Cyberpunk 2077

Cyberpunk 2077

Ik vond em eigenlijk ook wel top. Mocht alleen nog een heel stuk langer zijn, had verwacht dat het zowa a la The Witcher ging worden qua lengte maar vond em veel te kort.

Ik heb het uitgespeeld op +-- 45u op de base ps4. Had amper/geen bugs. Vond het een dik spel en met de upgrade naar ps5 ga ik het nog eens spelen.

Veel gezeik erop vind ik ferm overroepen.

Ik heb het uitgespeeld op +-- 45u op de base ps4. Had amper/geen bugs. Vond het een dik spel en met de upgrade naar ps5 ga ik het nog eens spelen.

Ben je op release begonnen of pas na de vele fixes? Dat zal wel al een pak verbetering gebracht hebben.
Ik las vooral in de vele comments dat er veel verschil in bugs zat tss gebruikers. De ene had al wat meer last dan de andere. De ene is misschien ook wat gevoeliger aan bepaalde zaken dan de andere, daarom hoef je een ander zijn mening toch niet overroepen te gaan noemen?

Zelf ben ik ook gewoon aan het wachten op de ps5-upgrade/versie

Ik heb er 95 uur over gedaan om platinum te halen en in die tijd af en toe wel wat crashes gehad en eens een debiele bug maar voor de rest was dat spel eigenlijk gewoon heel goe speelbaar, wel op de PS5 hier en vanaf de release.

Veel van het gezeik is terecht gezien de marketing van CDPR voor release maar anderzijds is het nog altijd een goed spel met een zeer goed verhaal en een geweldige cast aan personages. Hopelijk slagen ze er dit jaar met de expansies en next-gen patch in om het nog een niveau hoger te tillen.

Ben je op release begonnen of pas na de vele fixes? Dat zal wel al een pak verbetering gebracht hebben.
Ik las vooral in de vele comments dat er veel verschil in bugs zat tss gebruikers. De ene had al wat meer last dan de andere. De ene is misschien ook wat gevoeliger aan bepaalde zaken dan de andere, daarom hoef je een ander zijn mening toch niet overroepen te gaan noemen?

Zelf ben ik ook gewoon aan het wachten op de ps5-upgrade/versie
Direct op release.

Een mening =/= eindeloos gezeik. Meeste mensen klagen over bugs dat ze zelf nooit hebben gezien. En sorry, maar elk spel doet beloftes over zogezegd baanbrekende features, CD Project Red is véél harder afgerekend dan om het even welke andere dev. Als je zoveel stront in je ogen hebt dat je niet door de corporate BS kon kijken en snel snel achter je pre-order bent gegaan.. Tjah? Waarmee ik de corpo marketing niet goed praat, maar een gezonde kritische blik in de gaming community is precies toch niet de standaard. The Witcher 3 was ook een buggy mess op launch.

Direct op release.

Een mening =/= eindeloos gezeik. Meeste mensen klagen over bugs dat ze zelf nooit hebben gezien. En sorry, maar elk spel doet beloftes over zogezegd baanbrekende features, CD Project Red is véél harder afgerekend dan om het even welke andere dev. Als je zoveel stront in je ogen hebt dat je niet door de corporate BS kon kijken en snel snel achter je pre-order bent gegaan.. Tjah? Waarmee ik de corpo marketing niet goed praat, maar een gezonde kritische blik in de gaming community is precies toch niet de standaard. The Witcher 3 was ook een buggy mess op launch.

Ok, maar als men beweert dat het spel vlot draait op een base PS4 en na de launch blijkt dat totaal niet zo te zijn, dan is de kritiek wel terecht.

Direct op release.

Bizar, ik heb het spel pas maanden na release op PS5 gespeeld en ik had nog steeds dat als je op straat staat, kijkt wat voor je is, omdraait en terug kijkt dat alles verdwenen is. Of totaal andere voetgangers, auto's weg,... Ook politie die vanuit het niets spawned en verschillende bizarre bugs. Maar zoals ik al zei in mijn game of the year discussion, ik probeerde dit soort zaken kei hard te vermijden, en heb er wel veel plezier van gehad...

Ok, maar als men beweert dat het spel vlot draait op een base PS4 en na de launch blijkt dat totaal niet zo te zijn, dan is de kritiek wel terecht.
Heb jij het op een base ps4 gespeeld? Ik wel en het ging vlot. Ik heb echt geen tijd om 40u aan een onspeelbaar spel te geven.

Mensen zijn zo happig om hier op te zeiken dat nog maar de kleinste insinuatie dat het spel eigenlijk wel ok was, genoeg is om hordes schuimbekkende internetwarriors te triggeren.

Tja, het was al sinds No Man's Sky geleden dat er nog eens zo gelogen is geweest over een spel. Ik wacht alvast op de GOTY in 2024. Wie weet hebben ze dan al politie achtervolgingen :p

Laatst bewerkt:
Direct op release.

Zelf ben ik al sinds de release The Witcher 1 een grote fan van CDPR en ook ik blijf redelijk teleurgesteld achter. Het grootste probleem is dat Cyberpunk 2077 als role-playing game grotendeels faalt. De verschillen tussen de drie startmogelijkheden (corpo, street kid, nomad) zijn zeer miniem. De keuzemogelijkheden in quests zijn eveneens beperkt, alsook het aantal dialoogopties dat je krijgt. Ook de progressie van je personage geeft weinig voldoening door de teleurstellende skill trees en de incrementele manier waarop het loot systeem werkt. Het crafting systeem vind ik ook allesbehalve goed geïmplementeerd. Dit alles laat bij mij toch een wrange smaak na, gezien CDPR er keer op keer gehamerd heeft dat Cyberpunk 2077 méér de weg van role-playing zouden inslaan dan bij The Witcher 3. Terwijl het resultaat eigenlijk het omgekeerde is.

En dan heb ik het niet eens over andere aspecten waarvan je wel zou verwachten dat ze in een game als Cyberpunk 2077 aanwezig zouden zijn, bv. je appartement decoreren, een functioneel politiesysteem, werkende verkeers AI of non-story NPCs die zich niet als robots gedragen.

Het spel blijft overeind met het verhaal, de personages en de goed uitgewerkte side quests. Ook vind ik de moment-to-moment gameplay een stap vooruit en zeker plezant, al is de level design ook veel te simplistisch vergeleken met bv. Deus Ex Mankind Divided, toch een vergelijkbaar spel zij het kleiner in scope.

Ik heb het spel trouwens op PC gespeeld met een RTX 3080. Ik ken talloze mensen die wel veel problemen hebben gehad, vooral met de Xbox One en de PS4 versies. Veel framerate drops, een lege en doodse stad, enorme grafische compromissen, crashes en bugs. Ik ben blij dat jij minder last hebt ondervonden maar dat betekent helemaal niet dat jouw ervaring representatief is voor al die andere mensen, zeker als je bv. naar de analyse van de console versies van Digital Foundry kijkt. Dat is gewoon onacceptabel.

Soit, ik ben vrij optimistisch voor komend jaar en hoop dat veel technische problemen verholpen zullen worden en dat met de expansies en enkele gratis DLC pakketten er extra content bij komt. Maar de kernproblemen zullen blijven denk ik. Het spel is zeker de moeite waard om te spelen maar ik zou nog wachten tot patch 1.5 en/of de next-gen patch er is.

Laatst bewerkt:
Direct op release.

Ik heb het allemaal zo strak niet opgevolgd. Ik kan ook niet in een mens zijn hoofd kruipen om te weten of zijn geklaag een eigen mening is of een gelezen mening is.
Ik kwam af en toe wel eens wat meelezen op het oude forum maar bleef ook genoeg weg omdat ik er nog niet teveel wou over weten voordat ik de game had. 1 ding dat mij wel pre-release de wenkbrauwen deed fronsen is dat ze er zelfs (in mijn ogen) een vrij simpele feature als dual-wield uithaalden. Ik vond dat een bizarre beslissing bij zo'n grote game. Een gezonde graad van wantrouwen is tegenwoordig inderdaad geen overbodige luxe meer bij veel releases.
Als ik dan een goed onderbouwde mening als van bvb StevenFM lees, ben ik toch blij dat ik gewacht heb.

Soit, iemand al opgevangen voor wanneer die ps5 upgrade zou zijn?

@Koonut: Bwa ik herinner me de release van Fallout 76 anders ook nog goed, dacht dat daar ook het internet in de fik stond terwijl het best een ok game was in 't begin en nadien werd die enkel maar beter. Ik heb meer dan een jaar niks anders gespeeld. En 1 van de beste community's die ik al heb meegemaakt.

Heb jij het op een base ps4 gespeeld? Ik wel en het ging vlot. Ik heb echt geen tijd om 40u aan een onspeelbaar spel te geven.

Mensen zijn zo happig om hier op te zeiken dat nog maar de kleinste insinuatie dat het spel eigenlijk wel ok was, genoeg is om hordes schuimbekkende internetwarriors te triggeren.
Je zou blij moeten zijn dat cd project red serieus afgestraft is. Hoe je het ook draait of keert, zij hebben DIK gelogen tegen hun fans. Ze hebben reviews gemanipuleerd, ze zijn echt sluw geweest! Als zij niet hard gestraft werden, sjeezes, dan zouden we veel fucked up releases krijgen. Het is aan hen om zich terug te bewijzen, en het goed te maken met de fans. Zo simpel is het...

Terug
Bovenaan