Crypto - Nieuws en algemene discussie

Idd, ben geen fan van die Musk. Hij zet mensen op het verkeerde been met die dogecoin en dat gaat naïeve mensen veel geld kosten.
Michael Saylor pakt het wel goed aan.
Als ge te lomp zijt om niet te begrijpen dat dogecoin een grap is en eigenlijk 0,0 waarde hoort te hebben, maar er toch blindelings instapt omdat Musk wat zit te trollen.... Dan verdien je het niet om er geld mee te verdienen. DYOR.

Al die mensen die hier een mooi portefeuille hebben met alt-coins. Ik was op het einde van de 2018 bullrun ingestapt en die altcoins zijn voor mij -80% gegaan. Gelukkig had ik ook een stukje BTC & ETH die , na ook eerst -80% te zijn gegaan, alle verlies dubbel en dik goed gemaakt hebben.

Mijn taktiek om stukje bij beetje verkopen bij grote stijgingen pakt een beetje ambetant uit nu. Ik mis de hoogste pieken.

Goh ja, je kan de markt nooit timen en misgelopen winst op papier is geen ramp zolang je toch een deel winst gepakt hebt ;)

Als ge te lomp zijt om niet te begrijpen dat dogecoin een grap is en eigenlijk 0,0 waarde hoort te hebben, maar er toch blindelings instapt omdat Musk wat zit te trollen.... Dan verdien je het niet om er geld mee te verdienen. DYOR.
Velen zien Elon Musk als een voorbeeld. Als je een voorbeeldfiguur bent, is dit gewoon niet oké. En hij weet dat hij de markt manipuleert door zijn tweets, dus hij doet dit moedwillig. Nee, het beetje respect dat ik voor die kerel had, is nu toch wel verdwenen hoor. Hij zorgt er hier voor dat mensen die niet al te slim zijn en dus meestal al niet te veel geld (op overschot) hebben regelrecht in hun ongeluk lopen.

Velen zien Elon Musk als een voorbeeld. Als je een voorbeeldfiguur bent, is dit gewoon niet oké. En hij weet dat hij de markt manipuleert door zijn tweets, dus hij doet dit moedwillig. Nee, het beetje respect dat ik voor die kerel had, is nu toch wel verdwenen hoor. Hij zorgt er hier voor dat mensen die niet al te slim zijn en dus meestal al niet te veel geld (op overschot) hebben regelrecht in hun ongeluk lopen.

Want? Doge kopen op 0,06 / 0,07 / 0,08c kopen is slecht?
Hou dat 5 jaar bij en dat staat ook op 1 dollar hoor. 't Is een meme coin die al lang meegaat en die altijd gaat blijven bestaan.
Die heeft zijn plaats in de crypto wereld in tegenstelling tot vele andere shitcoins.

Disclaimer: heb zelf geen Doge.

Want? Doge kopen op 0,06 / 0,07 / 0,08c kopen is slecht?
Hou dat 5 jaar bij en dat staat ook op 1 dollar hoor. 't Is een meme coin die al lang meegaat en die altijd gaat blijven bestaan.
Die heeft zijn plaats in de crypto wereld in tegenstelling tot vele andere shitcoins.

Disclaimer: heb zelf geen Doge.

Doge gaat nooooooooooooooit aan 1 USD staan. Nooooooooooit. De inflatie van die coin is zo ridicuul hoog (14m coins per dag), gaat gewoon niet.

Vind het ook een leuke shitcoin, vroeger ook gehad, maar er zit daar 0 ontwikkeling in. Niets

Dan zou Dogecoin dichtbij de huidige marketcap van Ethereum komen. In theorie kan het natuurlijk, als Bitcoin zou 500K staan ofzo, en de verhouding van de marketcap van de coins zou blijven zoals het nu is.

Maar ik geloof er niet in, het is een hype die zal overwaaien. Ge koopt juist bitcoin tegen inflatie, dat gaat niet helemaal op voor Dogecoin.

Bovendien gaan veel van die opportunisten die nu Dogecoin kopen geen jaren willen wachten tot het uiteindelijk 1$ staat, die gaan wellicht eerder gaan verkopen, ofwel wanneer ze winst maken, ofwel als paniekreactie wanneer het crasht.

Ik wist niet dat die coin geen max. supply had. Dat verandert de zaak een beetje, maar toch: quote me again binnen 5 jaar :p

Denk gewoon dat het vriendendienst van Musk is naar zijn vrienden (of zichzelf). Als je ziet hoe er telkens al een gestage prijsstijging is net voor hij tweets over Doge de wereld in stuurt, vermoed dat toch een inside job. Daar zijn ook ganse reddit conspiracy threads over te vinden :p

Of hij is inderdaad gewoon wat aan het trollen (ook zijn goed recht), want die wordt heus wel in het oog gehouden.

Ikzelf ben Musk dankbaar. Hij omarmt als een van de eerste bedrijfsleiders (en wat voor een bedrijf) openlijk bitcoin. Denk dat we daar allemaal blij mee mogen zijn. Eerlijk gezegd, ik snap de hate niet.

Hier wordt afgevraagd hoe 1 man BTC kan "pumpen". Ik vind dat nu niet zo verbazend. ZIjn bedrijf is groter dan Bitcoin.
Doet u ook beseffen dat we nog steeds early to the party zijn imo.

Tjah, het doet mijn wenkbrauwen toch frontsen. Hoe hij dingen kan ophemelen of in de grondboren, al dan niet met gegronde redenen.

Ik mis de tijd dat ik een aantal bitcoins had
Nu ben ik blij nog een deel(tje) van een bitcoin te hebben

Soms is gewoon houden en er niet naar omzien nog het beste
Komaan XLM!

Waar was den tijd dat ik ooit 8 bitcoins had en ze verkocht aan 300 euro het stuk :)
Toen was dat meer een spelletje dan een investering.
Ik zou terug willen gaan in de tijd en mijzelf tegenhouden.
Maar ik zou nu te veel stressen denk ik met zo een bedrag.

Laatst bewerkt:
Waar was den tijd dat ik ooit 8 bitcoins had en ze verkocht aan 300 euro het stuk :)
Ik denk dat er véél mensen terug in de tijd willen mét een glazen bol.

Toen ik 3 btc kwijtgeraakt was op cryptsy vond ik da ook erg. Maar niet zo erg als nu :D

Ik herinner mij nog een heel aantal jaar geleden ne kerel van bij mij op de fitness. Was toen 19-20 jaar, die was er toen zowat mee bezig.
Hij zette toevallig vandaag op IG dat op zijn story dat de bitcoin gepiekt was.

Ik zeg hem: "ah ja gij zijt er nog mee bezig".

Stond op 260.000 euro winst met amper inleg :ROFLMAO:

Goh ja, ben echt blij voor hem wel :D

tuttuuuut, volgens onze top-econoom Paul D'Hoore is bitcoin geen investering, want je krijgt er geen rente/dividend op 🤔 😏
Altijd grappig onze traditionele economen het te zien afbreken..

Bij mij was het ongeveer 0,3 BTC op Cryptsy destijds, dat zat dan in allerlei shitcoins dus ik zal nooit weten hoeveel btc het was, misschien waren er enkele gepumpt. Ik heb de moeite niet gedaan om aan die settlement mee te doen.
BTC is nu wel echt zot bezig, het is een sterkere pump dan de eerste Elon pump.

Amai. Ik heb spijt van mijn keuze om periodiek te beleggen in btc.. had beter alles er al inzitten.
In 2015 een grote som geld ontvangen van mijn grootouders die destijds voor hun kleinkinderen gespaard hadden. Wou het toen zelf beleggen.
Ik zit nog altijd met een zwaar negatief rendement.. als ik het in BTC had gestoken, hadk nu +-4 miljoen dollar gehad..

Terug
Bovenaan