Date je alleen met mensen met een gelijk opleidingsniveau?

Ik denk dat het best wel ok is om mensen te beoordelen op de manier waarop ze zich gedragen in een professionele context en/of de openbare ruimte. Dat is daarom niet goed of slecht, maar dat wil niet zeggen dat je alle gedrag aantrekkelijk moet vinden.
Ik denk dat "reading the room" ook wel gewoon een vaardigheid is, die misschien niet iedereen bezit.

Ik denk dat het best wel ok is om mensen te beoordelen op de manier waarop ze zich gedragen in een professionele context en/of de openbare ruimte. Dat is daarom niet goed of slecht, maar dat wil niet zeggen dat je alle gedrag aantrekkelijk moet vinden.
Ik had vroeger iemand op werk (rond de 40) die constant pedofiele moppen maakte en de meeste foute memes in onze groep plaatste.
Toen was da grappig om het erover gaan grappig was onder ons arbeiders die soms 16h met elkaar opgescheept zaten.

Mens is nu gescheiden en depressief omdat iedereen ouder is geworden en hij is blijven steken. En ook ronduit walgelijk.

Ik had vroeger iemand op werk (rond de 40) die constant pedofiele moppen maakte en de meeste foute memes in onze groep plaatste.
Toen was da grappig om het erover gaan grappig was onder ons arbeiders die soms 16h met elkaar opgescheept zaten.

Mens is nu gescheiden en depressief omdat iedereen ouder is geworden en hij is blijven steken. En ook ronduit walgelijk.
Zo zie je maar dat dat vooral kuddegedrag is dat bepaald wordt door een paar figuren en dus niks zegt over hoe de algemene arbeiders/“laaggeschoolden” gesprekken thuis in hun relatie hebben. Een tandarts bankier advocaat of kinesist gedraagt zich ook anders in zijn café voetbalploeg dan op den tennis met zijn vrouw.

Laatst bewerkt:
Ik zal nooit op iemand z'n opleiding neerkijken, enkel misschien van die spelfouten waar ge niet kunt langskijken.
Vorige week ben ik nog in het Imeldaziekenhuis geweest en op elk tafeltje las ik: ".. Biedt je ..".
Het ging over het aanbieden van maaltijden.

Dat viel mij dus echt op.

Het Imeldaziekenhuis biedt je een maaltijd aan?
Blijkbaar. De persoon naast ons had toch boterhammekes gevraagd en verkregen.
Wij hebben alleen ne cola genomen.

Laatst bewerkt:
Ik vraag mij soms af of er ook niet wat te veel gefocust wordt op diploma.

Ik ken drie situaties waarin iemand loog over het hebben van een diploma tegen de omgeving (soms ook tegen partner). Vanzelfsprekend is liegen verwerpelijk, maar uiteindelijk zijn die mensen niet door de mand gevallen omdat ze cultureel/intellectueel niet mee konden in de gesprekken met hun omgeving, maar omdat er tegenstrijdigheden zaten in hun verhalen en in één van de gevallen omdat het iemand opviel dat er zeer specifieke vakkennis ontbrak.

In een toffere context: ik ken een aantal enorm snuggere en ontwikkelde handarbeiders.

Ik veronderstel dat liefde is blind is en dat veel van die relaties begonnen zijn toen er nog geen universitaire studies aangevat werden. Ook was het daten toen nog een niet digitaal iets. (onder de kerktoren of op de plaatselijke ksa fuif)
Ergens vermoed ik dat het nu wel meer zou meespelen daar je toch al wat info moet droppen op de datingapps.

Kan ook mis gaan. Wij zagen veel 21-jarige studentes denken dat een 'handige man' wel iets voor hen zou zijn, want daten deed je niet alleen met mensen met een gelijk opleidingsniveau, het 'exotische' trok aan, de handige mannen lachten in hun vuistje, extra body count streep boven hun bed en op naar de volgende want ze waren toch niet voor mekaar voorbestemd. Imo zijn toch veel vrouwen helemaal niet emotioneel volwassener dan mannelijke leeftijdsgenoten, gaat puur om dat primaire 'ik denk dat hij mij kan beschermen'.

Goh ja, ik merk wel een verschil tussen de lunch gesprekken waar ik nu werk en de lunch gesprekken toen ik vakantiewerk deed en de arbeiders in het magazijn bezig hoorde. Ik vermoed dat dit zich verder zet in de rest van hun leven. Er zijn altijd uitzonderingen natuurlijk
Wat doe je dan nu als ik vragen mag?

Begrijp je wel e, heb zo typische collega's want ben logistiek bediende, dat is idd altijd dezelfde klap en soms kijken die naar een passerende trein als ik iets vertel of probeer uit te leggen...
Zit er niet op mijn plaats.

Terug
Bovenaan