Cyberpunk 2077

Cyberpunk 2077

Is dit nu al ‘speelbaar’? Of nog altijd beter wachten?
Ik zou nog wachten. Sowieso niet op base consoles spelen. PS4 Pro heeft een redelijke update gekregen ondertussen maar de next-gen patch voor PS5 en XSX is er nog niet. Verder komt er ook nog een hoop gratis en betalende DLC.

Op PC is het eigenlijk vanaf dag 1 al speelbaar met een goede GPU.

Ok. Zou voor PS5 zijn. Ik dacht met al dat slecht nieuws dat het er niet meer ging van kolen (hack etc), maar wel nog dus?

Ok. Zou voor PS5 zijn. Ik dacht met al dat slecht nieuws dat het er niet meer ging van kolen (hack etc), maar wel nog dus?
De base consoles zou ik afschrijven, dat komt niet meer goed denk ik. Maar als je een PS5 hebt zou ik zeker wachten tot de next-gen patch er is maar dat zal nog wel enkele maanden duren. CDPR kennende zal de komende DLC ook wel van hoge kwaliteit en kwantiteit zijn dus daar kan je eventueel ook voor wachten.

Met die hack heeft de patch schedule vertraging opgelopen maar patch 1.3 is in de maak en ook verscheidene QoL fixes.

e9237bf60aadd192f10c96a69040694d4bdc7352-1280x720.jpg

Dus ja als je geduld hebt, zou ik zeker wachten. Je spelervaring gaat er alleen maar op beteren.

Hij ligt hier al sinds de launch dag klaar om op de XSX te spelen. Ik wacht inderdaad ook gewoon tot de next-gen patch.

Hij ligt hier al sinds de launch dag klaar om op de XSX te spelen. Ik wacht inderdaad ook gewoon tot de next-gen patch.
Ben ik dus ook op aant wachten, heb het even opgezet en een heel klein beetje gespeeld, maar wacht op de PS5 patch

Ik heb net afgelopen weekend mijn nieuwe gaming pc gebouwd, met een Ryzen 9 5900x en Geforce RTX 3070 en het verschil tussen de PC en ps5 versie is echt dag en nacht!
Ok ik weet dat er nog geen officiele "nextgen" patch uit is, maar als ik zie hoe Cyberpunk er op pc uit ziet, daar gaat de ps5 nooit in de buurt bij komen.
Dit is echt nextgen.
Ik zou uren door de stad kunnen wandelen en gewoon genieten van alle details in de omgeving.

Met de laatste patch lijkt het ook veel vlotter te spelen dan voorheen.
Tot nu toe nog geen enkele bug opgemerkt (buiten mijn wagen die even in de lucht bleef hangen).

Love this game!

Ja deze game verdient echt wel van in volle glorie gespeeld te worden. Niet alleen de graphics maar vooral ook de drukke straten qua volk.

Na ettelijke uren te hebben doorgebracht in Night City is er toch één ding dat mij echt begint tegen te steken...
Het missie design. En dan met name de side missions.

Ik erger mij mateloos dat elke missie als volgt gaat:
- Navigeer naar icoontje op uw map
- Krijg een saai telefoontje van de quest giver
- Lees de wall of text in de sms die je krijgt
- Ga het gebouw binnen en maak iedereen af/pik het item op waar je voor komt en verlaat het gebouw
- Verlaat de omgeving en krijgt een telefoontje van 5 seconden om u te bedanken

Ik heb echt niks feeling met deze zijmissies.
Heel af en toe kan je eens praten met een NPC maar dit is enorm beperkt.
Keuzes hoeven hier naar mijn gevoel niet eens worden gemaakt.

De blauwe "zijmissies" van de police zijn nog erger.
Copy/paste dezelfde missie x50.

Er zijn precies ook geen verschillende manieren om een quest te voltooien.
In bv. Deus Ex zijn er massas opties om bijvoorbeeld ergens binnen te geraken.
Hier is het altijd hetzelfde en enorm beperkt qua vrijheid.

De main story line lijkt hierin iets beter maar zal ook zeker geen potten breken.

Zijn er nog mensen die dit zo ervaren?
Ik speel op PC en de straten zijn goed bevolkt met massa's NPC's maar qua interactie is dit spel echt nihil.
Geen enkele NPC heeft iets interessants te zeggen en nergens kan je ook maar iets interactief doen als er geen missie bij betrokken is.
De stad zit bomvol bars, restaurants, stores, etc.... En NIETS hiervan kan gebruikt worden.

En alhoewel ik zeer negatief lijk blijf ik terugekren naar Night City.
Maar het valt me op dat dit steeds in korte sessies is van max een uur.

Volgens mij heb ik nog nooit zo'n dubbel gevoel gehad bij het spelen van een game.

Ik speel op PC en de straten zijn goed bevolkt met massa's NPC's maar qua interactie is dit spel echt nihil.
Geen enkele NPC heeft iets interessants te zeggen en nergens kan je ook maar iets interactief doen als er geen missie bij betrokken is.
De stad zit bomvol bars, restaurants, stores, etc.... En NIETS hiervan kan gebruikt worden.
Ik speel Cyberpunk op Xbox Series X en heb hetzelfde gevoel.
Ik denk dat ze een beetje slachtoffer zijn geworden van de populariteit van Witcher 3.
Nu, interactieve open-wereld games zijn echt maar dun gezaaid. Meestal komt het in een stad neer op een paar quest-givers, shops en een bar/inn waar je iets kan kopen om te eten/drinken.
Als je veel interactie wil hebben kan ik VR-chat of een RPG-mod voor GTA aanraden. Die laatste gaan heeeeeeel ver :)

Ik denk dat ze een beetje slachtoffer zijn geworden van de populariteit van Witcher 3.
Voor mij is de hype die de game in het begin voor release had meer en meer aan het wegebben.
Ik vrees ook dat de verwachting van een TW3 in een futuristische setting helemaal niet is wat ze bereikt hebben.

Voor mij is de hype die de game in het begin voor release had meer en meer aan het wegebben.
Ik vrees ook dat de verwachting van een TW3 in een futuristische setting helemaal niet is wat ze bereikt hebben.
Ik zou zeggen: wacht af tot hij met korting te kopen is.
Bijvoorbeeld 30 Euro, dat is ie wel waard.
CDPR zegt ook al een tijdje dat ze werk maken van verbeteringen maar dit gaan volgens mij eerder verbeteringen zijn aan speelbaarheid.
Ik verwacht alleszins toch geen verbeteringen aan het politie-systeem (geen politie-achtervolgingen met auto) of een wanted-systeem (het was de bedoeling dat er bounty-hunters gingen jagen op jou naargelang je wanted level, ala AC Odyssey, maar dat is ook geschrapt).
En volgens insiders is ook een groot deel van de dev's bezig met TW4.

Na ettelijke uren te hebben doorgebracht in Night City is er toch één ding dat mij echt begint tegen te steken...

- Ga het gebouw binnen en maak iedereen af/pik het item op waar je voor komt en verlaat het gebouw

De main story line lijkt hierin iets beter maar zal ook zeker geen potten breken.

Volgens mij heb ik nog nooit zo'n dubbel gevoel gehad bij het spelen van een game.
Ik ben het zeker deels eens met u. Het grootste nadeel is dat het spel wel leuk is enkele uren aan een stuk, maar voor mij mij nooit volledig mee zuigt, in geen enkel verhaal. Die wall of text waar je over spreekt lees ik bv nooit. In Fallout 4 las ik quasi elke terminal die ik tegen kwam. Dat van die winkeltjes snap ik ook totaal niet. Er zitten honderden eetkraampjes enz in dat spel, maar je kan mss bij 10 iets kopen. Niet dat ik dat wil, maar het zou mogelijk moeten zijn naar immersie toe. Algemeen ZIET de stad er goed uit, maar eigenlijk is het een vrij doodse bedoening.

Bij quests vind ik dat het nog meevalt inzake verschillende mogelijkheden hebben om een missie te doen. Ik wissel graag eens af tussen sneaken en zelfs niemand proberen uitschakelen, en gewoon binnen lopen en alles dat beweegt overhoop knallen. Bij de meeste side quests zijn er ook verschillende manieren om bv een gebouw binnen te kopen. Geen zotte afwisseling, maar dat is er dan wel.

CDPR zegt ook al een tijdje dat ze werk maken van verbeteringen maar dit gaan volgens mij eerder verbeteringen zijn aan speelbaarheid.
Ik verwacht alleszins toch geen verbeteringen aan het politie-systeem (geen politie-achtervolgingen met auto) of een wanted-systeem (het was de bedoeling dat er bounty-hunters gingen jagen op jou naargelang je wanted level, ala AC Odyssey, maar dat is ook geschrapt).
Ik wacht tot de effectieve PS5 versie er is en dan zie ik wel. Misschien zijn er tegen dan nog wat verbeteringen bij.

die kleine zij missies sure.

Maar je hebt van die side quests die echt wel top notch zijn, zoals die agent waar je die helpt om een seriemoordenaar te pakken.
of die koppel dat je moet helpen waarvan de man de burgemeester wilt worden maar in de gaten wordt gehouden in zijn eigen appartement er zijn er nog een paar maar ben het vergeten.

Heb hem al op verschillende plaatsen voor 26-27 EUR gezien voor de geïnteresseerden: Carrefour, Bol.com

Ik hoor verschillende geluiden iemand die ik ken speelt de game zonder crashes op zijn standaard xbox one en een ander op een ps5 en die heeft constant last van van allerlei dingen.

Terug
Bovenaan