Crypto - Nieuws en algemene discussie

Goed moment eigenlijk om BTC nu te sellen? Gegarandeerd toch dat het nu weer even gaat zakken?
Het enige dat gegarandeerd is in BTC, is dat er niets gegarandeerd is.

Waarom zou het nu moeten zakken? Dit is net 1 van de weinige 'pumps' waarbij ik dit helemaal niet verwacht *.
Tesla investeerd (enorm veel) in BTC, zowel als belegging als in het aanvaarden van BTC als betaalmiddel. Dit heeft meer betekenis dan pakweg 90% van de +10% bewegingen. Iedereen kent Tesla. Iedereen kent Elon Musk. Dit is een van de meest prominente zakenmannen ter wereld. Wees maar zeker dat dit in de algemene pers komt. Dus de kans lijkt me zeer groot dat er morgen/de komende dagen een verse lading nieuwe beleggers instapt, wat de prijs weer omhoog duwt.

Maar: lees zin 1 terug.

Edit: * hangt er ook vanaf wat je bedoelt met zakken. Een paar %? Sure. Terug naar het niveau van net voor de pump? Wie weet ....

Laatst bewerkt:
Zelfs de kutgazetten beginnen enige twijfel te vertonen in hun artikels, uiteraard moeten ze er het woord witwassen en weet ik veel weer bijzetten, maar dit was 4 jaar geleden echt ondenkbaar:

De prijs van Bitcoin nam na de aankondiging van Tesla meteen hoge vlucht, tot de nieuwe recordkoers van 44.200 dollar. Critici waarschuwden beleggers al dat de virtuele munten erg volatiel zijn en een nieuwe “zeepbel” vormen. Ze kunnen bovendien gebruikt worden voor illegale transacties zoals witwassen. Maar het feit dat steeds meer grote namen erin beleggen, en de “munten” zelfs aanvaarden als betaalmiddel, stuurt de koers nog verder te hoogte in. Analisten sluiten niet uit dat de bitcoin verder zal stijgen.

Goed moment eigenlijk om BTC nu te sellen? Gegarandeerd toch dat het nu weer even gaat zakken?
Het is nog een beter moment om bitcoin te hodlen.

Echt serieus, we hebben in januari net onze 30% dip gekregen, staan ze hier na een week opnieuw 'de dip te timen' ...

Zelfs de kutgazetten beginnen enige twijfel te vertonen in hun artikels, uiteraard moeten ze er het woord witwassen en weet ik veel weer bijzetten, maar dit was 4 jaar geleden echt ondenkbaar:

De prijs van Bitcoin nam na de aankondiging van Tesla meteen hoge vlucht, tot de nieuwe recordkoers van 44.200 dollar. Critici waarschuwden beleggers al dat de virtuele munten erg volatiel zijn en een nieuwe “zeepbel” vormen. Ze kunnen bovendien gebruikt worden voor illegale transacties zoals witwassen. Maar het feit dat steeds meer grote namen erin beleggen, en de “munten” zelfs aanvaarden als betaalmiddel, stuurt de koers nog verder te hoogte in. Analisten sluiten niet uit dat de bitcoin verder zal stijgen

Vergeet “beursexpert” Pascal Paepen niet. Met zijn constant gebash op Bitcoin. Zijn er nu echt geen andere experten?

Beste nieuws in lange tijd imo.

Andere bedrijven zullen nu wel volgen en mee investeren + accepteren als betaalmiddel.
Nu verkopen is later spijt hebben.

Ligt eigenlijk allemaal in de lijn van de verwachtingen. Als bitcoin tegen het einde van de bull market 280.000 USD of meer zal halen, moeten we deze bewegingen wel maken. Bij Ethereum spreken ze dan weer van 20.000 tot 40.000 USD. Heb nog grotere bedragen gehoord, maar ik wil eerst zien of we deze bedragen halen. :p Let's see!

Dat Tesla in bitcoin investeert is echt wel enorm bullish nieuws, maar van heel die Dogecoin hype weet ik niet wat ik moet denken. Enerzijds gaan er mensen verder kijken dan Dogecoin en ook naar Bitcoin, Ethereum en serieuze altcoins kijken, maar anderzijds gaan er veel hun broek aan scheuren ook en dat gaat dan schade geven aan de reputatie van crypto, waardoor velen het nog altijd gaan bekijken als speculatieve assets i.p.v. een serieuze investering. Ik blijf ver van Dogecoin weg op dit moment ...

Dat Tesla in bitcoin investeert is echt wel enorm bullish nieuws, maar van heel die Dogecoin hype weet ik niet wat ik moet denken. Enerzijds gaan er mensen verder kijken dan Dogecoin en ook naar Bitcoin, Ethereum en serieuze altcoins kijken, maar anderzijds gaan er veel hun broek aan scheuren ook en dat gaat dan schade geven aan de reputatie van crypto, waardoor velen het nog altijd gaan bekijken als speculatieve assets i.p.v. een serieuze investering. Ik blijf ver van Dogecoin weg op dit moment ...
Idd, ben geen fan van die Musk. Hij zet mensen op het verkeerde been met die dogecoin en dat gaat naïeve mensen veel geld kosten.
Michael Saylor pakt het wel goed aan.

FOMO/retail driven rally. We kunnen snel weer onder 40K duiken..
Hopelijk krijgen we binnenkort echter een stortvloed aan corporate demand als gevolg van Tesla's aankondiging alsook de Microstrategy Conference.

Terug
Bovenaan