Crypto - Nieuws en algemene discussie

Daytraden blijft gokken en het overgrote deel vd mensen verliest meer geld bij traden dan dat ze ermee winnen. Eén trade winnen is niet moeilijk, meer trades winnen dan verliezen is dat wel. De trades van een ervaren trader volgen kan hierbij wel helpen, maar zelfs dan is er een risico dat je je geld kwijtspeelt.

Hodlen is het minst stresserend en heeft meer kans op succes, daarbovenop hoef je de prijs dan ook niet dagelijks in de gaten te houden als je niet wil.

Klinkt misschien dwaas, maar ik vind het wel frustrerend dat ik enkel kan werken met kleine bedragen (geld dat je kan missen). Ik bedoel: ik ben er pas mee begonnen en heb als start 200€ ingezet gehad en ongeveer 15€ aan free coins gehad dmv van die vragen bij Coinbase. En ondertussen is dat op nog geen maand tijd gestegen in waarde naar ongeveer 280€. Op zich een serieuze winst. Maar langs de andere kant ook niet veel waard. Wat koop ik daar nu van :p Zelfs al zou ik duizend euro inleggen en dat vertienvoudigd in waarde over x jaar. Tja, het gaat me niet rijk maken he. De reuzesprongen gaan imo toch niet meer gebeuren. (10 jaar geleden: 10.000BTC voor 2 pizza`s en nu is 1 BTC >30.000dollar waard)

En het vervelende is: nu vind ik het een mooie winst en heb zoiets van: leuk, ik ga m`n winst er al afhalen en langs de andere kant heb ik iets van: nee, ik laat alles staan want dan is er ook winst op de winst.

Ik wist niet dat ik zoveel tegenstrijdige gevoelens zou hebben toen ik er mee begon. Damn you coinbase en je gratis lokkertje.

Klinkt misschien dwaas, maar ik vind het wel frustrerend dat ik enkel kan werken met kleine bedragen (geld dat je kan missen). Ik bedoel: ik ben er pas mee begonnen en heb als start 200€ ingezet gehad en ongeveer 15€ aan free coins gehad dmv van die vragen bij Coinbase. En ondertussen is dat op nog geen maand tijd gestegen in waarde naar ongeveer 280€. Op zich een serieuze winst. Maar langs de andere kant ook niet veel waard. Wat koop ik daar nu van :p Zelfs al zou ik duizend euro inleggen en dat vertienvoudigd in waarde over x jaar. Tja, het gaat me niet rijk maken he. De reuzesprongen gaan imo toch niet meer gebeuren. (10 jaar geleden: 10.000BTC voor 2 pizza`s en nu is 1 BTC >30.000dollar waard)

En het vervelende is: nu vind ik het een mooie winst en heb zoiets van: leuk, ik ga m`n winst er al afhalen en langs de andere kant heb ik iets van: nee, ik laat alles staan want dan is er ook winst op de winst.

Ik wist niet dat ik zoveel tegenstrijdige gevoelens zou hebben toen ik er mee begon. Damn you coinbase en je gratis lokkertje.
Als je de juiste zeer kleine altcoins koopt, kan je je inzet x100 of x1000 doen. Maar de kans is veel groter dat je alles kwijtgeraakt als je de verkeerde kiest. Die kans was indertijd met bitcoin even groot, dus je moet zelf uitmaken of het de risk/reward waard is voor jou.

Als je minder risico wil lopen, zijn de winsten ook kleiner natuurlijk. Als je niet meer dan 200 euro kan missen, lijkt het me dat 80 euro een mooie winst is?

Als je de juiste zeer kleine altcoins koopt, kan je je inzet x100 of x1000 doen. Maar de kans is veel groter dat je alles kwijtgeraakt als je de verkeerde kiest. Die kans was indertijd met bitcoin even groot, dus je moet zelf uitmaken of het de risk/reward waard is voor jou.

Als je minder risico wil lopen, zijn de winsten ook kleiner natuurlijk. Als je niet meer dan 200 euro kan missen, lijkt het me dat 80 euro een mooie winst is?
Ja, dat zeg ik ook: het is een mooie winst, maar op zich blijft het een klein bedrag.
:p
Mijn vrouw is er bovendien niet zo voor, dus aan het gemeenschappelijke spaargeld mag ik niet komen. dus moet het met mijn geld doen dat we gebudgeteerd hebben als `individueel pretgeld`.
zou deze maand dus weer een beetje kunnen inzetten, maar heb schrik dat als ik nu inzet, nu zo alles stijgt er daarna een serieuze dip komt.
Op dat vlak ken ik er gewoon te weinig van. En m`n karakter is er misschien ook niet echt voor gescchikt :p

Ik vraag mij af hoeveel Polkadot nog zou kunnen stijgen. Als je vergelijkt met ETH is de marketcap van DOT nog geen 1/10 van ETH. Ik denk dat het niet onmogelijk is dat DOT later in deze bull run 100$ doet. Misschien als je maar een klein bedrag hebt dat je toch beter in DOT ofzo investeert dan in BTC. Als je op Binance leverage tokens zoals DOTUP koopt of met leverage werkt dan zou je wel kunnen veel winst maken met een klein bedrag, maar ook sneller je geld kwijtraken natuurlijk. 't Is nooit slecht om te wachten tot er een dip is om te kopen, maar 't is dan wel een kwestie van timing.

Maar voor hetzelfde geld is het Cardano of nog een andere coin die omhoog vliegt, altcoins geven op dit moment veel meer winst dan BTC maar als de bullrun gedaan is dan zullen ze waarschijnlijk zeer hard crashen tov BTC dus dan is het een kwestie om er snel ook uit te zijn.

Laatst bewerkt:
Ik heb wat UNIUP gekocht nu, laat UNI maar vliegen, haha
Dat is een leveraged token op Binance, als UNI 10% stijgt dan stijgt UNIUP 30%, geldt andersom natuurlijk ook :)
Maar het voordeel is, dat tov gewoon te leverage traden, je positie niet kan geliquideerd worden en je niet onder 0 kan gaan.

Laatst bewerkt:
De meeste mensen die nu met crypto daytraden starten, doen dat om de verkeerde redenen en gaan er uiteindelijk hun broek aan scheuren. Dat zijn diegene die 1 - 2 jaar geleden niet op de crypto boot gesprongen zijn en nu proberen om die gemiste winst goed te maken door heel hoge risico's te nemen.

Dat is gewoon fomo die onderhouden wordt de kortstondige euforieën die je ervaart, telkens wanneer je eens wat 500€ kleingeld gewonnen hebt. De hele dag naar rode en groene balkjes op je PC scherm zitten staren is een beetje zoals die gokverslaafden die vroeger de hele dag op cafe op zo'n gokmachine muntjes zitten in te werpen. Crypto is geen 'get rich quickly' markt. Je verspeelt het gros van je winst via transaction fees toch terug aan de exchanges als je daar een jaarbalans van opmaakt. En dan heb je nog de betalende applicaties, discord groepen, groupleaders, trading trainings en bootcamps die noobs binnenrijgen via gratis youtube kanalen.

De meeste crypto winst maak je met cycli trades en swing trades waarbij je positie maandenlang vasthoudt in plaats van shilled pumps achterna te hollen. Op twitter voel je heel makkelijk aan wanneer 'influencers' opeens massaal voor een bepaalde coin reclame beginnen te maken.

Beetje scheve vergelijking.
Je zegt het zelf: 10 jaar geleden was bitcoin nog niet veel waard. Maar hoeveel mensen denk je dat hebben kunnen holden in die tijdspanne? Want dat is de moeilijkheid: niet verkopen.

Tuurlijk kan je er wel nog rijk van worden (ja, zelfs als je nu pas instapt). Steek uw geld in 1 of meerdere coins en wacht 10 jaar (dat zijn ruwweg 3 cycles vanaf hier gerekend) zonder er aan te komen.
Als je de juiste hebt gekozen, kan dat een x100 of meer zijn.

Als je er maar 1 kiest, zou ik trouwens ook gewoon BTC pakken. Maar dat is mijn mening natuurlijk :p

Net voor een mooi bedrag BTC bijgekocht. Na het beluisteren van dit intervieuw tijdens de microstrategy Bitcoin conference:

Vergeet niet dit zijn mannen die miljarden beheren hé.

Het psychologisch selletje van de markten valt niet te onderschatten. Je leert het pas wanneer je zelf "skin in the game" hebt. Als je zelf vindt dat 80 euro de moeite niet is, dan laat je het staan. Als dat geld voor jou belangrijk is en je er beter bij voelt om er jezelf een leuke cadeau mee te kopen, haal je het er af. Je moet vooral doen waar je je goed bij voelt. Wat er nadien gebeurt (markt die nog blijft stijgen of meteen crasht) heb je toch niet in de hand en zou dus ook niet moeten uitmaken.

Alles kan, maar mensen blijven echter vergeten dat de kans duizenden malen groter is dat je die coin al verkocht hebt tegen 5x de winst of misschien 10x zijn winst.

Ik ben er overtuigd dat dit de grootste denkfout is van de nieuwelingen in de cyrptospace. Die zien dat BTC op een jaar van 3000 naar 40.000 dollar is gegaan en zeggen: "Had ik vorig jaar mijn spaargeld er maar ingestoken, dan had ik nu een gloednieuwe auto!" Ja kijk, zo werkt het spelletje dus niet. Waarschijnlijk had je bij de eerste dip al terug verkocht, of had je je winsten al wel gepakt op 5000$, misschien op 10.000$,... En dan praten we dus nog maar over een x13 in dit voorbeeld. De mensen die aan 100x verkopen zijn meestal gewoon vergeten dat ze crypto hadden gekocht en vinden later het winnend lot terug door toeval.

Ja, dat zeg ik ook: het is een mooie winst, maar op zich blijft het een klein bedrag.
:p
Mijn vrouw is er bovendien niet zo voor, dus aan het gemeenschappelijke spaargeld mag ik niet komen. dus moet het met mijn geld doen dat we gebudgeteerd hebben als `individueel pretgeld`.
zou deze maand dus weer een beetje kunnen inzetten, maar heb schrik dat als ik nu inzet, nu zo alles stijgt er daarna een serieuze dip komt.
Op dat vlak ken ik er gewoon te weinig van. En m`n karakter is er misschien ook niet echt voor gescchikt :p

Ik zit in hetzelfde schuitje en heb af en toe door de jaren heen wat persoonlijk geld in crypto gestoken. Niet teveel, want in maart van vorig jaar bijvoorbeeld leek de cryptospace half dood. Elke euro die je er dan insteekt doe je in het volle bewustzijn dat je die mogelijks nooit meer zal terugzien. Uiteindelijk zijn dat wel de momenten geweest die me nu mooi opbrengen, zonder enige vorm van stress. Als ik toen al mijn geld in de markt had gepompt, was ik nu vele euro's rijker, maar verstandig zou het niet geweest zijn.

Ik vraag mij af hoeveel Polkadot nog zou kunnen stijgen. Als je vergelijkt met ETH is de marketcap van DOT nog geen 1/10 van ETH. Ik denk dat het niet onmogelijk is dat DOT later in deze bull run 100$ doet. Misschien als je maar een klein bedrag hebt dat je toch beter in DOT ofzo investeert dan in BTC. Als je op Binance leverage tokens zoals DOTUP koopt of met leverage werkt dan zou je wel kunnen veel winst maken met een klein bedrag, maar ook sneller je geld kwijtraken natuurlijk. 't Is nooit slecht om te wachten tot er een dip is om te kopen, maar 't is dan wel een kwestie van timing.

Maar voor hetzelfde geld is het Cardano of nog een andere coin die omhoog vliegt, altcoins geven op dit moment veel meer winst dan BTC maar als de bullrun gedaan is dan zullen ze waarschijnlijk zeer hard crashen tov BTC dus dan is het een kwestie om er snel ook uit te zijn.

Polkadot is een mooi project, maar mensen lijken niet te beseffen dat het momenteel haast nog niet gebruikt wordt. Ik zal op twitter een 3-tal weken terug dat er 2 blocks na elkaar waren geweest die gewoon leeg waren, aangezien het netwerk haast niet gebruikt wordt. De prijs van DOT is momenteel dan ook extreem speculatief en voor mij één van de munten die misschien wel het hoogste risico lopen om een serieuze correctie door te maken na de bullmarket.

Ik heb mijn DOt gekocht aan 5$ en verkocht aan 18.2$. Het kan nog doorschieten naar 50$, maar ik was blij met de winst en kon het niet met een gerust hart vasthouden als je weet dat het uiteindelijk nog veel te bewijzen heeft en nog niet actief in gebruik is.

Laat Cardano maar keer goed zot doen :cool:, deze aan het holden sinds 2017.

Nog mensen met problemen op hun coinbase vandaag? kan al hele dag niet in mijn portfolio.
Spinning weel blijft gaan.

Terug
Bovenaan