De bedrijfswagen topic

Welk type bedrijfswagen heb jij (besteld)?

• Diesel

Stemmen: 46 13,0%
  • Benzine

Stemmen: 33 9,3%
  • Plug-in hybride (PHEV)

Stemmen: 103 29,0%
  • Elektrisch (EV)

Stemmen: 173 48,7%

• Totaal aantal stemmers
    355
Indien je de geüpdatet (nieuwe) versie van de xc60 hebt, werkt deze helemaal op Android. Ook uw standaard navigatie.
Uw gsm koppel je zelfs draadloos.
Klopt, en dat trekt eigenlijk op weinig. Lees als: net goed genoeg.
Slechtere implementatie van de meeste apps en waarschijnlijk trager systeem dan je gsm.

In principe kunnen ze wel android auto toelaten op android automotive zoals carplay.

Mijnen Android Auto is wireless, dus die werkt via WiFi. Gene kabel nodig.

Maar 't is wél zo dat, m'n vorig model 2 keer een USB-A poort had (eentje in de middentunnel/berging onder armsteun en eentje in de middenconsole/vooraan bij de drankenhouders).

Nu is dit veranderd naar 1 USB-A & 1 USB-C. USB-C in 't bergingsvak onder armsteun.
't Ambetante van dit verhaal? Die USB-C poort is onbruikbaar geworden voor data, dus muziek via USB stick afspelen gaat niet (wat ik in m'n vorige wagen altijd deed). Die USB-C poort is blijkbaar enkel voor te laden.

Dus 't is altijd mogelijk dat er sommige poorten in de wagen niet kunnen gebruikt worden voor Android Auto als het dan toch via de kabel moet. :whistle:
Ik bezig het weliswaar nog altijd niet. 't Is geconfigureerd & soms wel/soms niet springt de wagen er automatisch naartoe bij 't instappen v/d wagen, dus moet het regelmatig weer weg 'klikken'.

NOTE:
Die wireless versie is op zich ook wel 'n ramp me momenten hoor. Zeker als ge da ding in feite niet bezigt.
Zodra ge instapt in de wagen ben je zo eigenlijk uw internet kwijt.

GSM schakelt over op WiFi & bijna altijd zit je dan zonder 4G/Internet op het toestel zelf. Dus als je nog iets wilt opzoeken op de GSM na 't instappen is't meestal kin kloppen of die WiFi 2 keer uitschakelen (eerste keer wil die 't meestal niet aanvaarden).
Dan is die niet meer aan de wagen gekoppeld & heb je weer 4G.

Slechtere implementatie van de meeste apps en waarschijnlijk trager systeem dan je gsm.

In principe kunnen ze wel android auto toelaten op android automotive zoals carplay.
Goh, ik gebruik voornamelijk voicecommands voor navigatie, spotify, bellen en zelfs berichten te antwoorden, werkt wel vrij degelijk. Heel af en toe een kleine missing.

Werkt zelfs beter dan in mijn v60 'oude systeem'

Urgh, rebranded sensatec. The horror. :eek2:
Nooit veel goeds over gelezen & toch wat schrijnende slijtage gezien van die dingen op onaanvaardbare termijnen.

Als ze nu enkel dit leveren, tot op 't stuur toe ... sjeesh.
Mss goede evolutie voor de groene, maar qua kwaliteit van die wagen? I doubt it.
Na een dikke 4 jaar sensatec is er op mijn zetels 0,0 te zien van slijtage.
Enkel op het stuur is dat wat zichtbaar.
(model G20)

"Horror" is wel serieus overdreven.

In het vorige model (F30) had ik echt leer, maar een collega van mij had daar sensatec en ook daar was niets abnormaals vast te stellen tegen einde van de leaseperiode.

Laatst bewerkt:

Ja dat is het dus ook volgens de garage. Vond de android auto app beter dan het android automotive gedoe dat de Volvo heeft. Zoals bij spotify scrolled die zelfs niet naar het einde van mijn playlist maar blijft die gwn in het midden ergens hangen...

Ja dat is het dus ook volgens de garage. Vond de android auto app beter dan het android automotive gedoe dat de Volvo heeft. Zoals bij spotify scrolled die zelfs niet naar het einde van mijn playlist maar blijft die gwn in het midden ergens hangen...
Ik vermoed ergens wel dat ze nog android auto gaan implementeren in automotive.
Carplay is er ook nog achteraf bijgekomen.

Stel ook dat je data abbo van Volvo vervalt (3 jaar denk ik?), ga je waarschijnlijk een abbo moeten afsluiten om van spotify te genieten. Met android auto heb je die zever niet.

Maar de Spotify app zal nog wel beteren (hoop ik). Laatste 8 maanden is er spijtig genoeg 0,0 aan veranderd dus ik hoop dat ze met een grote rework bezig zijn.

Ik vermoed ergens wel dat ze nog android auto gaan implementeren in automotive.
Carplay is er ook nog achteraf bijgekomen.

Stel ook dat je data abbo van Volvo vervalt (3 jaar denk ik?), ga je waarschijnlijk een abbo moeten afsluiten om van spotify te genieten. Met android auto heb je die zever niet.

Maar de Spotify app zal nog wel beteren (hoop ik). Laatste 8 maanden is er spijtig genoeg 0,0 aan veranderd dus ik hoop dat ze met een grote rework bezig zijn.

Ja het is een 4 jarige abonnement. Spijtig genoeg kon hij deze morgen al niet connecteren :crazy:. Ben heel content van de look van de wagen en hoe hij rijd, maar het hele media gebeuren in de wagen is toch wel een paar stappen tov mijn vorige wagen(s). Gewoon het feit dat je op je dashboard niks anders kan zetten dan google maps (of zwart) stoort mij wel hard.

Heb je toevallig ook enig idee hoeveel data ik kan vebruiken met dat volvo data abonnement?

Leuke bug in GPS van Audi:
  • Op de kaart moet je rechts afslaan VS de zwoele stem die doodleuk zegt: Sla links af
Even geïnformeerd en een update zou 184 € kosten, ik zal wel op de kaart letten waar ik moet afslaan.

Maar terug de rode draad: IT maakt een fout - consument kan betalen om het op te lossen, zalig.

Mijnen Android Auto is wireless, dus die werkt via WiFi. Gene kabel nodig.

Maar 't is wél zo dat, m'n vorig model 2 keer een USB-A poort had (eentje in de middentunnel/berging onder armsteun en eentje in de middenconsole/vooraan bij de drankenhouders).

Nu is dit veranderd naar 1 USB-A & 1 USB-C. USB-C in 't bergingsvak onder armsteun.
't Ambetante van dit verhaal? Die USB-C poort is onbruikbaar geworden voor data, dus muziek via USB stick afspelen gaat niet (wat ik in m'n vorige wagen altijd deed). Die USB-C poort is blijkbaar enkel voor te laden.

Dus 't is altijd mogelijk dat er sommige poorten in de wagen niet kunnen gebruikt worden voor Android Auto als het dan toch via de kabel moet. :whistle:
Ik bezig het weliswaar nog altijd niet. 't Is geconfigureerd & soms wel/soms niet springt de wagen er automatisch naartoe bij 't instappen v/d wagen, dus moet het regelmatig weer weg 'klikken'.

NOTE:
Die wireless versie is op zich ook wel 'n ramp me momenten hoor. Zeker als ge da ding in feite niet bezigt.
Zodra ge instapt in de wagen ben je zo eigenlijk uw internet kwijt.

GSM schakelt over op WiFi & bijna altijd zit je dan zonder 4G/Internet op het toestel zelf. Dus als je nog iets wilt opzoeken op de GSM na 't instappen is't meestal kin kloppen of die WiFi 2 keer uitschakelen (eerste keer wil die 't meestal niet aanvaarden).
Dan is die niet meer aan de wagen gekoppeld & heb je weer 4G.
Maar hoe haalt de gsm dan informatie op om navigatie en meldingen te tonen? Er moet toch terug 4G verbinding komen nadat je gsm gekoppeld is aan de wagen (anders heb je een offline systeem)?

Wagen binnenbrengen voor herstelling onder garantie.

Ga er geen punt van maken, er zijn 3 updates gedaan op 3 jaar en telkens is er wel iets met de navigatie - dit is nog leefbaar. Eerlijk is eerlijk: buiten wat IT zaken geen mechanische problemen met de wagen tot op heden. Als er ooit een volgende komt toch eens vragen of er deze keer wel een optie kan genomen worden om gewoon Waze te kunnen gebruiken.

Ja het is een 4 jarige abonnement. Spijtig genoeg kon hij deze morgen al niet connecteren :crazy:. Ben heel content van de look van de wagen en hoe hij rijd, maar het hele media gebeuren in de wagen is toch wel een paar stappen tov mijn vorige wagen(s). Gewoon het feit dat je op je dashboard niks anders kan zetten dan google maps (of zwart) stoort mij wel hard.

Heb je toevallig ook enig idee hoeveel data ik kan vebruiken met dat volvo data abonnement?
Carplay projecteert nu ook op de dash sinds de laatste update (toch bij de Polestar en elec XC40). Dus er is wel hoop dat het nog gaat verbeteren.
'Probleem' is wel dat ons systeem op zijn laatste benen loopt. CPU begint oud te worden en de nieuwe modellen krijgen een volledig nieuw infotainment.

Geen idee hoeveel data je krijgt. Maar met wat muziek en navigatie/app updates ben ik nog niet tegen een limiet gelopen.

De Audi Q4 e-tron zal vandaag helaas niet geleverd kunnen worden.

Bij het klaarzetten van uw wagen, hebben mijn collega’s van de werkplaats opgemerkt dat de wagen een technische storing geeft.

Van zodra zij meer weten/dit probleem hebben kunnen oplossen, kunnen wij een nieuwe afspraak inboeken.

:angry: anderhalf jaar op gewacht en nu op de leverdag deze mail krijgen. Plezant ze.

De Audi Q4 e-tron zal vandaag helaas niet geleverd kunnen worden.

Bij het klaarzetten van uw wagen, hebben mijn collega’s van de werkplaats opgemerkt dat de wagen een technische storing geeft.

Van zodra zij meer weten/dit probleem hebben kunnen oplossen, kunnen wij een nieuwe afspraak inboeken.

:angry: anderhalf jaar op gewacht en nu op de leverdag deze mail krijgen. Plezant ze.
car-kick.gif

Hopelijk is het een software issue die snel is gefixt.

Maar hoe haalt de gsm dan informatie op om navigatie en meldingen te tonen? Er moet toch terug 4G verbinding komen nadat je gsm gekoppeld is aan de wagen (anders heb je een offline systeem)?
De wagen zelf heeft duidelijk wel 4G, want Google maps marcheert, alsook die HLN text & audio feeds die em er per default op zet, etc.
Probeer gewoon zelf genen browser open te gooien op die GSM, want praktisch altijd al krijg ik dan de 'no connection' errors.
Al meermaals tegen gelopen.

Die GSM zal wss denken dat em op WiFi zit, mor die WiFi is eigenlijk geen data verbinding.
Technisch gezien heeft de wagen zelf ook een SIM kaart zitten, dus die kan technisch gezien op 't internet connecteren, maar denk niet dat het Android systeem daar weet van heeft.

De wagen zelf heeft duidelijk wel 4G, want Google maps marcheert, alsook die HLN text & audio feeds die em er per default op zet, etc.
Probeer gewoon zelf genen browser open te gooien op die GSM, want praktisch altijd al krijg ik dan de 'no connection' errors.
Al meermaals tegen gelopen.

Die GSM zal wss denken dat em op WiFi zit, mor die WiFi is eigenlijk geen data verbinding.
Technisch gezien heeft de wagen zelf ook een SIM kaart zitten, dus die kan technisch gezien op 't internet connecteren, maar denk niet dat het Android systeem daar weet van heeft.
Ik weet niet of dit de correcte werking is, dan kan je niets doen met je gsm buiten gps'en eenmaal hij verbonden is met de wagen?
Daar moet (hoop ik toch) beter over nagedacht zijn toch.

Ik weet niet of dit de correcte werking is, dan kan je niets doen met je gsm buiten gps'en eenmaal hij verbonden is met de wagen?
Daar moet (hoop ik toch) beter over nagedacht zijn toch.
Gohja, ik forceer de WiFi dan dood op de GSM & dan heb ik weer 4G. Eens de WiFi terug aan kan AA terug verbinden.
Natuurlijk, bij 't instappen detecteert de wagen via Blauwe Tanden de GSM & legt die automatisch de WiFi weer aan als die moest af liggen op de GSM.

It is what it is.

Terug
Bovenaan