie van IDrive).
Ik bezig een USB stick voor audio in de wagen. Ik ben in die zin 'old school' zeker.
Vroeger nooit issues mee gehad, je stapt in de wagen, die 'hervat' waar je gestopt was bij 't verlaten van de wagen.

Dat is nu nog steeds het geval, maar niet altijd. 't Is gelijk precies alsof die nieve versie van IDrive dat per sé in de cloud wil steken of zoiets.
's Ochtends kom ik toe op kantoor, wagen staat buiten. Als ik vertrek, no problem.
's Avonds kom ik toe thuis, wagen staat ondergronds (dus geen internet/4G mogelijkheid). Als ik vertrek 1 of 2d later, regelmatig pakt die dan gewoon iets totaal anders.

Stomme is, 's avonds als ik dan vertrek op kantoor, hervat die dan ineens van op de plaats dat ik eigenlijk 's morgens moest hervatten.

't Is niet elke keer 't geval als ik ondergronds vertrek & als dit het voor komt hervat die dan telkens van op hetzelfde album, wss omdat die dan toch ergens lokaal bijgehouden heeft waar die zat, maar het nooit kan wegschrijven naar BMW servers.

Why the F ze dat überhaupt willen in de cloud steken gaat weliswaar mijn boekje te buiten. 't Is belachelijk.
Alé jong, een USB-stick. Gij gebruikt ook nog een washandje zeker?

Binnenkort kan ik via het werk een nieuwe lease via leaseplan afsluiten. Budget hiervoor is redelijk beperkt (900 EUR incl. BTW, exclusief tank/laadkaart) en er mag niet meer bovenop gelegd worden door de werknemer. Bovendien moet er voor 30.000 km worden gekocht met periode van 60 maanden.

Via business plan offertes (dus publiekelijk beschikbaar, niet via een myleaseplan account) op de website van leaseplan zie ik dat dit zou betekenen dat de Model 3 net buiten het budget zou vallen (755 euro excl. btw voor model 3 zonder bijkomende opties). Nu lees ik overal dat Tesla geen kortingen geeft (op leaseplan staat ook standaard 0% fleetkorting). Iemand een idee of Leaseplan hiervoor bijkomende kortingen toekent? Er werken ongeveer 120 werknemers in ons bedrijf, waarvan een 40tal met bedrijfswagen. Afdingen bij Tesla is vermoedelijk geen optie…

Na 4 weken eindelijk antwoord van Fleet met een nieuw voorstel om mijn Superb te vervangen in afwachting van de X1 die nog een jaar op zich zou laten wachten: een Peugeot Rifter! :help:

Na 4 weken eindelijk antwoord van Fleet met een nieuw voorstel om mijn Superb te vervangen in afwachting van de X1 die nog een jaar op zich zou laten wachten: een Peugeot Rifter! :help:
Innige deelneming.

Hier bij ons op de parking staan er een vijftigtal nieuwe Corolla Hybrids om een en ander op te vangen. Lijkt me nog wel OK :)

Op het einde van de week staat er een Mercedes E 😉.

Wel geen break
Maar dat is waarschijnlijk een cat C en geen cat D? Dus dat gaat geen optie zijn vrees ik. Je kan alleen een cat C nemen als je akkoord geeft die wagen tot einde lease te houden, dat kan niet want ik heb een andere in bestelling staan.

Ik denk dat ze die Rifter naar voor geschoven hebben omdat ik gezegd heb dat ik geen jaar zonder trekhaak wil zitten en dit zal de eerste wagen met trekhaak geweest zijn vermoed ik.
Enfin, elke keer ik zeg dat het niet goed is duurt het 3-4 weken voor een nieuw voorstel en ondertussen blijf ik gewoon met mijn Superb rijden. Ik wil dat spelletje gerust nog een keer of 12 spelen :tongue:

Innige deelneming.

Hier bij ons op de parking staan er een vijftigtal nieuwe Corolla Hybrids om een en ander op te vangen. Lijkt me nog wel OK :)

Heb er zo eentje als aanloopwagen, weinig op aan te merken eigenlijk. Niet de leukste auto voor lange ritten op autosnelweg maar voor korte ritten en pendelverkeer vlotte wagen.

Terug
Bovenaan