Crypto - Nieuws en algemene discussie

Het is dus zoals ik dacht, er staan enkel private key dinges op dat ding.
Maar écht begrijpen, nee, nog steeds niet.

Het eerste dat je krijgt als je met de ledger aan de slag gaat, is de 24 woorden. Ok, ik schrijf die op en bewaar die veilig. Vervolgens doe ik 35 soorten transacties met 10 soorten munten. De week erop: ledger kapot. Ik koop een nieuwe en geef mn 24 woorden in, en pats alles is terug.

Dan vraag ik me toch af vanwaar het nieuw apparaat de info haalt en hoe het weet welke coins ik allemaal had en hoeveel.
hoe ik het versta:

die 24 woorden vormen een 'key', met die 'key' worden alle private keys berekend.
De echte private keys staan dus enkel op de ledger of als je ze expliciet ergens laat berekenen aan de hand van je 24 woorden.

hoeveel coins er opstaan, dat weet iedereen in de blockchain hé

gelooft hier iemand in technische analyse? of hoe bepalen jullie wanneer je koopt/verkoopt?
kunde imho alleen maar gebruiken op korte termijn, fundamentele analyse zorgt voor de grote prijsveranderingen en met technische analyse kunde wa profit maken op de trends. ma tblijft gokken wanner ge short op highs en wanneer ge koopt op lows.

volg altijd de trend en short niet op een high terwijl het bv al een week aant stijgen is, of anders komen er traantjes van :p

Ik denk dat ge vooral kunt traden als de koers bouncet tussen een bepaald patroon of op het moment van een breakout. Ge moet dan constant achter uw pc zitten en stalen zenuwen hebben als ge een beetje succesvol trader wilt worden. En werken met stop loss als ge met leverage tradet.

omg bakkes allemaal, das hier precies vergelijken wie de grootste piet heeft.

Den ene zal de andere niet overtuigen en omgekeerd. Laten we gewoon tips en nieuws delen en zorgen dat ik rijk word.
had je dat nu op mij?

Of het nu op mij was op niet, het kleuterniveau van deze post zegt eigenlijk genoeg.

had je dat nu op mij?

Of het nu op mij was op niet, het kleuterniveau van deze post zegt eigenlijk genoeg.
Nee en 't was een lol ze... Hoewel ik denk dat de meerderheid wel akkoord gaat da we beter kunnen stoppen met die nutteloze discussies en de trollen te voeden.

Nee en 't was een lol ze... Hoewel ik denk dat de meerderheid wel akkoord gaat da we beter kunnen stoppen met die nutteloze discussies en de trollen te voeden.
Niks mis met discussie over dit topic hé, lijkt me een beetje de bedoeling zelfs? Beetje kritisch nadenken over waar je je geld in steekt.

Als je met 50 euro aan het spelen bent is dat anders natuurlijk.

Niks mis met discussie over dit topic hé, lijkt me een beetje de bedoeling zelfs? Beetje kritisch nadenken over waar je je geld in steekt.

Als je met 50 euro aan het spelen bent is dat anders natuurlijk.
Met discussiëren is niets mis, maar als iemand ervan overtuigd is dat crypto niets waard is en naar 0 gaat heeft die hier eigenlijk niets te zoeken.
Dat is hetzelfde als dat ik in het tuin topic ga zeggen dat ik geen tuin moet hebben, omdat dat teveel werk is. Ik woon dus liever in een tuinloos appartement en ik ga iedereen in het tuin-topic overtuigen dat dat het beste is.

Ik ga toch ook niet in de "De beurs" thread gaan verkondigen dat aandelen 0 waarde hebben?
Van mij mag de discussie pro/contra bitcoin zeker plaatsvinden maar dan in een aparte thread.
In een thread over fietsen gaat ge toch ook niet gaan verkondigen dat fietsen een zinloze hobby is? Of dat lopen een betere sport is dan fietsen.
Of in een thread over BMW zeggen dat Audi beter is.

Ik ga toch ook niet in de "De beurs" thread gaan verkondigen dat aandelen 0 waarde hebben?
Van mij mag de discussie pro/contra bitcoin zeker plaatsvinden maar dan in een aparte thread.
In een thread over fietsen gaat ge toch ook niet gaan verkondigen dat fietsen een zinloze hobby is? Of dat lopen een betere sport is dan fietsen.
Er is inderdaad een verschil tussen iemand die aandacht zoekt, of het bespreken van de fundamentals waarop een tech gebouwd is. Posts die precies door een kleuter geschreven zijn als "iedereen bakkes houden en piemels vergelijken en posten over hoe rijk ik ga worden" halen het niveau van deze thread ook behoorlijk naar beneden.

Als er een forum zou bestaan "renoveren met asbest" zou ik daar ook posten dat het kanker geeft en dat je moet opletten. Zodat nieuwelingen zich niet verbranden aan zaken waar ze misschien beperkte kennis over hebben.
Dan moet je ook niet afkomen met 'hé aandachtzoeker, als je niet geïnteresseerd bent in asbest als slaapkamer bouwmateriaal, waarom kom je hier, bakkes toe'.
Niets vreemd aan.

Als jij vindt dat aandelen supergevaarlijk zijn, dan kan je dat in een thread genaamd 'beurs' gerust posten met uw argumenten. Er staat niet 'pro-aandelen' forum of zo.
Kan heel interessant zijn voor lurkers of deelnemers die anders misschien alles geloven wat daar gezegd wordt.

Het is hier ook geen apart cryptoforum, daar zit ik inderdaad totaal niet.
Hier is het een onderdeel van beyondgaming waar ook niet-crypto geïnteresseerden toevallig kunnen lurken.

Laatst bewerkt:
Je punt is ondertussen wel duidelijk hoor
Pagina's vol leesplerzier voor de lurkers. Genieten!

Als er een forum zou bestaan "renoveren met asbest" zou ik daar ook posten dat het kanker geeft en dat je moet opletten. Zodat nieuwelingen zich niet verbranden aan zaken waar ze misschien beperkte kennis over hebben.
Dan moet je ook niet afkomen met 'hé aandachtzoeker, als je niet geïnteresseerd bent in asbest als slaapkamer bouwmateriaal, waarom kom je hier, bakkes toe'.
Niets vreemd aan.

Als jij vindt dat aandelen supergevaarlijk zijn, dan kan je dat in een thread genaamd 'beurs' gerust posten met uw argumenten. Er staat niet 'pro-aandelen' forum of zo.
Kan heel interessant zijn voor lurkers of deelnemers die anders misschien alles geloven wat daar gezegd wordt.

Het is hier ook geen apart cryptoforum, daar zit ik inderdaad totaal niet.
Hier is het een onderdeel van beyondgaming waar ook niet-crypto geïnteresseerden toevallig kunnen lurken.
Nee, dat is weeral een groot verschil.

Het probleem is dat jij zodanig arrogant bent dat jij jouw mening als waarheid verkondigt, en zelf opdringt. En je doet dat niet 1 keer, maar elke pagina opnieuw. Je hebt ook geen enkele keer 'ik vind dat...' gebruikt, maar telkens 'het is zo...'.
Wanneer er degelijke argumenten gegeven worden kies jij ervoor om deze te negeren.

De mensen hier zijn geïnteresseerd in crypto, niet in een (gepensioneerde) zelf verklaarde expert (met ooit een hoge functie) die zich verveelt en pretendeert dat enkel hij de almachtige waarheid bezit. (ben ik juist? Het lijkt alvast zo).

Nee, dat is weeral een groot verschil.

Het probleem is dat jij zodanig arrogant bent dat jij jouw mening als waarheid verkondigt, en zelf opdringt. En je doet dat niet 1 keer, maar elke pagina opnieuw. Je hebt ook geen enkele keer 'ik vind dat...' gebruikt, maar telkens 'het is zo...'.
Wanneer er degelijke argumenten gegeven worden kies jij ervoor om deze te negeren.

De mensen hier zijn geïnteresseerd in crypto, niet in een (gepensioneerde) zelf verklaarde expert (met ooit een hoge functie) die zich verveelt en pretendeert dat enkel hij de almachtige waarheid bezit. (ben ik juist? Het lijkt alvast zo).
Die wellicht in de bankensector gewerkt heeft en die niet meer buiten dat hokje kan denken.

Mensen die blijven reageren op Janus zijn berichten zijn even verantwoordelijk voor de ondertussen 10 pagina's aan discussie als Janus zelf. Als je wilt dat Janus stopt met het maken van zijn punt, reageer er dan verder ook niet op. Als jullie Janus steeds willen blijven overtuigen van het belang van crypto, is het niet zo gek dat Janus jullie zal blijven overtuigen van het tegengestelde.

Iedereen heeft natuurlijk het recht zijn mening te verdedigen. Jammer genoeg wordt er niet meer over crypto gepraat de laatste tien pagina's maar is het een collectie meningsverschillen geworden waar misschien den gemiddelde lezer van dit topic weinig boodschap aan heeft. Ik hoef niet overtuigd te worden van het belang van crypto. Ik hoef ook niet overtuigd te worden van het gevaar van crypto. Ik ben me van beide bewust.

Het zou fijn zijn moest dit topic terug wat inhoud gaan bevatten die los staan van deze twee zaken.

Die wellicht in de bankensector gewerkt heeft en die niet meer buiten dat hokje kan denken.
Haha, waar is de tijd dat ik nog bij een bank werkte en iedereen me uitlachtte omdat ik bitcoin bezat. Ik was "jong en naïef", "wist niet waar ik mee bezig was" en "zou al mijn geld verliezen". Ik zou m'n oud-collega's wel eens terug willen zien nu. 😁

Haha, waar is de tijd dat ik nog bij een bank werkte en iedereen me uitlachtte omdat ik bitcoin bezat. Ik was "jong en naïef", "wist niet waar ik mee bezig was" en "zou al mijn geld verliezen". Ik zou m'n oud-collega's wel eens terug willen zien nu. 😁
Eeeuuw gij hebt voor een bank gewerkt.

Terug
Bovenaan