Crypto - Nieuws en algemene discussie

Ge kunt daar van die filmpjes kijken van hoe bepaalde coins werken, erna moet ge een quizje doen voor als ge wel "opgelet" hebt.
Nu, ge kunt die filmpjes gewoon skippen en meteen naar die quiz gaan en gokken op de antwoorden. Kunt blijven proberen totdat ge het juist hebt. Erna krijgt ge inderdaad wat coins. Das meestal iets van tussen de 5 en 10€ als ik me niet vergis. Is al even geleden voor mij.
Meeste antwoorden zijn ook op reddit te vinden :p

Is naar pro account gaan betalend?

Gewoon dezelfde login gegevens gebruiken als uw normale coinbase account.
Geld overzetten van Coinbase naar Coinbase Pro is ook gratis.

Gewoon dezelfde login gegevens gebruiken als uw normale coinbase account.
Geld overzetten van Coinbase naar Coinbase Pro is ook gratis.
Waarom noemen ze het dan pro en bieden ze de meerwaarde niet gewoon aan voor iedereen 🤪

Waarom noemen ze het dan pro en bieden ze de meerwaarde niet gewoon aan voor iedereen 🤪

De meerwaarde is er voor iedereen. Je moet er inderdaad wel van op de hoogte zijn. Wordt ook niet actief gepromoot op de site denk ik.
Bij Gdax was dat nog verwarrender. Die hadden niet eens dezelfde naam :p En werkte ook gewoon met dezelfde Coinbase login.

Pro is echt een exchange waar je buy en sell orders kan plaatsen aan een bepaald bedrag dat jij wenst.
Coinbase normaal is meer een (dure) omruilservice waar je munten tegen marketprice koopt (+ 1,5% fee of iets dergelijks).

Niet iedereen kan overweg met een exchange of weet hoe je een order moet plaatsen.
Voor dat soort mensen is de normale Coinbase dan misschien gebruiksvriendelijker?

Laatst bewerkt:
Die coinbase pro lijkt me dan wel interessant.
Later eens in verdiepen.

Gisteren nog getwijfeld mijn etc in uma om te zetten. Beter gedaan. Uma +153%

Edit +186% al

Ik heb sinds 2019 nog altijd een zakje Tezos XTZ staan. Heeft tot nu toe nog maar matig gepresteerd. De enige reden waarom ik niet verkoop is dat, van zodra ik dat doe, de koerswaarde waarschijnlijk 6$+ zal gaan.

Absolute beginner hier. Ik probeer mij rustig aan wat in te lezen in het hele cryptogebeuren. Wat betreft platformen die ik hier vooral Kraken, Coinbase en Binance vermeld worden. Iemand die de belangrijkste voor- en nadelen kan toelichten (of mij kan verwijzen naar een deftige bron)?

Ik heb sinds 2019 nog altijd een zakje Tezos XTZ staan. Heeft tot nu toe nog maar matig gepresteerd. De enige reden waarom ik niet verkoop is dat, van zodra ik dat doe, de koerswaarde waarschijnlijk 6$+ zal gaan.
I know the feeling.
Mijn 50 euro speelgeld op binance is ondertussen wel al 391.58 euro waard.. edit 391.29... edit 391.87....
Kheb er nog plezier mee. :D In een bull market is iedereen pro trader zeker?
Coins waar ik in geloof koop ik en hold ik. (btc en ada)
De shitcoins die ik koop op binance ...meh couldnt care less.

Absolute beginner hier. Ik probeer mij rustig aan wat in te lezen in het hele cryptogebeuren. Wat betreft platformen die ik hier vooral Kraken, Coinbase en Binance vermeld worden. Iemand die de belangrijkste voor- en nadelen kan toelichten (of mij kan verwijzen naar een deftige bron)?
Goh. Ik zit op binance meestal. Bittrex kom ik niet meer op. Heel lang geleden nog account op kraken gehad om mijn LTC te verpatsen.
Binance is wel chill. Veel keuze aan shitcoins. Vaak pump en dump. Ik denk dat Kraken en coinbase iets professioneler zijn.

EGLD is sterk bezig vandaag. Ik heb daar 500 euro ingestoken, eens zien wat dat geeft.
Voor de rest wat zitten flippen op DOT, LINK en LTC de laatste dagen :cool:

Laatst bewerkt:
Efkes +500$ op 1 dag tijd , niet slecht :)
In feite als ge kunt traden kunt ge zeker nu toch echt massa's geld pakken, dan moet ge niet meer gaan werken.

Efkes +500$ op 1 dag tijd , niet slecht :)
In feite als ge kunt traden kunt ge zeker nu toch echt massa's geld pakken, dan moet ge niet meer gaan werken.

Iedereen kan traden in een bullmarket, da's de harde waarheid. Vorige maand dacht ik me er ook eens aan te wagen. Via futures van voornamelijk LTC en ETH van 150$ op een week tijd naar 500$. Toen kwam er een correctie. Mijn "buy-the-dips" redenering werd in plaats van een goudmijn opeens een probleem. Te grote posities opgestapeld waardoor ik uiteindelijk mijn posities heb gesloten aan 180$ verlies.

Ik heb nog het geluk gehad dat ik toch op een gegeven moment mijn trots opzij heb gezet en (uiteindelijk veel te laat) verlies heb genomen. Over heel de onderneming had ik uiteindelijk nog fijne winst, maar dat schrijf ik eerder toe aan geluk dan aan "skills".

Conclusie: ik blijf er van weg. Snel geld mee te verdienen, even snel mee te verliezen.

Gewoon HODL'en. Op deze manier over een tijdspanne van 1.5 jaar een mooi jaarloon als winst. Het is wel nog virtueel natuurlijk. Kan nog vanalles gebeuren. Daytraden suck ikzelf ook in. Plus de belastingen die je achteraf moet betalen als je een actieve belegger bent is ook niks...

In feite is hodl ook een pak minder stresserend dan daytraden. Futures en leverage houd ik me zo niet mee bezig, ik denk dat ik dan niet meer slaap.

In feite is hodl ook een pak minder stresserend dan daytraden. Futures en leverage houd ik me zo niet mee bezig, ik denk dat ik dan niet meer slaap.

Mja het voordeel is wel dat ge daar met veel kleinere bedragen kunt spelen in leverages. Als ge niet unlimited gaat.
Dus in principe zijt ge alleen het (relatief kleinere) bedrag van uw optie kwijt dus op dat vlak minder stresserend.

Terug
Bovenaan