Crypto - Nieuws en algemene discussie

Dan begrijp je niet goed hoe sommige mensen in de cryptowereld redeneren. Velen zijn er rotsvast van overtuigd dat de gewone fiat het in de toekomst gaat moeten afleggen voor cryptocurrency, zoals BTC. Zij zijn dus totaal niet bezig met de omrekening naar USD/EUR maar houden zich puur bezig met het verwerven van zoveel mogelijk BTC.

Zelfs als je dit allemaal bullshit vindt, maakt het nog steeds veel kloten uit aangezien er talloze grote vermogens op deze manier traden. Je altcoin volledig loskoppelen van zijn BTC waarde is dus niet mogelijk. Het is alleszins verstandig om ook hiermee rekening te houden, zelfs als je uiteindelijk wil verkopen voor fiat.
Die grote vermogens die enkel in BTC rekenen zullen een heel kleine minderheid zijn tegenover de grote vermogens die in fiat rekenen. Ge zegt het zelf, SOMMIGE mensen. Dat zijn de die-hards die Satoshi zien als een soort van Mozes die efkes de tien geboden kwam lezen. De meesten (99%) zitten er nog altijd in om dollarkes of eurokes te verdienen hoor. En je leeft in een utopie als je denkt dat BTC ooit met fiat zal flippen (niet dat je dat aanhaalde). Gegarandeerd dat BTC nog zal flippen met een altcoin die beter is. En dan zal BTC gewoon zakken tot in de verdoemenis. Want er is NIETS speciaals aan bitcoin. In tegendeel, het is een van de slechtste coins met centralisatie door een paar Chinese mining kartels.
Maar probeer dat maar eens te vertellen aan de mensen die het nu kopen. 90% begrijpt niet eens wat ze kopen.

Hah mijn leverage trade van 14 februari dat ik niet meer terugvond, plots gevonden haha.
Had om te testen maar 30 dollar met leverage x3 ingezet. Heb op 3 dagen tijd 30% gewonnen en net uitgecasht. Bon geen groot geld hé :p..maar het was maar om te testen hoe het werkte.
Ik dacht dat ik die 30 dollar ook van mijn balans ging ingeboekt worden, maar niet dus..ge investeert 100% met fictief geld.. :p. Weer wat bijgeleerd se!

Hah mijn leverage trade van 14 februari dat ik niet meer terugvond, plots gevonden haha.
Had om te testen maar 30 dollar met leverage x3 ingezet. Heb op 3 dagen tijd 30% gewonnen en net uitgecasht. Bon geen groot geld hé :p..maar het was maar om te testen hoe het werkte.
Ik dacht dat ik die 30 dollar ook van mijn balans ging ingeboekt worden, maar niet dus..ge investeert 100% met fictief geld.. :p. Weer wat bijgeleerd se!
Toen ik op het testnet wat geprobeerd had, heb ik ook goed verdiend. Toen ik met echt geld begon, ging het heel wat minder. Uiteindelijk had ik winst, omdat ik m'n winst telkens nam in BTC en ETH (i.p.v. stablecoins) en die waren ondertussen goed gestegen, maar met buy & hold had ik meer winst gehad en minder stress.

Traden met leverage kan lucratief zijn, maar het overgrote deel verliest op termijn. Daarom is de raad om dit enkel te doen als je een professionele trader bent en met slechts 5 percent van je crypto portfolio.

De vorige keer heb ik mijn portefeuille letterlijk zien decimeren door nooit winst te nemen en te holden.

Vandaag eens mijn exit strategie model die ik heb uitgewerkt in excel in praktijk omgezet. Per munt telkens verschillende verkooporders van een % van m'n portefeuille (10% - 25% - 25% - 25% en 15% in moonbag) bij verschillende stijgingen tov de huidige koers. Geeft toch een soort gemoedsrust om ook de FOMO wat uit te schakelen die ongetwijfeld terug van de partij zal zijn.

Al 50 euro winst.

Ok, ik ben al verslaafd :sneaky:

Jaja, straks mogelijk een crash na de eerdere piek.

Is me nu wat spielerei.
100 euro winst
Helaba.

Dit gaat wel heel goed.

Ik voel me zelfs geen amateur meer 😼

--
En 2 minuten later na dit te posten, weer 5 euro erbij 😹

---
Een holo kost 0,001 euro

Can Holochain reach $1?

Yes, the coin can reach $1, but not in 2020 based on the estimated predictions. Once it takes part in the bull market, it’s value will increase to $1. Wallet investor price prediction also shows that HOT will not only reach $1 but surpass it. Therefore, there is hope for Holochain in the future.

Is Holo a good investment? Yes, if you are looking to invest in Holo for the long term in the crypto market, then it has chances of being very profitable in the future.

Mss moet ik daar eens 100 euro op zetten, als dat maal 1000 nog gaat. 🙃
Of meer want ik wil op serieus vervroegd pensioen.

Laatst bewerkt:
Die grote vermogens die enkel in BTC rekenen zullen een heel kleine minderheid zijn tegenover de grote vermogens die in fiat rekenen. Ge zegt het zelf, SOMMIGE mensen. Dat zijn de die-hards die Satoshi zien als een soort van Mozes die efkes de tien geboden kwam lezen. De meesten (99%) zitten er nog altijd in om dollarkes of eurokes te verdienen hoor. En je leeft in een utopie als je denkt dat BTC ooit met fiat zal flippen (niet dat je dat aanhaalde). Gegarandeerd dat BTC nog zal flippen met een altcoin die beter is. En dan zal BTC gewoon zakken tot in de verdoemenis. Want er is NIETS speciaals aan bitcoin. In tegendeel, het is een van de slechtste coins met centralisatie door een paar Chinese mining kartels.
Maar probeer dat maar eens te vertellen aan de mensen die het nu kopen. 90% begrijpt niet eens wat ze kopen.
Ik ga u een voorbeeld geven.
ADA was toen shelley (juni) uitkwam 1500 satoshis waard en stond toen 13 dollarcent.
Fast forward enkele maanden (november). ADA staat nog maar 1000 satoshis (een derde minder in sats) maar is 15 dollarcent waard.
Ada staat nu 1812 sats en we zitten ver aan een dollar.
Tiens hoe komt dat?
Geen enkele altcoin is momenteel echt 100% losgekoppeld van BTC

Laatst bewerkt:
ADA gaat richting de 1USD, ben is benieuwd of we de barriere gaan doorbreken of terug gaan zakken na een sterke stijging deze nacht

Die link met BTC is ergens ook logisch, zelden introduceren markets een nieuwe coin direct in pairs met fiat. Dat is quasi altijd /BTC , /LTC en /ETH
Mensen gaan ook hun winst eerder in BTC parkeren dan in fiat, puur omdat BTC in een stijgende lijn zit. Fiat is slapen.

De vorige keer heb ik mijn portefeuille letterlijk zien decimeren door nooit winst te nemen en te holden.

Vandaag eens mijn exit strategie model die ik heb uitgewerkt in excel in praktijk omgezet. Per munt telkens verschillende verkooporders van een % van m'n portefeuille (10% - 25% - 25% - 25% en 15% in moonbag) bij verschillende stijgingen tov de huidige koers. Geeft toch een soort gemoedsrust om ook de FOMO wat uit te schakelen die ongetwijfeld terug van de partij zal zijn.
Ja wel, de vorige keer had ik ook een exit strategie maar heb me er uiteindelijk totaal niet aan gehouden.
Ik had toen wat te vroeg beginnen verkopen, en daarna uit frustratie terug hoger ingekocht. Gelukkig begin 2018 wel alles verkocht aan 12k$ en mooie winst overgehouden. Dat was ironisch genoeg dezelfde prijs als mijn eerste geplande 25% selloff. :D

Het moeilijkste aan een exit plan is voor mij, u er ook aan houden. Als alles blijft omhoog schieten schiet de FOMO er ook terug in.

Soit, het is weer mooi gestegen. BTC intussen 52500$ aangetikt, ETH 1910$

't zal toch eens de moment worden om mijn inleg er uit te halen, zit bijna terug op de piek van 3 jaar terug.

Een mens is te hebberig hé, probeer het zo lang mogelijk uit te stellen omdat ik maximaal wil winnen, maarja... Wil ook niet dezelfde fout maken als 3 jaar geleden.

Allé het is eigenlijk vooral omdat mijn vriendin er vaak eens om vraagt.
Mijn mening is dat het er blijft opstaan tot het lifechanging is. Ik had er ooit 4 a 5k in gestoken, das ondertussen al 3 jaar "weg"; Als da nu weg blijft dan gaat mijn leven niet veranderen. Maar als er opeens 100k op staat dan wel...

Dat is mijn mening, maar niet die van mijn madam zal dus de gulden middenweg moeten kiezen. Inleg er uit halen en de rest laten staan tot life changing? :D

Maar wat ik dus wil vragen;
Als ik 5k afhaal en ik kan bewijzen dat ik 5k gestort heb, dan moet ik toch geen belastingen betalen hé?

't zou anders toch maar te zot zijn dat ge op uwen inleg ook belasting betaald :p Als ge dan 5k stort en 7k afhaald hebde alsnog verlies.

't zal toch eens de moment worden om mijn inleg er uit te halen, zit bijna terug op de piek van 3 jaar terug.

Een mens is te hebberig hé, probeer het zo lang mogelijk uit te stellen omdat ik maximaal wil winnen, maarja... Wil ook niet dezelfde fout maken als 3 jaar geleden.

Mijn mening is dat het er blijft opstaan tot het lifechanging is. Ik had er ooit 4 a 5k in gestoken, das ondertussen al 3 jaar "weg"; Als da nu weg blijft dan gaat mijn leven niet veranderen. Maar als er opeens 100k op staat dan wel...

Dat is mijn mening, maar niet die van mijn madam zal dus de gulden middenweg moeten kiezen. Inleg er uit halen en de rest laten staan tot life changing? :D

Als ik 5k afhaal en ik kan bewijzen dat ik 5k gestort heb, dan moet ik toch geen belastingen betalen hé?

't zou anders toch maar te zot zijn dat ge op uwen inleg ook belasting betaald :p Als ge dan 5k stort en 7k afhaald hebde alsnog verlies.
Belastingen is sowieso op uw winst, niet op uwen inleg. Dus als ge uw bankuittreksels hebt om uw storting aan te tonen, dan kan je bewijzen dat je 5K hebt geïnvesteerd.
Uw inleg er uithalen is nooit slecht, dat geeft meer gemoedsrust (vooral bij uw madam dan) denk ik, de rest kan je dan nog laten staan.

Als je enkel in BTC wilt investeren, is er dan een reden om door al het gedoe te gaan van een app, wallet, fees, ... wanneer je even goed gewoon het aandeel kan kopen?

Is er naast de mogelijkheid om te spelen met andere, kleinere munten uberhaupt een reden om de fysieke munt via een app te kopen ipv het bijhorende aandeel? Of gaat dit echt over het 'ik own bitcoin'-gevoel?

Laatst bewerkt:

100k is toch niet lifechanging...

Belastingen is sowieso op uw winst, niet op uwen inleg. Dus als ge uw bankuittreksels hebt om uw storting aan te tonen, dan kan je bewijzen dat je 5K hebt geïnvesteerd.
Uw inleg er uithalen is nooit slecht, dat geeft meer gemoedsrust (vooral bij uw madam dan) denk ik, de rest kan je dan nog laten staan.
Dan zal ik eens diep moeten graven in de historie van de transacties :D

Volgens mij heb ik wel alles via coinbase gedaan in de tijd, toen was dat het makkelijkst om op te storten denk ik toch

100k is toch niet lifechanging...

Ik snap dat het niet lifechanging is in de zin van ik moet niet meer werken, maar 100k extra op de rekening zou toch een hoop zorgen besparen als ik moet eerlijk zijn. Als 100k je maar zo weinig doet dan zal je waarschijnlijk een grotere spaarboek hebben dan mezelf :p

Maar 100k zou voor mij persoonlijk lifechanging zijn om mijn zelfstandige zaak verder uit te bouwen zonder kopzorgen dat het de eerste jaren wat moeilijk gaat zijn.

Ik snap dat het niet lifechanging is in de zin van ik moet niet meer werken, maar 100k extra op de rekening zou toch een hoop zorgen besparen als ik moet eerlijk zijn. Als 100k je maar zo weinig doet dan zal je waarschijnlijk een grotere spaarboek hebben dan mezelf :p

Maar 100k zou voor mij persoonlijk lifechanging zijn om mijn zelfstandige zaak verder uit te bouwen zonder kopzorgen dat het de eerste jaren wat moeilijk gaat zijn.
Fair enough, het gaat er maar om hoe je life changing interpreteert:)

Terug
Bovenaan