Crypto - Nieuws en algemene discussie

ADA en DOT gaan zeker nog genoeg stijgen, maar no way dat ze ETH gaan inhalen. :p Dit zijn typisch de verhaaltjes die opdoemen wanneer een cryptocoin niet snel genoeg stijgt voor sommigen (terwijl ETH al zeer hard gestegen is en nog véél opwaarts potentieel heeft, zowel t.o.v. fiat als t.o.v. BTC). De mensen die nu hun ETH verkopen, zullen langs de zijlijn moeten toekijken wanneer ETH in de spotlight staat binnenkort.

Ik zit al lang genoeg in crypto om mij niet te laten manipuleren door die verhalen. Zo dachten mensen vroeger ook dat Bitcoin Cash zou gaan winnen van Bitcoin, but that never happened.

ETH zal altijd blijven. Al zoveel keer geweest: deze coin is dat de ETH killer!!!! Ik zie wel enorm veel potentieel in ADA en DOT. Ik stake momenteel DOT op kraken.

Mijn Fortis Visa laat geen aankopen op coinbase toe. Paypal gaat ook nog niet in België.
Hoe kopen jullie je crypto? En waar zijn de fees het laagst want op dat gebied lijkt coinbase geen topper.
Kraken is volgens mij bij de goedkoopste qua fees.

ETH zal altijd blijven. Al zoveel keer geweest: deze coin is dat de ETH killer!!!! Ik zie wel enorm veel potentieel in ADA en DOT. Ik stake momenteel DOT op kraken.
Ik heb ook wat DOT en ADA, maar het grote geld zet ik dan toch liever op ETH. ETH wordt al niet meer als een altcoin gezien, it's here to stay. Dat kan je nog niet zeggen van ADA en DOT, hoewel ze inderdaad wel potentieel hebben. NEO was vroeger het nieuwe ETH, maar daar hoor je nu ook nog maar verrassend weinig van. Ik blijf dus voorzichtig met die zogenaamde ETH-killers.

Ik heb ook wat DOT en ADA, maar het grote geld zet ik dan toch liever op ETH. ETH wordt al niet meer als een altcoin gezien, it's here to stay. Dat kan je nog niet zeggen van ADA en DOT, hoewel ze inderdaad wel potentieel hebben. NEO was vroeger het nieuwe ETH, maar daar hoor je nu ook nog maar verrassend weinig van. Ik blijf dus voorzichtig met die zogenaamde ETH-killers.
De vraag is ook zal 1 blockchain netwerk de king zijn of zullen er meerdere naast mekaar kunnen bestaan. Maarja als je dat wist werden we allemaal rijk :D

Kzou daar nog mee oppassen. Wat ze nu bij ETH proberen is eigenlijk de motor van een auto vervangen terwijl hij aan het lopen is. Dit terwijl andere coins zoals cardano/polkadot gewoon van de grond op al juist opgebouwd zijn. ETH heeft wel first mover advantage en smart contracts, maar ze zijn onbruikbaar door de hoge fees. Cardano zal zwaar inzetten op ERC20 conversion naar cardano eenmaal smart contracts live gaan. Er zullen zeker en vast wel een groot aantal projecten van ETH naar Cardano verhuizen eenmaal het duidelijk is dat Cardano sneller is. Dat terwijl ETH nog altijd bezig zal zijn met de transitie naar ETH2.

Daarnaast vermoed ik dat de miners ook niet zomaar de transitie naar PoS op ETH zullen aanvaarden zonder slag of stoot. Verwacht maar forks/infighting.

Kzou daar nog mee oppassen. Wat ze nu bij ETH proberen is eigenlijk de motor van een auto vervangen terwijl hij aan het lopen is. Dit terwijl andere coins zoals cardano/polkadot gewoon van de grond op al juist opgebouwd zijn. ETH heeft wel first mover advantage en smart contracts, maar ze zijn onbruikbaar door de hoge fees. Cardano zal zwaar inzetten op ERC20 conversion naar cardano eenmaal smart contracts live gaan. Er zullen zeker en vast wel een groot aantal projecten van ETH naar Cardano verhuizen eenmaal het duidelijk is dat Cardano sneller is. Dat terwijl ETH nog altijd bezig zal zijn met de transitie naar ETH2.

Daarnaast vermoed ik dat de miners ook niet zomaar de transitie naar PoS op ETH zullen aanvaarden zonder slag of stoot. Verwacht maar forks/infighting.
Laat maar komen! Concurrentie is nooit slecht. Zonder slag of stoot zal het waarschijnlijk niet verlopen, maar ik heb er alle vertrouwen in dat ETH de grootste blijft. Als er iets zou veranderen aan de positie van ETH, waar ik zelf niet echt in geloof, zal het alleszins deze bull market niet zijn.

De hoge fees zijn op te lossen met een extra layer.

Mijn Fortis Visa laat geen aankopen op coinbase toe. Paypal gaat ook nog niet in België.
Hoe kopen jullie je crypto? En waar zijn de fees het laagst want op dat gebied lijkt coinbase geen topper.
Coinbase is vrij duur qua fees, als je daar met Fortis wil kopen: instantoverschrijving gebruiken
Binance werkt wel perfect met uw VISA/MC

Waarom zou je coinbase gebruiken met hun 0,5% fees? Op kraken is het 0.16% voor een limit order en dat verlaagd naargelang hoe meer trades ge plaatst

Na wat googlen komt Coinbase er vaak als winnaar uit voor beginners. De grootste, veiligste, ... eenvoudiger in gebruik ook dan Kraken.
Maar ik volg ook liever wat de ervaringen hier zijn dan de mogelijk gesponsorde reviewers en filmpjes. Maar de meningen lijken hier toch ook wat verdeeld en ook de openingspost geeft enkel wat opties.
Bitvavo kwam ik ook tegen als de goedkoopste maar die staat er hier zelfs niet tussen.

Wat denken jullie over Bitcoin trackers?

Waarom zou je coinbase gebruiken met hun 0,5% fees? Op kraken is het 0.16% voor een limit order en dat verlaagd naargelang hoe meer trades ge plaatst
Ik las onlangs dat Kraken nog altijd soms "crasht" in drukke periodes.. Dit probleem hebben ze al jaren. Is dat iets dat ook bij coinbase evenveel voorkomt?

In het verleden ook ervaren met Kraken. Was een van de weinige platformen waar ik ANC op kon traden, maar staibliteit en snelheid liet te wensen over.

Ben zowel qua snelheid, fees als app erg tevreden over Binance.

Wat denken jullie over Bitcoin trackers?
Ik heb vorig jaar in April de XBTE-bitcoin en Ethereum trackers gekocht. Vond het wel handig om niet via platformen apart Bitcoins etc te moeten gaan kopen. De jaarlijkse fee is wel 2,5% dacht ik maar dit is ondertussen een peulschil tov het rendement (op dit moment dan wel te verstaan)

Momenteel koop ik aan via Bitvavo.
Ik heb hier nog niet echt iemand gezien die dat gebruikt, of ik moet erover gekeken hebben.
Is er misschien een reden dat mensen dit links laten liggen? Ik heb tot op heden geen klachten maar misschien mis ik iets.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan