SlashDotDash
Well-known member
Net mailtje gehad dat mijn Tesla geleverd zou worden de week van 30 juni. Benieuwd of ze het kunnen waarmaken, zou heel straf zijn - 2 weken geleden nog maar order doorgegeven aan fleet 

Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.

Hier nochtans bij ons zit er geen omnium op.. (financiële lease) ook zelfs geen glasverzekering. ik heb ondertussen in een jaartje 2 sterretjes gehad.Well, sure. 'k Heb nog nooit een bedrijfswagen geweten waar geen omnium verzekering op zit weliswaar.
Sowieso massa's geld.Bij ons in het bedrijf ook niet. Ze nemen die extra risico op hun. Mischien bespaart het veel op een fleet van 800 wagens
Staat da niet in je contract? Wij moeten de opleg boven standaardwagen betalen voor se resterende lease termijnOrigineel gevraagd in het Onnozele/kleine vraagjes: Werk & Studie editie topic, maar in hindsight had ik het misschien beter hier gepost.
Wat zijn jullie ervaringen met het vroegtijdig stopzetten van een leasecontract en de werkgever die een verbrekingsvergoeding vraagt? Belangrijk om op te merken dat het om een salariswagen (via cafetariaplan) gaat, en geen zuivere bedrijfswagen.
Zoals ik het nu zie krijg je bij vertrek naar een andere werkgever 3x de maandelijkse leaseprijs aangerekend, en bij vertrek binnen het jaar een hele hoop miserie met potentieel nog extra schadevergoedingen?
Staat da niet in je contract? Wij moeten de opleg boven standaardwagen betalen voor se resterende lease termijn
Onder voorbehoud van een uitsluitingsperiode van de eerste 12 maanden, kan de wagen vroegtijdig worden stopgezet
bij een contractverbreking door Werknemer of Werkgever. Indien de Werknemer de arbeidsovereenkomst opzegt zal een contractuele schadevergoeding worden gevraagd die overeenstemt met 3x de maandelijkse leaseprijs (incl.BTW)
Eind augustus mag ik mijn nieuwe wagen kiezen. Er is afgelopen week een nieuwe car-policy uitgerold (niet onverdeeld gelukkig mee: vaste keuzelijst aan modellen/uitvoeringen en alleen maar “patsermerken”), en HR laat geen uitzondering toe voor werknemers die nét na 1/7 vallen om nog van de minder punitieve fiscaliteit te kunnen genieten voor hybrides.
Wilde voor een low-key Skoda of Kia hybride gaan, maar dat kan dus niet want niet (meer) op de lijst. Vanmiddag maar eens gaan kijken naar een VW ID3. Dus ik denk dat ik dan maar elektrisch moet gaan rijden.

Is onwettig zoals JPV uitlegde. Wet staat boven enige aparte regeltjes. En het leasingcontract is uiteindelijk tussen de werkgever(klant) en het leasingbedrijf. Ze moeten dan maar de wagen aan iemand anders geven of in de pool dumpen.In de car policy staat onderstaand pareltje:
Ik ben van plan om te vertrekken en had mij eigenlijk al neergelegd bij schadevergoeding (3x maandelijkse leaseprijs), maar vroeg mij vooral af wat ik mij concreet moet voorstellen bij de vetgedrukte zin indien ik toch vroeger zou vertrekken (binnen een jaar na start van het leasecontract).
....maar bovenstaande zou blijkbaar onwettig zijn?
Is onwettig zoals JPV uitlegde. Wet staat boven enige aparte regeltjes. En het leasingcontract is uiteindelijk tussen de werkgever(klant) en het leasingbedrijf. Ze moeten dan maar de wagen aan iemand anders geven of in de pool dumpen.
De bestuurder dient steeds een schadevergoeding te betalen indien hij/zij de opzeg van het leasecontract initieert.
De leasingmaatschappij heeft de wagen aangekocht en rekent een hoge kost aan bij verbreking van het contract.
Uiteraard om een verbreking te ontmoedigen.
<Leasemaatschappij> rekent een verbrekingskost, administratieve verwerkingskost en een afschrijvingskost boekwaarde versus betaalde lease aan.
Een wagen voor 12 maanden kan absoluut niet, na 12 maanden kan wél maar er worden nog steeds kosten doorgerekend.
Mogelijks via vakbond eens proberen?Aan de ene kant leuk om te horen dat ze de kosten niet mogen aanrekenen, aan de andere kant betekent dat dus ook dat ik keet ga mogen schoppen bij onze HR dienst die nu niet bepaald de gemakkelijkste is, zeker als het op fleet toestanden aankomt:
![]()
Nog eens gegraven in mijn archieven en toen er naar meer uitleg werd gevraagd bij die beruchte passage uit de car policy was dit hun antwoord:
Is er één of andere wettekst (?) die ik onder hun neus kan duwen, want met een Gocar artikel van 2016 ga ik vrees ik weinig indruk maken.
waar?Net gemerkt dat in de poll waarschijnlijk al van in het begin "diezel" staat![]()
Ik heb dat al gedaan. Je oude en nieuwe fleet manager zouden je hierbij moeten kunnen helpen en jij kan tussenpersoon spelen of ze met elkaar in contact brengen.Iemand die, bij switch van werkgever, zijn bedrijfswagen heeft meegenomen? (Nieuwe werkgever die lease overneemt.)
Hoe gaat dat in zijn werk?
Geen switch maar overname en wagens gingen mee dus dat gaatIemand die, bij switch van werkgever, zijn bedrijfswagen heeft meegenomen? (Nieuwe werkgever die lease overneemt.)
Hoe gaat dat in zijn werk?
Gij noemt VW een patsermerk?Eind augustus mag ik mijn nieuwe wagen kiezen. Er is afgelopen week een nieuwe car-policy uitgerold (niet onverdeeld gelukkig mee: vaste keuzelijst aan modellen/uitvoeringen en alleen maar “patsermerken”), en HR laat geen uitzondering toe voor werknemers die nét na 1/7 vallen om nog van de minder punitieve fiscaliteit te kunnen genieten voor hybrides.
Wilde voor een low-key Skoda of Kia hybride gaan, maar dat kan dus niet want niet (meer) op de lijst. Vanmiddag maar eens gaan kijken naar een VW ID3. Dus ik denk dat ik dan maar elektrisch moet gaan rijden.
Los daarvan vind ik de communicatie van de garage (Mig motors Gent Zuid) echt ondermaats, die houden u van niets op de hoogte gedurende het hele proces. Was vrij teleurstellend op dat vlak.