Dark and Darker opent diens vierde alpha test met tal van veranderingen

Je kon het reeds op onze hoofdpagina lezen: Valve heeft officieel het startschot gegeven voor het jaarlijkse Steam Next Fest-evenement, oftewel een week waar je gratis demo's kunt downloaden van honderden verschillende games! Net vóór het begin van dit hele gebeuren besloot het ontwikkelingsbedrijf IRONMACE echter om de volgende testperiode van hun spel klaar te stomen, met name Dark and Darker. Eind vorig jaar hield men reeds hun derde alpha playtest, maar sinds kort maakte men de vierde speelbare instantie beschikbaar, weliswaar met enkele wijzigingen en nieuwe toevoegingen. In de patch notes kun je bijvoorbeeld lezen dat men in deze build onder andere een (optionele) Voice over IP-feature implementeerde, samen met extra NPC-handelaars, een solo playlist (compleet met nieuwe content zoals vijanden) en meer uitgebreide menu's om met spelers te communiceren (of te ruilen) alvorens je een sessie begint.

Zij die een interesse hebben in battle royale-achtige ervaringen, zullen zich hier misschien aangesproken voelen. Dark and Darker is namelijk een unieke combinatie van herkenbare factoren, want het steekt het traditionele begrip van 'dungeon crawling' in een nieuw jasje, terwijl het verscheidene PvEvP-elementen hanteert. Dit houdt concreet in dat je moet oppassen voor zowel A.I.-tegenstanders als eigenlijke spelers en mocht je personage sterven, dan betekent dit dat jij al je verzamelde loot op dat moment zal verliezen. Verstandig de oppositie engageren en gevaren ontwijken tijdens het verkennen van nauwe omgevingen is hier dus de sleutel, zodat jij per donkere kerker steeds sterker kunt worden! Dark and Darker biedt bovendien meerdere klassen aan, welke allen verschillen qua specialiteiten, en de combat baseerde men ook op 'realistische' logica, zoals hoe je wapens tegen muren kunnen botsen indien je niet oplet hoe jij bijvoorbeeld met je zwaard omgaat.

 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan