Crypto - Nieuws en algemene discussie

Waarom niet je e-mail en gsm-nummer vernieuwen?
Gaat al redelijk ver he. Ik heb nog steeds hetzelfde GSM-nummer dat ik kreeg toen ik 12j was en ik denk dat dat bij veel personen het geval is. Email bevat dikwijls ook je voor- en achternaam en is dus ook niet evident om zo maar even te veranderen. En hoelang zal het duren voordat je nieuwe GSM-nummer en email ook weer in lijsten rondzwerven op internet...

Wegwerpemailadressen gebruiken is nooit een slecht idee, maar voor een GSM-nummer is dat al iets meer gedoe aangezien je identiteit daar tegenwoordig aan gekoppeld moet worden.

Dus allemaal weg van de exchange dan? Maar waar dan (ver)kopen? Exchanges buiten Europa?

Edit: grootste deel staat hier wel al op een software wallet. Op de exchange staat nu enkel wat speelgeld.

Maar pft wat een gedoe weer.

Laatst bewerkt:
Gaat al redelijk ver he. Email bevat dikwijls ook je voor- en achternaam en is dus ook niet evident om zo maar even te veranderen.
Hangt af van de situatie. Je zou de risico’s moeten afwegen met de moeite dat het je kost om je gegevens te veranderen. Heb je weinig in crypto, dan kan het misschien ver gezocht zijn om je gegevens te veranderen. Maar dan nog, los van hoeveel crypto je hebt, hebben we het hier over je persoonlijke gegevens en het kan altijd voordelig zijn om dit zo goed mogelijk te beschermen of periodiek te vernieuwen. Een e-mail aanmaken neemt maar 1 minuut van je tijd. En een nieuwe GSM-nummer koop je ook in 1 minuut en koppel je direct aan je ID. Het enige lastige aan dit allemaal is dat je al die gegevens zou moeten updaten en/of doorgeven aan relevante instanties of contacten. Maar als je er eventjes bij stilstaat, is dat eigenlijk ook niet overdreven veel moeite als je persoonlijke gegevens of crypto daar tegenover staan. Maar ja, iedereen maakt voor zichzelf een beetje uit of het nodig is of niet; de ene is al meer risico-avers dan een ander.

En hoelang zal het duren voordat je nieuwe GSM-nummer en email ook weer in lijsten rondzwerven op internet...
Volledig mee akkoord. Het is gek hoe snel die gegevens rondgaan. Maar een oplossing, ook al is het niet waterdicht, is om een aparte e-mail/laptop en GSM-nummer/smartphone te gebruiken enkel en alleen voor je crypto’s. Dat is dan wel ‘extreem’ maar is een extra layer of security, en je kan daar nog verder in gaan he… er zijn tal van mogelijkheden om je veiligheid te verhogen en de risico’s zo laag mogelijk te houden. Maar opnieuw, hangt het allemaal een beetje af van de situatie en van persoon tot persoon. Iedereen maakt die afweging voor zichzelf en dat is helemaal oke.

EU is al veel langer richting dictatuur!
Als mensen hun eigen geld niet mogen beheren, en als mensen op een gegeven moment worden verplicht om iets te doen die ze niet willen doen, en als mensen hiervoor protesteren of hun ongenoegen uiten, dan gebeurt er dit:

Geld is een vorm van macht en als het volk te veel macht heeft kan een overheid hun eigen macht niet opleggen aan het volk. Bitcoin geeft de macht terug aan de individuele burgers en dat wordt niet graag gezien.

De EU en het westen gaan steeds meer richting het beperken van vrijheden van burgers, volledig mee akkoord, maar het blijft de regio met de meeste vrijheden op veel vlakken als we een vergelijking maken met de rest van de wereld.

Laatst bewerkt:
Voor mij is het dan uitcashen voor die zever begint, het is al lang niet meer zoals in het begin. Bij elke nieuwe regel,speculatie ,wereldgebeurtenis telkens dips. En het word alsmaar moeilijker allemaal.

Als ik het goed begrijp, verdwijnt de anonimiteit voor een groot stuk doordat transactie- en persoonlijke gegevens verplicht verzameld en doorgegeven worden door de financiele instellingen.
De overheid zou dus ook inzage (kunnen) krijgen in welke transacties gelinkt zijn aan welk persoon, inclusief persoonlijke wallet info.

Natuurlijk spijtig voor de crypto revolutionairen, en het libertaire gedachtengoed aan de basis van de crypto movement.
Maar voor de gemiddelde cryptobelegger zie ik niet echt wat voor gevolgen dit zou hebben?

Zolang je het als goede huisvader beheert, dient er op crypto geen meerwaardebelasting betaald te worden (in Belgie).
Het hebben van een prive wallet (hot/cold), die tot nogtoe anoniem was/is en binnenkort dus niet meer, verandert hier niets aan.

Wat mis ik? (nogmaals; niet vanuit de crypto "ideologie", maar puur als cryptobelegger)

Maar voor de gemiddelde cryptobelegger zie ik niet echt wat voor gevolgen dit zou hebben?

Zolang je het als goede huisvader beheert, dient er op crypto geen meerwaardebelasting betaald te worden (in Belgie).
Het hebben van een prive wallet (hot/cold), die tot nogtoe anoniem was/is en binnenkort dus niet meer, verandert hier niets aan.

Wat mis ik? (nogmaals; niet vanuit de crypto "ideologie", maar puur als cryptobelegger)
Geen meerwaardebelasting als goede huisvader is de wetgeving vandaag. Dit kan goed als een tussenstap dienen om die regel daarna ook te veranderen.

Anonieme crypto zal waarschijnlijk ook by default als crimineel geld beschouwd worden. Ook heb ik gelezen dat er sprake is om in een volgende stap anonieme wallets compleet te verbieden als de regels die nu goedgekeurd zijn niet voldoen om "criminaliteit" tegen te gaan.

"Before making the crypto-assets available to beneficiaries, providers would have to verify that the source of the asset is not subject to restrictive measures and that there are no risks of money laundering or terrorism financing."
Bron: https://www.europarl.europa.eu/news...ets-new-rules-to-stop-illicit-flows-in-the-eu

Dit gaat er dus ook voor zorgen dat exchanges zich gaan gedragen als banken en dus gaan vragen waar het geld vandaag komt etc., net iets waar de gemiddelde crypto-aanhanger van walgt. Ook kan de overheid funds gaan bevriezen als je niet doet wat ze van je verwachten (zie Canada bvb), volledig tegen het principe van crypto.

De gevolgen van deze regel reiken echt ver. Het is niet voor niets dat de cryptowereld op z'n achterste poten staat.

Deze regels zijn natuurlijk nog steeds te ontwijken door peer-to-peer crypto aan te kopen en te verkopen en alles op je ledger te houden. Dat lijkt mij dan ook the way forward zolang ik nog in een land onder de Europese Unie woon. Maar grote kans dat dit dus in een later stadium ook illegaal wordt en dat ze ons dus de illegaliteit induwen.

Basically wordt er gewoon telkens gezocht naar waar er nog wat vet op de soep zit, om daarop belastingen te kunnen heffen.
Het is praktisch verboden om geld te willen verdienen. Alleja, niet verboden maar you get the point.

Ik vraag me af waar we gaan eindigen. Ik zie het nog gebeuren dat er belastingen komen op gecreëerde meerwaarde bij verkoop van huis bvb. (voor particulieren etc)

Voor mij is het dan uitcashen voor die zever begint, het is al lang niet meer zoals in het begin. Bij elke nieuwe regel,speculatie ,wereldgebeurtenis telkens dips. En het word alsmaar moeilijker allemaal.
Dat is nu wel al jaren zo, en bitcoin is er altijd al van hersteld.

Dit gaat er dus ook voor zorgen dat exchanges zich gaan gedragen als banken en dus gaan vragen waar het geld vandaag komt etc., net iets waar de gemiddelde crypto-aanhanger van walgt. Ook kan de overheid funds gaan bevriezen als je niet doet wat ze van je verwachten (zie Canada bvb), volledig tegen het principe van crypto.
Persoonlijk walg ik ook van deze nieuwe tendens en is de evolutie zeker niet positief. Dit gaat gewoon twee stromen creëren en een constant welles/nietes discussie worden die feitelijke innovatie in de weg staat.

Maar in alle eerlijkheid moet ik wel zeggen... als het gevolg ervan is dat KBC/ING/AXA of <vul eendert welke reguliere bank> hierdoor mijn crypto bank wel wil vertrouwen... Ik leg het vele liever uit aan mijn crypto bank dat ik volledig loco gegaan ben in NFTs te kopen met een raar aapje erop om daarna enkele duizendjes aan airdrops te innen om dan ergens een 33x te scoren op een shitcoin. Ik zie ze al gaan bij de KBC... Flash watte? Aave is dat met dubbele A?

Enfin it's all about perspective zeker?

Ik had gisteren beter nog snel verkocht, met het nieuws ook nog dat de Aziatische cryptomarkt moeilijkheden krijgt om alles naar Singapore te loodsen. Hier zitten we dan weer dipperdedip.

Het is hier zo stil? Even polsen...

1) Zitten we nu in een bear of bull market?
2) Verwachten jullie dat de inflatie gaat blijven toenemen of zou het ergste gepasseerd zijn?
3) Zit er nog iemand te wachten op Pulsechain?

2) Verwachten jullie dat de inflatie gaat blijven toenemen of zou het ergste gepasseerd zijn?

1) Voor mij zitten we nog steeds in een bull market - not financial advice. Correcties zoals nu horen daar nu eenmaal bij.
2) Inflatie zal blijven toenemen zo lang er geen deftige acties ondernomen worden. Maar ik vind het best grappig want ik zeg al jaren in mijn omgeving dat dit eraan zat te komen en ik was een panikeur. Tja, nu zien we dat het ook terecht was...
3) Net eens opgezocht, maar had er nog niet over gehoord. Ik wacht er dus niet op. :p

1) Gezien het marktsentiment en de interesse in crypto in het algemeen eerder een bear market, maar omwille van die toenemende inflatie en adoptie houdt BTC/crypto toch nog vrij goed stand nu. Anderzijds denk ik dat de energiecrisis voor BTC een slechte zaak is. Dat kan als argument tegen BTC aangehaald worden.
2) inflatie is nog niet gedaan, denk ik, zolang die oorlog niet stopt, zal het er zeker niet op verbeteren. Maar dat is dan weer goed voor in BTC te blijven zitten in plaats van naar fiat uit te cashen.
3) ik volg het niet echt. 't Is een ETH fork maar dan van Richard Heart. Als ETH 2.0 met proof-of-stake succesvol wordt dan zie ik niet meteen een bestaansreden voor PulseChain. Ik denk dat Ethereum nog altijd meer kans op slagen heeft dan. Gewoon ook omwille dat iedereen in de cryptospace Ethereum al kent en PulseChain minder bekendheid heeft.

Imo zitten we in een zachte bear markt maar het blijft een bear markt.
De oorlog en de inflatie zijn daar mee voor verantwoordelijk, wat niet betekent dat straks kan omslaan.
Ik blijf aan de zijlijn staan.

Ja, imo als je uitzoomt op de weekly, dan zie je dat de grootste support van Bitcoin eerder rond de 30k ligt, niet?
Dit voelde eerder aan als de zoveelste rebound, ik kan ook fout zijn en dat Bitcoin nu als nog richting de 50k gaat, niemand weet het 100% zeker, I guess.

Terug
Bovenaan