Auto Dashcams

Greny

Well-known member
Crowdfunder FE
Ik start deze op om gemaakte filmpjes , vragen , nieuwe modellen , enz... te groeperen.
Ik vind niet onmiddellijk een dergelijke thread en heb zelf wel wat vragen.
 
Ik had vanmorgen bijna een everzwijn onder m'n wagen steken. Kon em nog net ontwijken.
Ik heb een dashcam voor en achter.
Nu wou ik het fragment daarstraks laten zien aan de zoon maar ik kwam tot de vaststelling dat er enkel beelden van juli vorig jaar op de sd kaart staan. 🤨

Het kaartje is een 128GB Sandisk extreme. Ik vermoed dat het iets te maken heeft met 't feit dat de geheugenkaart te groot is voor de dashcam. Of dat ie anders geformateerd moet worden.De camera vooraan is een of ander Chinees merk van 60€.
Nu ben ik aan het zien naar een nieuwer modelleke maar ik zie jammer genoeg door het bos de bomen niet meer.
Dus hier op zoek naar ervaringen van mensen die er eentje hebben hangen en er supercontent van zijn.
Ik zou sowieso opteren voor eentje met 4K , parkeerfunctie , en een goede grote sensor die 's nachts ook acceptabele beelden kan schieten.
Wifi , bluetooth , en al die andere gizmo's zijn niet noodzakelijk. Beeldkwaliteit en betrouwbaarheid en ondersteuning voor grotere geheugenkaarten zijn wel een must.
Bedoeling zou ook zijn om deze rechtstreeks aan de batterij te hangen.
Dus , als iemand hier mensen weten in regio Limburg , laat maar weten.

Ik had graag m'n filmpje van vanmorgen geüpload maar helaas pindakaas dus.
 
2 jaar geleden heb ik een accident gehad bij het naar het werk rijden 's morgens.
Auto die rechts uit een straat de weg (voorrangsbaan) opreed. Ik reed er achter op. Schade was niet al te groot wegens trekhaak van de aangereden auto.

Bestuurder beweerde bij hoog en laag dat ik in fout was omdat ik er achter op reed.
Heel gezever , politie gebeld , alles ingevuld.
Verzekering tegenpartij stelt me in fout. Bij mijn verzekeringsmaatschappij zijn ze niet zeker.
Ik stuur de beelden van de dashcam door naar die van mij en een weekje later was alles in kannen en kruiken.
De beelden wezen duidelijk uit dat de bestuurder gewoon de baan op reed en ik onmogelijk voldoende kon afremmen om een aanrijding te vermijden.
Verzekeraar vd tegenpartij kon niet anders dan dit toe te geven. Heeft wel een tijdje geduurd omdat de tegenpartij een Italiaan was en de maatschappij van hem in Rome hun hoofdzetel had.

Conclusie , mijne dashcam is al 100x terugbetaald enkel bij dat ene geval.
Ik kan het iedereen gewoon aanraden.
 
Dus hier op zoek naar ervaringen van mensen die er eentje hebben hangen en er supercontent van zijn.
Ik zou sowieso opteren voor eentje met 4K , parkeerfunctie , en een goede grote sensor die 's nachts ook acceptabele beelden kan schieten.
Wifi , bluetooth , en al die andere gizmo's zijn niet noodzakelijk. Beeldkwaliteit en betrouwbaarheid en ondersteuning voor grotere geheugenkaarten zijn wel een must.
Bedoeling zou ook zijn om deze rechtstreeks aan de batterij te hangen.
Dus , als iemand hier mensen weten in regio Limburg , laat maar weten.
Niemand ?
 
Heb zelf een Xiaomi 70mai 1S en ben er heel content van. Is wel FullHD maar heeft wel een goede camera voor zelfs 's nachts deftig filmpjes op te nemen. Heeft ook voice control om filmpjes permanent te laten opnemen, worden nooit overschreven.
 
Zelf heb ik een mio c312 maar hij schakelt vaak niet automatisch in als ik de auto start 🙄 beelden die hij maakt zijn wel goed voor de lage prijs
 
Heb zelf een Xiaomi 70mai 1S en ben er heel content van. Is wel FullHD maar heeft wel een goede camera voor zelfs 's nachts deftig filmpjes op te nemen. Heeft ook voice control om filmpjes permanent te laten opnemen, worden nooit overschreven.
Ik heb er ook eentje van dat merk gehad maar ik was er eigenlijk niet tevreden van. Beelden waren eerder flou en nrplaten waren enkel leesbaar als je er 1 m achter stond.
Zelf heb ik een mio c312 maar hij schakelt vaak niet automatisch in als ik de auto start 🙄 beelden die hij maakt zijn wel goed voor de lage prijs
Die Mio's moeten , als ik de meeste reviews lees , wel redelijk goed zijn.
Einde van dit jaar komt er een nieuw model van op de markt. Mss daar even op wachten dan.
Ik zoek eigenlijk iemand die me dat kan aansluiten op de zekering en die de kabels zo n beetje proper kan wegwerken in regio Limburg.
 
Ik heb er ook eentje van dat merk gehad maar ik was er eigenlijk niet tevreden van. Beelden waren eerder flou en nrplaten waren enkel leesbaar als je er 1 m achter stond.
De 1S versie heeft een verbeterde camera t.o.v. de gewone non-1S versie. Je ziet wel degelijk het verschil zeker 's nachts.
 
Ik heb er ook eentje van dat merk gehad maar ik was er eigenlijk niet tevreden van. Beelden waren eerder flou en nrplaten waren enkel leesbaar als je er 1 m achter stond.

Die Mio's moeten , als ik de meeste reviews lees , wel redelijk goed zijn.
Einde van dit jaar komt er een nieuw model van op de markt. Mss daar even op wachten dan.
Ik zoek eigenlijk iemand die me dat kan aansluiten op de zekering en die de kabels zo n beetje proper kan wegwerken in regio Limburg.
Ik heb het probleem met de mio gevonden.

Ik voed deze via een een sigaretten aansteker in de koffer om zonder in de zekeringkast te prutsen toch de kabels onzichtbaar te maken.

De oplossing is de usb verlengkabel vervangen met een actief model ipv een passieve usb verlengkabel. De mio is dus gevoelig aan een iets te lage voedingsspanning
 
Terug
Bovenaan