Crypto - Nieuws en algemene discussie

Ik heb het gevoel dat bitcoin zelf gewoon moet sterven als de crypto-space erop vooruit wil gaan.
Kwestie van tijd imo totdat er verbod wordt ingesteld op crypto minen. Echt gigantische ecologische ramp. Waarom doet de Chinese overheid dat eigenlijk gewoon niet?

Ofwel moet Bitcoin zelf proof-of-stake gaan. Maar dat zou willen zeggen dat ze een hard fork zouden moeten doen, zoals Bitcoin cash destijds. Dat zal dan ook weer onenigheid geven binnen de Bitcoin community. Dan zal de uitkomst wellicht zijn dat je met enerzijds Bitcoin classic en Bitcoin 2 zult zitten. De miners zullen dat waarschijnlijk al niet leuk vinden en dan hun coins dumpen op de markt ofzo.

Ik heb het gevoel dat bitcoin zelf gewoon moet sterven als de crypto-space erop vooruit wil gaan.
Kwestie van tijd imo totdat er verbod wordt ingesteld op crypto minen. Echt gigantische ecologische ramp. Waarom doet de Chinese overheid dat eigenlijk gewoon niet?
Denk dat de Chinese overheid hangars vol heeft met miners :p

Ofwel moet Bitcoin zelf proof-of-stake gaan. Maar dat zou willen zeggen dat ze een hard fork zouden moeten doen, zoals Bitcoin cash destijds. Dat zal dan ook weer onenigheid geven binnen de Bitcoin community. Dan zal de uitkomst wellicht zijn dat je met enerzijds Bitcoin classic en Bitcoin 2 zult zitten. De miners zullen dat waarschijnlijk al niet leuk vinden en dan hun coins dumpen op de markt ofzo.
Onmogelijk omwille van de redenen die gij oplijst. De miners (China dus) hebben volledige controle over bitcoin. En moest het toch forken zal de nieuwe PoS btc toch inferieur zijn aan de bestaan PoS platforms. En wie gaat PoS bitcoin ontwikkelen?

PoW is zo erg nog niet. Dat moet wel ecologischer.

Fiat werkt ook volgens PoW. Waarvoor dient het spierballengerol met gigantische aircraftcarriers in internationale wateren anders? :D

Kan niet blijven duren die ADA... Lijkt idd een XRP verhaal. Was net hetzelfde. Dik pumpen en dan hard crashen.
XRP was echt een pump en dump. Die zag je van mijlen afkomen. Dat daar volk effectief is ingetrapt. Effe onderzoekje door de SEC, prijs crasht. Dan door enkelen serieus gepumpt op de achtergrond van de GME gekte om zo nog hun coins kwijt te geraken voor dat er issues gevonden werden. Whale alert is enkele malen afgegaan.

5 jaar geleden vond ik dat al een shit coin. Mijn mening is enigsinds niet veranderd.

Van de ettelijke malen dat ze al aangeklaagd zijn tot het feit dat het een gecentraliseerde coin is (dus vrij voor manipulatie van oprichters) is het er toch eentje dat bij mij altijd al heel slecht heeft aangevoeld. Zelfs een co founder die een serieus aandeel van coins heeft die op regelmatige basis ligt te dumpen van zijn coins. Dan zit het vertrouwen niet zo echt goed denk ik dan.

Laatst bewerkt:
PoW is zo erg nog niet. Dat moet wel ecologischer.

Fiat werkt ook volgens PoW. Waarvoor dient het spierballengerol met gigantische aircraftcarriers in internationale wateren anders? :D
Proof of Work en Proof of War zijn 1 verschillende zaken. Het ene is een blockchain concept en het andere is de rode draad van de Democraten :p

Een verbod op elektriciteit verbruiken? Iedereen is vrij elektriciteit te gebruiken voor wat hij wil, zolang hij er voor betaalt.
Natuurlijk, ik mag ook mijn auto 24/7 stationair laten draaien zolang ik betaal maar het ging over het ecologische gedeelte. Het gaat niet enkel over de stroom (welke gigantisch hoog is) maar ook nog eens de elektronica die de vuilhoop komt. Zeker die mining GPU’s zonder display output die vrijwel 0 verkoopswaarde hebben.

Het is een artikel achter een paywall maar lijkt me hier duidelijk dat grootverbruikers van energie gemeld worden bij de politiediensten.

Bijvoorbeeld? Ge moogt in Vlaanderen geen elektriciteit gebruiken om... ?

Een cannabisplantage te runnen? Dat gaat hem niet om ecologie of het louter probleem met die elektriciteit zelf. Zo’n wet op verboden elektriciteit te gebruiken voor mining krijgt men er nooit door.
Maar dat is niet wat je zei

Met het zonnepanelendebacle, het capaciteitstarief zouden er beter miner'boilers' op de markt komen.
watergekoelde grafische kaarten die uwe sanitaire buffer opwarmen. Zo heb je er nog iets aan. :D

toch wel al leuke correctie geweest. 10-12% voor sommige munten.

Wat is het beste platform om te kopen? Via litebit koop ik nu maar betaal je vrij veel fee op transacties...

Is de Nano Ledger s een goede hardwallet?

Ik zei het ook al op de discord: zonnepaneel eigenaars die met grote overschotten in de zomer zitten, kunnen overwegen mining rigs aan te schaffen en die vervolgens dynamisch afstellen zodanig dat hun meter net niet terugdraait. Zo goed als gratis electriciteit. En ook super ecologisch he want de overheid wil dat je uw elektriciteit verbruikt op het moment dat je hem aanmaakt!
onze elektrische ingenieur is een systeem aan het uitdokteren dat de netbeheerder geen kwh krijgt.
ZMA heeft blijkbaar al zo een module.

wat betreft die boiler.
500W per gpu. boiler van 300l. das 38 grafische kaarten om dat spel op te warmen op een uur van 10°C naar 65°C. Bij thermische desinfectie naar 80°C zijn het 48 grafische kaarten :p
hmmm....:unsure:

Terug
Bovenaan